Hoe vliegjes uit de stal houden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Hoe vliegjes uit de stal houden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 16:24

In de stal van mn paard zitten vaak allemaal van die kleine rot vliegjes, je ziet ze bijna niet. Ze zitten alleen achterin zn stal, ik wil ze graag weg krijgen want mn paard heeft er last van maar hoe?? Ze zitten in t stro, dus moet een middeltje hebben waarvan t niet erg is als mn paard t op zou eten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:47

Als ik die beesten zag wist ik dat ik weer eens grote schoonmaak moest houden, alles eruit, met de hogedrukreiniger en wat ontsmettingsmiddel aan de gang. Maar als het warm was kon ik na twee weken weer aan de gang.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 16:49

Dat hielp dus wel? Dan ga ik van de week een keer met de hogedrukspuit naar stal Lachen

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:53

Maya schreef:
Als ik die beesten zag wist ik dat ik weer eens grote schoonmaak moest houden, alles eruit, met de hogedrukreiniger en wat ontsmettingsmiddel aan de gang. Maar als het warm was kon ik na twee weken weer aan de gang.


idd, heb ik dus zaterdag ook gedaan ! Hoge drukspuit erop, alle matten eruit en opnieuw geverfd. Ik heb nu in stal minder vliegen als in huis !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:54

Haha! komt heel bekend voor, dat laatste zinnetje. Ik was altijd zo lang bezig met die matten schoon te schuren, pff, wat een rotwerk, maar na een middag zwoegen is je stal weer brand en brandschoon, en daar doe je het voor. Nu staat die stal weer een hele tijd leeg, dus hoef ik niet meer aan de gang.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:17

Stal schoonmaken! Maar ik laat wel de spinnewebben hangen. Ook al is het niet zo'n prettig gezicht. Spinnen zijn de meest natuurlijke oplossing tegen vliegjes

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:24

Bij ons op stal hangen ze altijd van die klevende draden op, maar dit is toch een beetje irritant vooral als de stal best laag is...... Schijnheilig

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:39

wij hadden er ook zon ontzettedn veel last van! maar nadat we de paarden op t land hebben gezet en het stro uit de stallen hebben gehaald is t een stuk minder geworden en de stal schoonhouden heb oko wel eens geholpen Schijnheilig

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 10:10

Stal is schoon genoeg, ik haal elke dag bijna al het stro eruit. En 2 x in de week word het helemaal leeggehaald en aangeveegd. En zo'n plakding ophangen gaat lastig want die vliegjes zitten in t stro. Je ziet ze verder nergens rondvliegen...

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 10:17

Weet niemand nog iets anders??

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:11

Wat ook misschien helpt is om bij de drogist een fles citronella te halen. In een plantenspuit aanlengen met water, en wanneer de stal leeg is op de vloer spuiten..

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:31

Ik geloof dat lavendel ook helpt tegen vliegen. Mijn verzorgpaard had van die hangbloempotten voor de stal hangen met lavendel erin.

Als je stal hoog genoeg is misschien een kleefband ophangen dan blijven ze eraan plakken. Er bestaan hele brede die hingen bij ons in de koeienstal.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 14:43

Stal is juist heeel hoog dus die kleefdingen hebben weinig nut dan. En die vliegjes zitten in t stro...

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:11

vliegjes in het stro..?? daar heb ik nog nooit van gehoord.
Misschien toch (zoals hierboven al wordt gezegt) je stal een keer helemaal goed leeg halen en goed schoonmaken.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 19:38

Ik heb hierboven ook al gezegd dat ik dat elke dag doe.. en 2 x in de week word t extra goed schoongemaakt.
T zijn echt van die hele kleine rotvliegjes, je ziet ze alleen als je er heel van heel dichtbij naar kijkt.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:09

Je kunt je stal 1 keer per jaar laten spuiten door zo'n ongediertebestrijder, dan doen wij ook, en geen beesie meer te vinden, hoe goed je ook kijkt.. Lachen

Dan komt er iemand met een lange witte jas en een gasmasker met zo'n grote fles op zn rug je stal spuiten, voerbakken ed afdekken, (en als je stro in je stal hebt zou ik dat er ook uithalen) en dan mag je paard 2 uur nadat er gespoten is weer binnen.

Knilles komt uit de wei met zn lijf vol beestjes, maar in de stal zit er niet 1 meer!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:14

Ik snap welke vliegjes je bedoelt, ze zijn echt heel klein en zitten vooral gelijk op een verse hoop ....
Dus ook in je stro.. en op de mesthoop etc..
Heb alleen geen oplossing.. Goed en regelmatig mesten Ik heb niet het gevoel dat mijn paard er veel last van heeft..Maar ik mest wel elke dag !!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:15

Dat zijn btw ook de vliegjes die jeuk in manen en staart veroorzaken...

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 10:20

Ja daarom wil ik ze ook weg hebben... rotbeesten zijn t!