Meeting met Sanderijn en Tinkerbell

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 21:53

Ben dus afgelopen zondag even naar Sanderijn geweest. Na een lekker bakkie thee naar de stal gereden. Nette stal hoor, zoiets zoek ik dus ook nog, hoeft niet per se voor mezelf.
Rondleiding gehad, grooooot hoor, maar toch heel gezellig. Van alle gemakken voorzien. Best wel toplokatie dus.
Daarna Tinkie opgehaald, stond uitgebreid gras te eten, zag het dus niet meteen zo zitten om mee te gaan, ze had een lekker grasbuikje. Tinkerbell eerst uitgebreid gepoetst, ikke lekker foto's gemaakt met Sanderijn erop. Vond ze volgens mij niet zo leuk, maar ze staat er toch op. Tuig op Tinkie, karretje erachter en gaan. Heeft wel wat hoor, zo achter het paard i.p.v. erop zoals ik toch wel gewend ben, mennen is niet mijn sterkste kant. Mooie rit gemaakt door de omgeving, lekker zitten genieten van het uitzicht en lekker zitten kleppen over vanalles en nog veel meer. Zo erg zelfs dat ik onderweg niet eens foto's heb gemaakt, wat ik toch eigenlijk wel had willen doen en waar ook best mooie plekjes voor zijn. Kom ik nog eens op terug als dat mag.
Tinkie is toch niet helemaal NVVR-proof. Crossmotoren, auto's, brommers e.d. deden haar niet zo veel, maar die ene kuil in de weg he, je weet wel, DIE ENE, stel nou dat daar boskrokodillen in schuilen, of erger nog, benenbijttrolletjes. Dan moet je toch wel heel erg mee oppassen hoor.
Daar maakte ze dus een behoorlijke toestand van terwijl de crossmoter die zowat de vouwen uit haar manen reed, niet eens werd bekeken. Lachen hoor zo'n totaal tegenstrijdige reactie, je verwacht eigenlijk vanalles, maar niet dat ze flauw doet over een modderkuiltje in de weg. Wel dus. Had ze trouwens de hele weg wel, een beetje kijkerig op van de gewone alledaagse dingen terwijl zaken waar de meeste paarden toch wel in meer of mindere mate schrik van hebben, haar totaal koud lieten. Compliment voor haar opvoeding Sanderijn.
Dat viel me op, Tinkie is zeer gezeglijk, keurig opgevoed. Dat maak ik toch regelmatig anders mee. In dat opzicht vind ik het dan weer niet zo vreemd dat ze het zo goed doet voor de wagen, terwijl ze er nog maar zo kort voor staat. Goede voorbereiding is het halve werk, dat blijkt weer.


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 22:17

*bloos*
nou gery gij stelt mij wel in een zonnig daglicht
*bloost nogmaals*
maar dankjewel voor het mooie compliment.
dat is ook waarom ik een jong paardje heb gekocht,zodat ik het helemaal zelf op kon voeden en daardoor alle vertrouwen in haar heb en zij ook in mij.
tja wat een sulli he?motor komt keihard aangeschuurd maar mevrouw zág hem niet eens,nee dat kuiltje in de weg was veeeeel enger.
rare snuiter is het af en toe....maar wel een lieve,want ze was heel braaf!
maar natuurlijk gery ben je van harte welkom nog eens te komen,ik vond het ronduit enerverend om met jou te kunnen praten over 'paardenzaken'want wij hebben toch in grote lijnen dezelfde visie en dat is wel een mooi samenhang zijnde ik pas 24 jaartje jong en jij toch open staat voor mij terwijl jij veel meer en langer ervaring hebt dan ik!
dus ook dank voor de gezelligheid dat je er was!
pfoeh was wel moe hoor daarna.......ben lekker me bedje in gekropen hihi.

soms is het beter om te zwijgen

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 22:24

Nooit te oud om te leren Sanderijn. Mijn ervaringen zijn toch voornamelijk negatief, niet onbekend voor de meesten hier. Dan ga je je toch afvragen of het niet anders kan. Ik ben een kennismens, ik wil het allemaal weten. Dan ga je dus op zoek naar kennis en dan kom je vanzelf bij Ernest van Loon uit. En dan wil je weten hoe het in de praktijk gaat en dan loop je vast, zo vast als een huis. Totdat ik de NVVR ontdekte en daar mensen ontmoette die het wel konden vertellen.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 22:48

mhhhhhhh misschien moet ik maar eens mee naar zo'n nvvr-babbel-bbq Haha! Haha!

soms is het beter om te zwijgen

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 22:53

Voor jou, en voor iedereen trouwens, er is nog plaats op het strandweekend in Haamstede van 6 - 9 sept. Voor info graag even PB.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:40

he wanneer komt er weer een nieuwe boktmeeting want dan ga ikke (heike dus) ook mee.

Sjonge zijn jullie me helemaal vergeten

maar leuk dat het zo gezellie is.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 18:14

ofcourse not!tuurlijk zijn we jou niet vergeten!je bent altijd welkom.ik heb bart nu ontmoet maar ben echt reuze nieuwsgierig naar jou.je bent altijd welkom!en ik ben ook zeker van plan eens gauw richtig jou kant te komen,het ontbreekt mij gewoon weg aan energie en geld omte komen..........maar ik hoop misschien in september........of anders .nou ja je hoort het wel!

soms is het beter om te zwijgen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 08:29

Ik wil ook een keer meeten met jou Sanderijn!!! En Tinkerbell natuurlijk!!! Wil ook wel mee op een menritje!!! Mag jij een keer mee met onze Jurga voor de wagen haha, als je dat leuk vindt tenminste! Ach, dat komt wel een keertje! Iloon

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 15:03

tuurlijk mag je langskomen!!!gezellig !!!!

soms is het beter om te zwijgen

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 18:53

Wat is NVVR? Cursussen en weekendjes zijn altijd aan mij besteed!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 20:07

Ooooohhhh, jullie moeten niet zo veel verhalen over Sanderijn en Tink vertellen hoor!
Ik ben echt heel benieuwd naar jouw en Tink samen, ik hoor zoveel verhalen! Wordt echt nieuwsgierig!

Hahaha geinig trouwens, niet bang voor een enge moter, wel bang van een kuiltje? *LOL* Lijkt Isolda wel in het klein!


ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 21:49

Ga dan ook niet op zo'n eiland wonen *LOL* *LOL* *LOL*
Zullen we een keer met z'n allen bij jou op de klep komen vallen. Weet wel waar je aan begint hoor, maar lijkt me wel wat. Zo in november of zo, als het lekker stormt en dan tegen de wind in over het strand. hhmmmm lijkt me wel wat.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 22:47

Is goed Gery! Weet je het zeker met dat slechte weer? *LOL*

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 22:50

Slecht weer? Dat bestaat niet. hooguit is het zonder goede voorbereiding minder aangenaam. Maar goed, ik maak ook trektochten in de winter.
Das ja, ik weet het zeker. Als er meer mee gaan dan wil ik best komen, alleen is het zo'n vreselijk eind karren, met meerdere is het ook goedkoper, samen delen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ikke op 2001-08-23 22:51 ]</font>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 23:00

jaaaaa ikke meee naar jantina!!!(maarre ik ga definitief NIET op een van die dames van jou zitten.........dat overleef ik niet Knipoog )

soms is het beter om te zwijgen

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 23:05

Volgens mij gaan we nu wel erg offtopic maar waarom zou jij een rit op paarden van Jantina niet overleven? Ik heb je al meer zien overleven, wat volgens jou niet zou kunnen, dus ik zie even niet in waarom dit dan fout zou moeten gaan. Misschien kan Jantina anders een kleine pony voor je regelen?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 23:31

oww daar was eerst een keer een topic over,dat ik altijd een gigantisch gevecht krijg met geldersen omdat ze zo kunnen doorstomen en totaal niet naar je hulpen luisteren(soms)en dat ik dan echt reuze gevechtslustig word op zo'n paard wat maar doorbanjert,dus ik klim echt niet meer op zo'n gelders paard....dusse vandaar Haha!

soms is het beter om te zwijgen

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 23:37

Moet je ze eens om hun oren slaan (letterlijk), krijg je hele verbaasde reacties van. Trouwens paarden die doordrammen zijn geen reclame voor de eigenaar. Het is aangeleerd gedrag. Bij ons op stal staat een fries, die dendert altijd door of over je heen. Tenzij je 'm met een touw afrost, dan weet ie plotseling hoe er geluisterd moet worden.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 23:43

ja maar zelfs voor zijn kop slaan helpt niet altijd (ervaring)maar als ik bijv. een groninger die zich aanstelt(komt zelden voor)een knal voor zijn kop verkoopt is het gelijk over!

soms is het beter om te zwijgen

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 23:48

Wat is het verschil tussen een Groninger en een Gelder? En in hoeverre speelt jou vooroordeel mee? Ik bedoel: als jij op een paard gaat zitten met het idee hij gaat me eraf mikken dan zit je al minder stabiel dan wanneer je opstapt van wij gaan lekker rijden. Maar dat is een open deur, je weet heel goed dat dat een rol speelt. Let er maar eens op. Mocht je willen dan kun je wel les krijgen centered riding. Niet dat ik er alle uithoeken van ken, maar ik kan je wel een aantal nuttige tools aanreiken en je confronteren met een aantal fouten die je onbewust maakt.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 03:13

nou ik heb nu diverse gelderse meegemaakt en diverse groningers.groningers blijven gewoon meedenken met je,ze slaan niet door.dat misik bij geldersen,als die iets in de kop hebben krijg je dat er op dat moment moeilijk uit.en dat heeft een groninger niet,die blijft rustig en 'vergeet'niet dat er nog iemand óp zijn rug zit.ik heb het ook met geldersen meegemaakt zonder dat ik erop hoefde te zitten,sommigen waren gewoonweg zo lomp dat als ik op dat moment niet uit de weg was gegaan ik letterlijk platgewalst werd.natuurlijk zijn niet álle geldersen zo maar diegene die ik meegemaakt heb wel en daardoor heb ik eigenlijk pertinent niet de behoefte meer om met geldersen te rijden/werken.ik heb reuze veel waardering voor jantina bijv. dat ze het lef heeft af en toe die strijd aan te gaan.ik pb vaak met haar en uit haar verhalen op te maken komt idd dat bepaalde karakter trekje wat geldersen bij zich dragen weleens naar voren.tja dat heeft op dat moment weinig meer met mijn rijstijl te maken maar puur dat karakter waar ík als persoon moeilijk mee overweg kan............ach maar het geeft ook niet,zo heeft ieder zijn type karakter paard wat bij hem/haar past............. Pling
kijk ik weet ook dat ik niet met een bepaald vooroordeel of idee op een paard moet gan zitten,maar op die momenten komt ook net zo hard mijn faalangst weer dehoek om zetten.ik pleit me niet vrij,ik geef alleen aan dat ik totally not perfect ben........en helaas iemand met veel faalangst............
_________________
Where is the road
I must look at the road
I must pray a little longer
Or laugh a little more

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-08-24 03:18 ]</font>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 17:45

Sja ik weet niet of dat voor alle geldersen op gaat.
Ze staan, net als groningers, bekend om hun braafheid en liefheid.
Mijn dames zijn ook heeeeeel braaf, echt! Alleen hebben ze van die periodes dat ze even zitten te miepen.
Maar is dat niet bij ieder paard? Zelfs Lodewijk van Kim vreet wel eens wat uit.
Isolda vergeet mij niet hoor, ze weet donders goed dat ik erop zit, dat is soms juist het probleem *LOL*
Ach ja, paard met karakter zal ik maar zeggen he?

Maar Sanderijn, jij hoeft er toch helemaal niet OP?
Jij kan er toch gewoon achter? Knipoog

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-01 21:54

Is ook een goed idee ja. Met z'n allen achter het paard. Hoeven we ook geen hordes paarden over te zetten, scheelt weer in de kosten. Roep eens een datum, en maak er dan gelijk een topic van anders wordt BartVB nog boos omdat we toch wel erg offtopic zijn zo ondertussen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:24

hahaha! Zou ie het heel erg vinden Schijnheilig we hebben het tenslotte over meeten!
Op zondagen ben ik eigelijk altijd vrij en op zaterdag bijna altijd.
Sja, kunnen we er beter achter gaan, weet je wat het kost om een paard mee over te brengen?? Boos!
Moeten jullie me wel heel even de tijd gunnen om Isolda weer prettig voor de wagen te hebben.
Weet ik zeker dat er geen ongelukkken gebeuren *LOL* *LOL*

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-01 22:27

Ik weet het niet naar Ameland, maar de laatste keer naar Terschelling was ik voor een vrachtwagen, trailer en drie mensen ƒ680,00 kwijt. Dat is een jaar of vier geleden geweest.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 43 bezoekers