Studie Visum VS

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Studie Visum VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 18:49

Ik vroeg me af of iemand hier al eens een F1 studie visum voor de VS heeft aangevraagd en hoe je in hemelsnaam banden met het vaderland aan moet tonen? (Mijn ouders steunen mij namelijk niet financieel ... hmm foto van paps en mams toevoegen ofzo Verward) En moet je ook het schoolgeld allemaal betaald hebben voor je een visum aanvraagt?

Ik heb gister geprobeerd ze te bellen, maar na 20 euro was ik nog steeds bezig leuk nummertjes in te toetsen. Het is dat is ze nodig heb, maar anders grrr

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:36

Mijn zus gaat zeer binnenkort 3 maanden in de VS 'studeren' (afstudeerproject). Hoe ze het geregeld heeft weet ik eigenlijk niet. Ikkan het haar eens vragen. Ik weet wel dat ze er soort van op uitnodiging heen gaat. Ze wordt daar begeleidt door een goede vriend van haar aio-begeleider (daar begint ze daarna aan) in NL. Ik zal het haar eens vragen!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:37

Wat wil je daar studeren........?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 20:10

Verpleegkunde, al zeg ik dat er niet bij omdat ze zo bang zijn dat mensen gaan immigreren ... ik heb gewoon gezegd 2 jaar voor persoonlijke verrijking, waarbij ik wel een diploma wil halen (associates degree).

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:13

hmmm. ik zal eens kijken of ik wat kan opsnorren, Ik weet dat toen ik in de states was dat ik er gewoon een visum voor aanvroeg voor een jaar en dat ik toen eigenlijk zonder workpermit daar een jaar op een manegen gewerkt heb, hartstikke illigaal natuurlijk maar o zo leuk, nou zal dat ik ziekenhuizen wel even anders zijn denk ik,.....

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:18

Ik heb een amerikaanse nationaliteit (dus paspoort) Heb daar geen last van. Ik weet niet hoe het nu precies zit. Maar wel dat het tegenwoordig moeilijker is als eerst. omdat ze niet al te veel mensen daar willen hebben.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 23:05

Het is zover ... morgen vertrek ik richting de VS. Volgende maand kom ik terug om hopelijk een studie visum te krijgen. Ik weet nog steeds niet goed hoe ik banden met het vaderland kan aantonen dus als iemand iets weet kan je me alsjeblieft een PB-tje sturen, omdat ik niet zo vaak op bokt kan zijn de komende maand. Alvast bedankt Lachen