Op de dag zelf...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Op de dag zelf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 11:21

(dit is waarschijnlijk ten overvloede, maar ik zet het er toch even neer..)

't is een beetje een rare dag, de 15de. Sommige van ons kennen Dorine persoonlijk en weten misschien hoe ze het prettigst met haar om gaan, anderen hebben haar nog nooit ontmoet.
Hoe dan ook, voor de meesten zal het toch een soort afscheid zijn van Dorine, en dat is nooit makkelijk.

Zullen we toch met z'n allen proberen er een vrolijke dag van te maken? Dorine vind zichzelf niet zielig, en ook al is het moeilijk voor ons (voor mij in ieder geval) om 'normaal' te doen tegenover iemand waarvan je weet dat ze niet lang meer te leven heeft, ik denk dat het voor Dorine de leukste middag is als we er geen tranendal van maken.

Ik zeg niet dat je geforceerd luchtig moet gaan lopen doen, maar ik denk wel dat Dorine al zo zorgvuldig en 'anders' behandeld word als normaal dat ze het misschien wel heel fijn vind als we met z'n allen proberen om gewoon met haar om te gaan. Het is moeilijk om te praten met iemand (die je niet zo intiem kent) die ongeneeslijk ziek is, maar als diegene zelf er door iedereen constant aan herinnerd word dan beleven zo ook nog eens weinig plezier aan die laatste tijd.

We zouden denk ik allemaal heel graag willen dat we meer voor Dorine konden doen, maar wonderen verrichten kunnen we helaas niet. Wat we wel kunnen is haar een hele gezellige middag bezorgen, waar zijzelf en Peter met plezier op kunnen terugkijken.

Ik hoop dat dit niet te leslezerig klinkt (ik ben tenslotte de newbie) maar dit is wel iets wat we denk ik een beetje in gedachte moeten houden.

Cheers,
Arwen Lune

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:09


Ik denk dat niemand het beter kan zeggen.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:17

Helemaal mee eens Arwen, we maken er een leuke en gezellige dag van
Een die we nooit meer vergeten Lachen

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:29

Proberen kan dat iig, ik wilde ook zeker niet de hele dag gaan staan janken natuurlijk , maar af en toe een traantje weg pinken mag toch wel he Haha!

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:30

Ben het ook helemaal met je eens hoor!
We kunnen helaas niets doen om de toekomst te veranderen!
We kunnen haar en Peter een mooie herinnering meegeven.
En ondanks alles, een lach op hun gezichten, lijkt me het mooiste wat we kunnen doen!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:11

Toen ik bij Dorine was om de rozen te brengen was ik bang dat ik me ook niet goed zou kunnen houden. Maar Dorine zelf heeft de stemming gewoon goed weten te maken. Ze praatte ook heel open over haar ziekte en doodgaan, maar dus niet zielig en ik ben geen moment verdrietig geweest en heb me niet rot gevoeld die middag/avond.
Ik ga zondag dan ook gewoon om er een leuke middag van te maken. Party!!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:44

Helemaal mee eens..We maken er gewoon een leuke middag van

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:56

Natuurlijk, het is Dorine's dag.
Het is de bedoeling dat we een leuke rit organiseren, niet dat we een bad met tranen gaan vullen!