Lieve Dustin

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Lieve Dustin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 12:50

Hallo mensen,

Gisteren ging ik weer rijden op de manege en daar hoorde ik een verschrikkelijk verhaal, mijn lieve Dustin gaat binnenkort met nog een ander manege paard naar het weiland en zullen daarna nooit meer terugkeren. Nee, ze worden niet verkocht hoor maar worden ingeslapen.
Van Woody begrijp ik het wel, die liep echt op zijn laatste benen maar van Dustin niet. Nou ja, hij heeft veel last van zijn voorbeen en valt daarbij in de les erg vaak maar ik daar is vast wel wat aan te doen denk ik dan. Ik begrijp van een manege dat je zo'n paard dan wegdoet omdat niemand er meer op durft te rijden en zo'n beesie dan 6 van de 7 dagen alleen maar ik zijn box staat. Het is natuurlijk een onveilig idee voor mens en paard. Hij is voor de rest helemaal niet ziek en zou zo nog velen jaren vooruit kunnen gaan. Gisteren liep hij ook nog gewoon mee in de les. Verdrietig .
Ik vind het echt zo zielig ook te weten dat hij niet echt ziek is.
Ik zei ook al van; waarom verkopen jullie hem gewoon niet en het antwoord wat ik kreeg was; Je kan geen hoge prijs vragen voor zo'n paard en stel als we het doen komen er op dat paard met zo'n lage prijs alleen maar kopers op af met slechte bedoelingen. Frusty Frusty Frusty Frusty Dus daarom maar inslapen????????????
Ik heb het geld niet voor een paard, en daar baal ik erg van maar als een van jullie op zoek is naar een lief en leuk gezeldschapspaard laat het dan niet om even te gaan kijken op manege Hippisch Centrum Hillergersberg aan de Rottekade in Rotterdam-Hillergersberg.

Groetjes


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:52

Hoe vervelend het ook is, het is wel de beste beslissing van de manege.....Je doet er het paard geen plezier mee om hem verder te laten leven en net wat ze zeggen, het paard is niet goed meer, hij kan alleen de goedkope paardenhandel ingaan en dat is niet goed voor het dier......

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 12:55

Ik weet het ook wel maar het is zo balen!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:55

Weet je zeker dat er aan het voorbeen nog wel iets te doen is. Kan me niet voorstellen dat een manege een pony zomaar weg doet, kost immers weer geld. Nu kost hij alleen maar en kan zich niet terug verdienen. Verder moet ik zeggen het netjes te vinden om niet een ander met de problemen op te zadelen of de pony door hem aan handelaren te verkopen een onzekere toekomst te bieden.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 12:58

Ja, daar heb je gelijk in . Ik weet niet zeker of er wat aan het been gedaan kan worden

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:15

Hmmm...dan snap ik toch echt niet waarom zo'n paarje gisteren dan nog gewoon een lesje mee loopt... als hij echt zo slecht is dat hij naar de slacht moet. Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:36

lollilli schreef:
IkJe kan geen hoge prijs vragen voor zo'n paard en stel als we het doen komen er op dat paard met zo'n lage prijs alleen maar kopers op af met slechte bedoelingen. Frusty Frusty Frusty Frusty Dus daarom maar inslapen????????????

ze hebben wel gelijk. Een paard houden is duur en dan moet je er ook iets mee kunnen doen. Slagers of handelaren die paarden op verre transporten zetten komen er wel op af. Maar dat verdient die pony niet.

De hond is de betere mens

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:45

Jeetje... Dustin naar de slager... erg hoor...
Maar hij had toch ook iets aan zijn luchtwegen??

Is Woody zo achteruit gegaan dan??? TOen ik er met Banjer stond was hij nog wel fit en kwiek... okay.. hij is op leeftijd... maar zo snel achteruit had ik niet verwacht...

Is Barney nog wel okay??

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:48

Het is voor een paard ook niet leuk om telkens door zijn eigen benen heen te zakken, misschien kan je een huisje zoeken als gezeldsschapspony ofoz Verward


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:52

Bij de goede zorg voor je dieren hoort ook dat je een een pijnloze prettige oude dag kan geven. Als dat niet meer lukt zul je als eigenaar ooit eens die beslissing moeten nemen om het dier niet langer te laten lijden.
het is de moeilijkste keuze die je moet maken maar daarmee bespaar je een paard wel de ellende van paardenmarkten en transporten naar Italie.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:53

Ik denk dat inslapen voor het dier zelf nog altijd prettiger is dan via allerlei tussenhandelaren bij de slager terecht te komen. En die kans is enorm groot wanneer de manege het paard zou verkopen.
Maar misschien is er idd wel iemand die het beestje nog een oude dag kan gunnen.

* To Belg, or not to Belg *

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:09

aiai
Xxx myrthe xxX

Paradise is pretty sweet until you smash your fase to a banian tree...
...Paarden schenken ons de vleugels die wij ontbreken...
Who put the flower in the barrel of that gun ?

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:33

dat is niet echt leuk maar als niemand er meer op durft te rijden?? En de manege wil hem niet weg doen voor een lage prijs?? Ik zou het heel erg jammer vinden en heeeeeeeeeeel veel foto's maken van hem!! Heel veel sterkte!!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:46

Weet je hoe onze manegehouder dit dus doet..hij geeft deze paarden weg aan iemand op de manege die betaalt gewoon stalling etc alleen is het paard niet van jou en de dokterskosten zijn dus ook voor de manegehouder zo verdient hij er toch aan en hoeft het beesie niet dood!

Wij hebben een paard op de manege staan en die was 23 of 24 al geloof ik en die kon het manegewerk niet meer aan maar hij was er al heel lang en dus wilde hij hem ook niet gewoon weg brengen naar de slacht of de handel in dus heeft hij hem aan mensen gegeven en die hebben hem gehad tot dat hij een paar maanden geleden is overleden (Koliek)

en zo hebben we er nog 2 staan die "gegeven" zijn.

persoonlijk een perfecte oplossing of niet dan..?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:49

Ik denk dat dit een heel goede oplossing is, veel beter dan dat er nog jaren wordt door gekacheld met dat dier. Weet je wat ie precies heeft? Hoefkatrol misschien?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:58

Ik vind het al heel lief van die manegehouder dat ze eerst nog even op het land mogen lopen en daarna naar de slacht gaan (zolang ze niet kreupelen dan) Het is heel simpel hoor een manege is gewoon een bedrijf en in een bedrijf moet het produkt het geld verdienen. Dus de paarden moeten geld opleveren en niet kosten............want als je product geld kost dan ga je failliet, en das nou ook weer niet handig.......nee hoor ik vind het heel netjes zo.........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BranwenGC, DDD3, Elegance_, Lanoca, Lucia88, MairiMacBran, OmgiliBot, Paardje02 en 151 bezoekers