Nog steeds dik en opgezet (HELLUP)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Nog steeds dik en opgezet (HELLUP)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 13:40

Hallo,

Op 22 mei is mijn hengstje gecastreerd. Ik hoefde alleen met hem te lopen en pas afspuiten als het dik zou worden. Nu is het in het begin wel goed gegaan maar vanaf vorige week word het dikker en ziet het er opgezet uit. en ben ik dus gaan spuiten.

Als ik op het forum soort gelijke onderwerpen bekijk, lijkt het wel of het genesingsproces na ong 1 week "klaar"is maar nu hoor ik bij ons op stal dat het wel 5 a 6 weken kan duren.

Wat denken jullie...gewoon doorgaan met het afspuiten/ bewegen en nog even afwachten?

Of nu toch de DA laten komen om er na te kijken.

Hij staat nu wel op stal en kan maar ong 2 uur buiten staan i.v.m. ruimte gebrek..

Ik heb een nieuwe stal op het oog waar er wel de ruimte is en daar zou ik bewijs van spreken vandaag al heen kunnen maar, ik heb hier al betaald tot einde van de maand.

Moet/ Zal ik voor de gezondheid en genezing van de operatie ter bevordering eerder weggaan en zeggen jammer van het geld of blijven en per 1-7 vertrekken???

Hopend op een goed advies!!

Natalie

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:49

als je iets niet vertrouwd:altijd DA laten komen,zeker na een castratie want het kan ook een infectie zijn!en als je paard een infectie heeft na de castratie is dat echt heel erg pijnlik voor hem.dus ga op je gevoel af en bel de DA,beter 1 keer te vaak laten komen dan te weinig en evt. echt een serieus probleem te krijgen.succes

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:50

Bel eerst eens met je DA, kijken wat je te horen krijgt!
Succes!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:58

Bel iig de DA.
We hadden hier ook pas zo'n geval, bleef maar dik en de pus bleef eruit lopen, arme beest stond alleen maar wijdbeens op een gegeven moment.
Eigenaar dacht ook heel lang dat het wel goed zou komen, beest is er bijna aan onderdoor gegaan.

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 14:54

Ik heb de DA gebeld en die komt a.s. Vrijdag kijken. Ik vermoed dat er een soort vliesje opzit waardoor het vuil niet weg kan..


Ik denk dat ik hem toch ga verhuizen hoor!! Het geld kan ik wel missen en zijn gezondheid is het belangrijkste!!!

Denken jullie ook dat ik hem het beste nu kan verhuizen?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:27

tja als hij echt een ontsteking heeft dan zou ik nog maar eens de DA bellen dat ie vandaag nog moet komen,welke DA heb je?(ik kom zelf ook uit doetinchem)en op welke stal sta je nu?
verhuizen lijkt mij overigens geen optie,misschien heeft ie erg veel pijn dan is verhuis-stress helemaal niet bevordelijk lijkt mij

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:10

Na castratie had mijn ruin een hengst gekregen in het lege zaakje.
Het was ontzettend dik. Hij kreeg van mij antibiotca en van de dierenarts pijnstillers. Het advies het ene uur afspuiten het andere uur afkoelen met ijs. Ik heb van die invrieselementen gebruikt. Spuit veel en vaak af en als het lukt ijspakkingen.

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 18:35

De Veearts is gisteren geweest en je raadt het nooit!!

Het is "waarschijnlijk"niet ontstoken maar wel dik...vreemd...

Het was niet de DA die hem heeft geopereerd wel van hetzelfde kliniek.

Hij zag maar 1 snee zitten en wist niet zeker over de opererende DA er 1 of 2 doet?

Hij probeerde hem te bellen maar hij had al weekend.

Deze DA vermoedt nu dat er nog 1 bal in zit.....heel vreemd... ik heb nog nooit zoiets mee gemaakt!!

Het is dus ff afwachten tot volgende week, dan komt de opererende DA langs. (op hun kosten als er een is blijven zitten!!)

Toch ziet de zak er best dik uit maar is niet warm en hij heeft ook geen korts enzo... Hij is gewoon de vrolijke Nico..


Groetjes

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 22:39

een stukje laten draven wil nog wel eens helpen om de bloed klontjes bij het wondje weg te krijgen zodat het vocht beter weg kan. Bij mijn hengstje bleef het ook dik en toen heb ik een lik yellow cream erop gesmeerd, binnen anderhalve dag was de zwelling weg.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 22:43

Ik heb dat ook meegemaakt met een verzorgpony. We hebben er toen toch de dierenarts bij gehaald want het was op de 1 of andere manier toch ontstoken. En Robin was toen een tijdje uit de running, mocht even niet rijden. Moest wel in beweging blijven, maar dan gewoon longeren. Hij is er toen ook wat ziekjes van geweest. Dus voor de zekerheid ff dierenarts bij halen. Heel veel succes ermee.....