KNHS-troubles: ik weet het niet meer!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

KNHS-troubles: ik weet het niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 14:58

Een maand geleden kreeg ik een foutbrief 'gestart in een onjuiste klasse' van de KNHS. Het bleek dat op de coupons van mijn eerste wedstrijd in het L2 (22 maart) bij 'Klasse' L1 is ingevuld in plaats van L2. Bij onze vereniging doet het wedstrijdsecretariaat dat en ik heb er nooit op gelet, mij was het gewoon niet opgevallen. Dus ik de KNHS gebeld. Het zou allemaal goedkomen, ze zou die coupons uit het archief gaan halen. Op het commentaar wat er bij stond kan je duidelijk zien dat het de L2-proef is die ik heb gereden, dus dat zou ze bekijken. Ik zou dezelfde dag nog teruggebeld worden. Drie dagen daarna had ik nog niets terug gehoord dus heb ik weer gebeld. Het was allemaal te moeilijk dus ik moest maar iemand van de organiserende vereniging laten bellen dat ik daar L2 gestart was of hen een uitslagenlijst laten faxen, dan was het voldoende. Dus ik de secretaresse van die vereniging gebeld. Die was echter niet bereid tot medewerking, ze had het inmiddels een beetje gehad met de KNHS zei ze. Ze had een uitslagenlijst meegestuurd naar de KNHS dus die moesten ze daar zelf maar weer gaan opzoeken.
Ik weer de KNHS bellen met deze mededeling. Werkte de miep die ik gesproken had er niet meer dus kon ik alles opnieuw uitleggen en zouden opnieuw de coupons uit het archief gehaald worden. Inmiddels was het twee weken geleden dat ik die foutbrief had gehad, dus ik vroeg hoe lang het nog ging duren allemaal. Ze onderkende dat ze het die week er voor al hadden moeten afhandelen en zei dat er direct actie opgezet zou worden. Ik zou schriftelijk bericht krijgen.
Valt er vandaag(meer dan een week later) een envelop van de KNHS op de mat, maar geen bericht dat het allemaal okay is…..tada, een nieuwe foutbrief. Dus, ik heb er maar weer heen gebeld. De coupons waren op haar bureau, maar er stond L1 op, dus ze concludeerde dat ik teruggezet zou worden. Hmm, dacht ik dus niet, dat is nou net het probleem, dat er L1 op die coupons staat…..maar zonder uitslagenlijst kon ik volgens haar niet voldoende bewijs aanvoeren. Uiteindelijk ging ze navragen of het commentaar ook geldde als bewijs, kwam terug met het antwoord dat dat best mogelijk kon zijn, en gaat het nu verder uitzoeken (hoe moeilijk is het om er even een proevenboekje bij te pakken). Ze zou me terugbellen maar ik ben vergeten te vragen of dat deze week nog gaat gebeuren.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik weer ongeveer terug bij af ben. Inmiddels is het een maand later, ik heb een aantal punten erbij gehaald in het L2 maar de kans bestaat nog steeds dat ik teruggezet wordt naar het L1, wat op zich belachelijk is, want ik heb 22 maart die L2 proef gereden. Eigenlijk ben ik er goed zat van!

Iemand nog tips, hoe zal ik dit verder aanpakken?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:18

Heeft de startlijst op Startlijsten.nl gestaan?
Of is er bij je secretariaat nog een startlijst in omloop?
Misschien kun je dan namelijk daar nog wat mee.
Als hij op Startlijsten heeft gestaan, moet je me maar even PB-en. Dan kunnen wij hem vast nog wel vinden. (of misschien zelfs de uitslag?)

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:17

Major balen Rieja!!!
Ik erger me ook, net als de rest van wedstrijdrijdend Nederland, geel en groen aan de KNHS. Zeker als je Paard&Sport mag geloven, waarin er vaak een bestuurslid een column op de inhoudspagina vult. Er wordt mooi weer gespeeld, talentenplannen krijgen alle aandacht, de top staat vol in de spotlights, maar betalend Nederland in de basissport krijgt allelei rotregels door de strot gedouwd! De discussie wordt gevoerd in her blad Bit omdat de redactie van Paard&Sport niet open in discussie durft te gaan met haar leden. Heb jij een officiele aankondiging gezien in Paard&Sport over die tien-punten regeling? Ik hoorde het een maand van tevoren hier op Bokt. -Snotverdikkeme- DAAR is dat blad voor...hmmpff kan me er helemaal paars om maken... Boos! en de KNHS houdt zich zo stil mogelijk en hoopt dat de bui overwaait... een beetje communicatiekennis zou moeten verschuiven van hun mond naar hun hersenen want ze hebben er hun mond vol van -gut, gut communicatie is ZOOOO belangrijk- maar ze laten hun gezondverstand er niet mee stoeien.

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:17

He wat vervelend, ik heb net zoiets gehad toen de eerste keer dat ik M2 had gestart en de coupons nog op M1 stonden. Ik had de avond na de wedstrijd een stukje op bokt geschreven over de eerste keer M2 starten en de behaalde (winst)punten, dus plaats en datum stonden in het bericht. Dit berichtje heb ik uitgeprint en als 'bewijs' meegestuurd. Ik heb er wel bij gezet dat als het niet voldoende zou zijn dat ik bij de vereniging zou informeren voor een startlijst oid (het vervelende is dat er altijd zo veel tijd tussen zit, in dit geval had ik de punten gehaald in oktober 2002 en de foutbrief kwam in maart 2003 nadat ik de eerste keer Z1 had gestart). In mijn geval was mijn fax + het boktbericht voldoende bewijs. Maar ik heb me nu wel voorgenomen om de protocollen te bewaren en te controleren in het vervolg. Nog veel succes.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 19:32

Hmm, ik zal eens kijken of ik ook een verslagje hier geschreven heb....maar ik geloof van niet.

Iig bedankt voor het 'medeleven'! Ik hoop echt heel erg dat het goedkomt allemaal, want ik ga nog veel erger balen als ik van L2 +3 teruggezet wordt naar L1+8 alleen omdat er L1 ipv L2 op die coupons stond.....

Ik denk dat ik één dezer dagen de hele gang van zaken eens op papier zet en het naar de KNHS stuur, dat komt hoop ik duidelijker over dan een telefoontje (hoewel, moet die brief natuurlijk niet op een andere grote stapel verdwijnen).

Kitty: Van Vries sturen ze altijd de startlijsten per post rond. Dus ik denk niet dat ie bij jullie op de site heeft gestaan. De uitslagenlijst dus waarschijnlijk ook niet (maar omdat ik de startlijst per post had heb ik er ook niet naar gekeken)
Alle tips zijn nog steeds welkom!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:44

Blijven bellen en gewoon doorrijden,
ik heb het ook gehad en na een paar maanden is het eindelijk opgelost.
Gewoon volhouden!
Verder ook notities maken van de gesprekken, met namen, data en tijden erbij!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:35

vervelend! Maar wat ik alleen niet begrijp is waarom je nu foutief gestart bent. Het was de eerste L2 wedstrijd schrijf je, dus had je ook nog L1 mogen starten (althans ik neem niet aan dat je het max aantal winstpunten had, dan zouden ze je nl niet terug zetten).

/edit *blond* had dus met die 10 wp regeling van 1 april te maken.

Tips: alles idd opschrijven, met namen en preciese gegevens, en die mensen gewoon gek bellen daar!

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:17

Hmm.. Vries heeft er wel opgestaan in maart, maar die hebben ze zelf alweer verwijderd. Hij staat dus niet meer in ons systeem....

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:20

Wat een ellende allemaal, ik kan met goed voorstellen dat je zo langzamerhand flink gefrustreerd bent.
Een foutje kan altijd gemaakt worden (liever niet natuurlijk, maar het zijn ook maar mensen), maar het lijkt me wel zo fatsoenlijk dat ze in elk geval hun best doen om het netjes recht te zetten.
Dit verdient absoluut geen schoonheidsprijs !

Kun je misschien ergens de uitslagen op internet vinden ?
Je kunt eens proberen via een zoekmachine, daar krijg je vaak ook hits op bijv. locale krantjes.
Als je bijv. je eigen naam en de naam van je paard invult (evt. aangevuld met de locatie), dan heb je toch wel kans dat er ergens iets te vinden is.

Veel succes, en laat je niet gek maken Knipoog

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:14

Niet toevallig ergens een advokaat onder handbereik? Vaak willen dingen plotseling als sneeuw voor de zon opgelost worden als de naam van een advokatenkantoor boven de brief staat.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 06:33

Inderdaad gewoon L2 blijven starten en in het vervolg zelf inschrijven voor de wedstrijden, het is de fout van je secretariaat en jij zit met de gevolgen. Snap trouwens niet dat je vereniging niet voor je belt, wij hebben binnen de vereniging 2 contactpersonen naar de KNHS toe en ik moet zeggen het werkt goed zo. Blijf bellen en alles goed noteren.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 06:35

Behoorlijk belachelijk dat die secretaresse van die vereniging niet belt,
zei maakt de fout. Kan ze nog zoveel gezeur hebben met de KNHS (wie neit trouwens?) ze hoort gewoon te bellen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Celebi, KaasSouffle_, Mark0919, Sjafrane, Yavanna en 42 bezoekers