mexicaanse recepten gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
duikpaardje

Berichten: 1473
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

mexicaanse recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 11:04

dit jaar organiseren wij wederom het jaarlijkse feestje op de stal waar tommy staat.
we willen er deze keer een mexicaanse avond van maken.
heeft er nog iemand leuke ideetjes/recepten ?

groetjes,

marijke

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:24

Chili
Guacamole-dip
Burrito's
Nacho's...

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:13

TACO'S, TORTILLA'S, ENCHILADA Vork Ik weet niet hoe je ze moet maken want ik haal ze wel eens bij de Mexicaan bij ons op het dorp Vingers aflikken . Je hebt bijna in elke stad van die goedkope boekwinkeltjes en die hebben kookboekjes van de Mexicaanse keuken enzo.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:27

tequila Haha!


Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:01

Mijn favorite mexicaanse eten is fajitas, die zijn vrij simpel te maken. Sorry als de helft in Engels is ... mijn hoofd doet een beetje pijn dus ik kan niet zo goed nadenken.

Men neme:
flour tortillas
kip of steak (wat je het lekkerst lijkt)
salsa saus (ook zelf te maken)
geraspte kaas (cheddar ofzo)
ijsberg sla

Evt.
paprika en pepers
uien
sour cream

Bereiding:
Grill de kip of steak zodat hij goed gaar is, als je dat lekker vind boven de paprika, peppers and uien. Even je tortillas in de microwave stoppen en klaar. Je kan alles in losse bakjes serveren. Ik zelf neem altijd een tortilla, daar doe ik wat sla in en dan wat stukken kip/steak. Dan doe ik er flink wat salsa en kaas op ... dichtvouwen en klaar! Vork

Niet zo'n heel duidelijk recept, maar als je fajitas googled zal er ook wel veel te vinden zijn Lachen

Kerstmuts

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:32

Een grote bak met salsa maken en daar tortilla ships bij neer zetten. Quacomole kan daar dus ook prima mee. Ik maak altijd op de volgende manier salsa:

* tomaat fijn snijden
* paprika fijn snijden (gezellig alle kleuren pakken)
* ui fijn snijden
* knoflook fijn snijden, persen kan ook
alles in een kom doen (je moet zelf maar een beetje aftasten, in ieder geval is de hoofdmoot tomaat, dan nog een aanzienlijk deel paprika voor een goed gevulde salsa en ook aardig wat ui) en dan aanvullen met tomatenketchup. Als je een pittige salsa wilt, dan veel pepers er doorheen doen (zeer fijn snijden) en voor een minder pittige, minder pepers. Ik zou de pitjes eruit laten, maar dat kan naar eigen inzicht. Op smaak brengen met zout en peper, beetje suiker, eventueel wat sweet chilly saus en dat wat verder in de buurt is en er lekker door smaakt Haha! Maar, met tomatenketchup alleen kom je al een heel eind.

Een vruchtensalade lijkt me ook lekker en in stijl.

Verder kun je misschien que aankleding iets van een hangmat ophangen ofzo? Bij de zeeman waren laatst voor 4 euro hangmatjes te koop. Geen mexicaans gewoven, maar het gaat natuurlijk om het idee Knipoog

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:41

Albert Heijn heeft nu een leuk Mexicaans kookboek in de winkels liggen. Kijk ook eens op http://www.lifeandcooking.nl. Rudolph heeft vast ook Mexicaanse recepten op de site laten zetten. En ze zijn niet al te moeilijk te maken.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:55

Kook een mexicaans kookboek, inderdaad heeft AH er net een, maar er zijn er vast meer.
Leuk idee btw


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: viphorse en 102 bezoekers