Welke schoenen onder chaps???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Welke schoenen onder chaps???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 21:20

Nou zoals de titel dus al luid, welke schoene vinden jullie het best om onder chaps te dragen??

Met kleine hak en stevige gripvolle zool (als het even kan).

Want ik ga binnenkort dus schoenen voor onder chaps kopen maar heb geen idee welke??????

Of zijn jodhupurs (schrijf je niet zo) goedkopen en beter???

Let love shine so bright


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:22

Braaaaf Corel Lachen (ze rijdt bij mij in de les, en ze mag niet meer met sportschoenen van mij Haha! )

Ik heb je al gezegd dat de goedkoopste manier waarschijnlijk rubberen jodhpurs kopen is.

28-09-2007
Nothing compares too you...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:22

Ik had eerst Jodphurs eronder, maar die zijn me te klein geworden en heb nu mijn Nike's eronder. Bevalt me iets minder maar tja... het moet even! (Ik ben nu ff blut).Cindy heeft stalschoenen eronder en volgens mij bevalt dat ook wel goed bij haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:24

flair schreef:
Braaaaf Corel Lachen (ze rijdt bij mij in de les, en ze mag niet meer met sportschoenen van mij Haha! )

Ik heb je al gezegd dat de goedkoopste manier waarschijnlijk rubberen jodhpurs kopen is.


Oehh... ik moet weer snel geld hebben, want ik mag dan vast ook niet met Nike's rijden toch Kim? Haha!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 21:25

En hoe duur zijn stal schoenen dan??? Koop wel jodhpurs denk ik.


(ik ben wel braaf Knipoog )

Let love shine so bright

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:25

foei Yaar... waren die flappieschoenen nikes? Ik kon het niet zien door je chaps. Neuj... rijdt maar met laarzen dan

28-09-2007
Nothing compares too you...

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:29

ik heb jodphurs van Mountain Horse, die vind ik ideaal. zijn wel wat aan de prijzige kant. Rond de 80 euro.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:41

Ik heb de Mountain Rider van Mountain Horse, maar die raad ik je niet aan omdat ik me toen gekgezocht heb naar chaps die er nog over pasten. (Gelukkig had ik dringend nood aan nieuwe chaps ook)
Dit omdat het bijna bergschoenen zijn (ik gebruik ze ook gewoon om een dag mee gaan te wandelen ofzo).
Ik heb voor die schoenen gekozen omdat ik altijd buitenrijd en het belangrijk vind om iets heel stevigs om mijn enkel te hebben als ik val of iets dergelijks, en dat het altijd wel eens kan gebeuren door kreupelheid, iets dat stuk gaat aan het zadel enz. dat je een heel stuk zelf moet lopen. En dat dan toch graag in stevige stapschoenen.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:10

Ik heb zelf semi-wandelschoenen eronder. Stevige schoen met goede zool, zitten prima en gaan al wat jaartjes mee.

Veni, vidi, vici

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:12

Gewone werkschoenen met stalen neuzen, goedgekeurd door de arbeidsinspektie *LOL* Ik gebruik van die brede beugels met een korfje, wereldcombinatie, noooit meer last van vermoeide voeten of pijnlijke tenen als er eens een paard op gaat staan.
Oh ja, ze overleven bij mij zo'n vijf a zes jaar zware mishandelijk.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:29

ik reed ook met chaps met daaronder stalschoenen met een hak

ben nu weer braaf met laarzen aan het rijden (gebruik chaps alleen nog maar voor strand- buitenritten)

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:34

ik heb een hele tijd met stalschoenen er onder gereden. sinds een tijdje heb ik jodphurs. heb ze alleen niet zoveel gebruikt, want als het lekker weer is, rijd ik met gympen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:52

Ik heb een soort leren jodphurs gekocht bij de Dolcis. Ik vind de meeste jodphurs in de ruitersportzaak zo smal of veel te duur. Hier kan ik heerlijk op lopen en ze zien er nog steeds mooi uit. Ik maak ze meestal wel schoon als ik ze aangehad heb en ik loop er niet mee door de bagger. Ik mis alleen af en toe wat stevigheid bij m'n enkels.

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:58

Ik heb fila's eronder weet alleen niet wat voor soort maar ze zijn al een jaar of 3/4 oud maar rijden nog superlekker!!!

Lynn B+18 - L1+13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:21

flair schreef:
foei Yaar... waren die flappieschoenen nikes? Ik kon het niet zien door je chaps. Neuj... rijdt maar met laarzen dan


Jaah, mijn flappieschoenen zijn Nike's! Haha!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 12:59

En wat is een goed, (niet te duur) merk chaps?? (wat voor prijs moet ik rekenen???)

Let love shine so bright

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:15

Jodphurs of bergschoenen. maar je zou om te proberen ook eerst tweedehands chaps kopen, kun je kijken of ze wel fijn zitten en ze zijn niet zo duur.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:16

Over bergschoenen krijg je de chaps meestal niet dicht.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:18

Tessebes schreef:
Over bergschoenen krijg je de chaps meestal niet dicht.
Daar heb ik anders nooit geen last van Haha!

en chaps kosten rond de 45 euro, ligt er aan welk merk je neemt enz.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:19

Dan heb je erg wijde chaps, daar hou ik niet zo van. Ik heb altijd liever chaps die gewoon aansluiten aan mijn been.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:23

Bergschoenen om mee paard te rijden ??? Buiten dat het gevaarlijk is (zie bij een val je stijgbeugels nog maar eens uit te krijgen) lijkt het me ook niet fijn rijden. Tip: wat je ook koopt, zorg dat er geen profielzolen onder zitten, maar wel een hak (nee, geen naaldhak natuurlijk, jullie begrijpen het wel ).

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:36

Ik heb die leren Paladium's. Er zit wel profiel onder en geen hak, dus niet echt een goede rijschoen.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:05

CCCCorine schreef:
Bergschoenen om mee paard te rijden ??? Buiten dat het gevaarlijk is (zie bij een val je stijgbeugels nog maar eens uit te krijgen) lijkt het me ook niet fijn rijden. Tip: wat je ook koopt, zorg dat er geen profielzolen onder zitten, maar wel een hak (nee, geen naaldhak natuurlijk, jullie begrijpen het wel ).

Ik weet niet wat jullie onder berschoenen verstaan. Maar er bestaan ook dunne, smalle bergschoenen. Maar oke, ieder zijn voorkeuren.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:08

Bergschoen:
Afbeelding

Het probleem is met deze schoenen, dat je wreef zo hoog is, waardoor je makkelijker in de stijgbeugel blijft hangen (ik spreek trouwens uit ervaring). Ik wil ze 's winters ook nog wel eens aantrekken, maar het hoeft maar 1x fout te gaan...

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:12

Tessebes schreef:
Het probleem is met deze schoenen, dat je wreef zo hoog is, waardoor je makkelijker in de stijgbeugel blijft hangen (ik spreek trouwens uit ervaring).

Ja, daar heb je wel gelijk in Lachen gelukkig heb ik ook nog kleine laarsjes Haha!

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers