Nieuwe kentekenbewijs trailer en verzekering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Nieuwe kentekenbewijs trailer en verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 21:54

Ik hoorde dat als je bij je trailer netjes een eigen nummerbord hebt aangevraagd je de trailer alleen nog mag gebruiken in combinatie met de opgegeven auto. Dus dat de trailer niet meer gebruikt mag worden door anderen met een andere auto. Dit zou zijn ivm de verzekering, je zou niet meer verzekerd zijn als je er een andere auto voor hebt en er gebeurt wat.

Kan iemand mij vertellen of dit waar is?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:05

Dat lijkt me niet.
Ik heb er in ieders geval niet van gehoord.

En anders heb ik een probleempje Knipoog
De trailer staat bij mijn autoverzekering (ik heb een peugeot 106 Haha! En die kan echt geen trailer trekken), wij gebuiken altijd de auto van mijn vriend om voor de trailer te zetten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132140
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:45

Volgens mij is de trailer automatisch meeverzekerd bij het trekkende voertuig; daarmee bedoel ik niet de diefstalverzekering ed., wel de verzekering voor op de weg.
Met andere woorden: als je een aanrijding krijgt met een auto met trailer, valt de trailer onder de verzekering waar de auto verzekerd is.
En welke auto dat is, is volgens mij niet van belang, mits je aan alle regels van de wegenverkeerswet voldoet.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:04

Elke aanhanger met een laadvermogen meer als 350 kilo die krijgt alleen een eigen indentieteitssbewijs zeg maar en mocht er wat gebeuren een ongeluk schade dan valt hij idd onder de verzekering van de auto maar dat zou je voor de zekerheid even na vragen bij de verzekeringsmaatschappij..
Je kunt ook een aparte verzekering afsluiten voor de trailer maar das onnodig als je auto verzekering dat ook dekt..


Dit is een beetje ergenis..

Maar zorg er altijd voor dat er een auto voor de trailer staat die het ook dat werkelijk ook mag trekken en zorg voor een trailer die in een goede staat verkeerd laat je trailer ook eens nakijken door de dealer want ze gaan er strenger op contoleren en het scheelt een hoop stress en ergernis.. (moest ff mijn hart luchten Knipoog )

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:17

Heb pas geinformeerd naar trailerverzekeringen en het zit als volgt in mijn situatie:

Mijn trailer is apart verzekerd voor diefstal en schade, WA valt onder de verzekering van het trekkende voertuig. Willekeurig welke auto dat is. Je kunt je trailer vaak goedkoop meeverzekeren bij de maatschappij waar ook de autoverzekering loopt, maar dit betekent niet dat de trailer alleen verzekerd is als ook die auto ervoor staat, dat heb ik speciaal nagevraagd, bij FBTO in dit geval.

Stel ik ben op pad met de trailer, de trailer breekt los en ramt in een geparkeerde auto. Dan wordt de schade aan die auto gedekt door de WA verzekering van het trekkende voertuig, de schade aan de trailer zelf wordt gedekt door de eigen trailerverzekering. Heb ik niet zo'n aparte trailerverzekering, dan wordt de schade aan de geparkeerde auto wel gedekt, maar voor de trailer heb ik pech, dat wordt namelijk NIET vergoed door de verzekering van het trekkende voertuig.