Bijrijderskosten???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Bijrijderskosten ???

0- 25 euro
45 (38%)
26-50 euro
22 (18%)
51-75 euro
20 (16%)
76-100 euro
17 (14%)
101-125 euro
7 (5%)
126-150 euro
3 (2%)
meer dan 150 euro
4 (3%)

Totaal aantal stemmen: 118


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Bijrijderskosten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 16:47

Omdat ik na Mirage weer aan de slag ga met bijrijdpaarden (nee desiree, er komt GEEN nieuw paard in huis....... Haha! Haha! Haha! ) vroeg ik me af wat er zo gemiddeld wordt betaald aan bijrijderskosten.
Vind het helemaal niet erg om een steentje bij te dragen aan de kosten van een paardje, maar ligt er ook aan wat je ermee kan en wilt etc....

Ik zou een paardje 4 dagen gaan bijrijden, leuke 11 jarige merrie, M2 niveau, ik mag ermee lessen en ermee starten. Wat betalen jullie voor zoiets vergelijkbaars ???


Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:58

Ik rijd ook een paard bij vier dagen per week (soms nog meer), Z2 niveau, ik les ermee en ben inmiddels L1 met dit paard, en ik betaal niets. Rijd daarnaast ook nog twee andere paarden bij van dezelfde mensen: eentje op M2 niveau en eentje nog groen.

De eigenaresse is instructrice en geeft mij (naast de lessen van een externe instructeur) les. Ook dit kost niets.

Ook ik had wel een bepaald bedrag per maand overgehad hiervoor, maar dat vonden deze mensen niet nodig.

Omdat ik het ook vervelend vond om helemaal niets bij te dragen, betaal ik de hoefijzers van het paard waarmee ik op wedstrijden ga, en koop ik regelmatig spullen voor de verzorging van de paarden. Laatst een wit sjabrak (rijden we allemaal mee) en ook regelmatig diverse andere dingen. Zo vind ik het wat meer in evenwicht, eigenlijk.

Succes met alles!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:04

Soortgelijk verhaal als Marieke22. Wel ben ik lid geworden van de rijvereniging en betaal mijn eigen lessen/clinics. Plus twee tanks benzine in de maand... paard staat 25 km ver.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:41

ik hoef niks te betalen voor lucky! Haha!


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:46

toen ik Banjer nog niet had, heb ik een verzorgpaard gehad... ik betaalde toen 300 GULDEN per maand voor 3 dagen per week....

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:57

Ik betaal voor Soraya 70 euro in de maand en ik doe haar sowieso 2x per week en ook als de eigenaresse een keer niet kan bijvoorbeeld. Ik mag er alles mee.

Met Bolivia mocht ik ook alles (alleen naar buiten gaan niet, maar dat was ook niet veilig Lips are sealed) en ik hoefde niks te betalen.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:18

Ik rij 3 keer in de week, is 12 keer per maand en dat kost me 10 euro, alle andere die ik verzorg en heb verzorgd waren gratis.
Dus dat is best wel lekker.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:23

Ik vind dat die kosten altijd een symbolisch bedrag moeten zijn en niet omdat ze het anders niet kunnen betalen. 50 euro vind ik een mooi bedrag, meer zou ik niet betalen. Dan kun je je afvragen of ze nou een bijrijder zoeken om de kosten te dekken of om het paard beweging te geven.
Ik betaal nu 35 euro per maand en dat vind ik netjes.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:43

Ik betaal 100 euro voor 4 dagen in de week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:08

Ik rij 2 keer in de week een ruin van 6 jaar 1.63m hij kent de basis
(lees: +/- B niveau) ik betaal hier € 50 per maand voor.

Hier ben ik wel pas mee begonnen .. maar ik kan eventueel later ook (in overleg!) het bos in ..

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:47

Ik rij momenteel een fjordenmerrie van 9 in. Jah ze is nooit echt goed doorgereden onder het zadel. Ik doe nu een poging, gaat redelijk, wel erg koppig en veel op de voorhand!! Maar goed, die is helemaal gratis!
En binnenkort ga ik waarschijnlijk nog een KWPN ruin erbij rijden van wat zal het zijn, rond de 8?? En ca. 1.70 m? Zoiets.
Is ik meen M-springen en B-dressuur. Ga dan meer op de dressuur in, de bazin wil er mee starten, zal ook hem doorrijden. En ook deze is gratis...
En ook deze is helemaal gratis!!

Beide paarden zijn minimaal 4 keer per week te rijden, soms zelfs elke dag en we zitten hier naast het bos, dus daar kunnen we altijd heen!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:03

Mijn dochters verzorgen een fjord 3x in de week,ik btaal hier 50€ voor.
Ze mogen alles met hem doen,ik ben erg blij met deze verzorgpony want hij is superbetrouwbaar!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Sting

Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:07

Het is maar net hoe de eigenaar is, of het een dure stalling is en of het paard duur in onderhoud is. Als je een stalling hebt van 200 euro en je hebt een bijrijder zou ik wel willen dat die wat meebetaalde.

Als de eigenaar er verder ook nog wat mee doet of helemaal niks, maakt dat ook nog wat uit. Het hangt van veel factoren af. Mijn bijrijder en verzorgster (van mn haf) betaalt niks, maar die verzorgd hem swinters omdat ik dan lang niet elke dag kan komen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:11

Ik heb altijd meebetaald, vind ik zelf gewoon prettiger..........altijd zo rond de helft van de maandelijkse kosten plus dan eventueel lessen.....

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:24

Ik hoef voor Risco eigenlijk niks te betalen, maar omdat ik dit vervelend vond heb ik aangeboden om zijn voer te betalen. Brok e.d. Hooi en stro zit bij de stalling in. Ook betaal ik de ontworming.
Voor de rest koop ik weleens wat spullen, gewoon omdat ik dat dan wil hebben.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:29

niets, maar ik betaal wel de lessen, heb ook zelf voor een goed zadel moeten zorgen. Verder neem ik wel eens wat extra's mee. Toen bij een ander paard het halster stuk was, heb ik een nieuwe gekocht.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:49

Niets, ik betaal zelf mijn lessen en dingen die ik vind dat ik nodig heb voor de pony. Maar in principe is alles aanwezig. Rijd dr overigens altijd behalve als de eign. eens wil.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 22:04

Sting schreef:
. Als je een stalling hebt van 200 euro en je hebt een bijrijder zou ik wel willen dat die wat meebetaalde.
.


Dit schaar ik hier in delft e.o. onder goedkope stalling hoor Haha!

Ik vind het ook helemaal niet raar om bij te betalen, ligt er ook een beetje aan of jij het paard nog moet "rijden" of dat jij er juist van kan leren en er veel mee mag doen!!!
Al heb ik zelf nooit geld gevraagd voor bijrijders......maar okee, daar koos ik zelf voor.

Bijrijder zijn is natuurlijk relatief goedkoop en toch leuke band kunnen onderhouden met een paardje.

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:32

Ik heb een manege pony halfpension dus hij loopt ook in de lessen ik rijd dan 3 x per week in de les en 2 x vrij, mijn moeder(gelukkig *LOL* ) betaald er 187 euro per maand voor....

Lynn B+18 - L1+13

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 07:46

Niks niks niks niks Haha!:D:D Voor Stella èn Tjody niet! En als ik Po en Cream doe, kost het me ook niks. Party!!

Groetjes Denise

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:19

MirageGidran schreef:
Omdat ik na Mirage weer aan de slag ga met bijrijdpaarden (nee desiree, er komt GEEN nieuw paard in huis....... Haha! Haha! Haha! ) ?

potverdorie, was je me al voor............ Scheve mond
je hebt in je poll 1 mogelijkheid vergeten te zetten: in natura! Dat wil zeggen, dat je het dier in conditie houdt (mits je een beetje kunt rijden natuurlijk) of de stallen uit doet e.d. Of seks als de eigenaar een lekkere vent is, maar dat zal wel niet want meestal hebben paardenmannen een paardengezicht. Ook hangt het af van de aanwezige faciliteiten EN wat de eigenaar zelf moet betalen aan stalling.
Maar dat zijn wel dingen die je tegen elkaar af moet wegen. Stel: als jij dit paard niet rijdt, rijdt de eigenaar/esse zelf dan>?

De hond is de betere mens

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:34

Ik ben eerst bijrijder geweest van Flair.. nou ja, wij deden eigenlijk gewoon samen. Alles de helft dus, stalling 225 gulden, helft van de hoefsmid, DA, gewoon alles dus.

Dat kwam denk ik ongeveer op 120 euro p/m

28-09-2007
Nothing compares too you...

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:47

Ik verzorg Nicolien elke dag. Meestal rijden en soms longeren of een vrije dag. Ik betaal er niks voor. Ik ben eigenlijk geen bijrijdster maar berijdster want ik ben de enige die haar rijdt. Ik ga binnenkort ook wedstrijden met haar starten. Ik krijg wel veel les en voor de les op heel goed niveau betaal ik 10 euro per keer. Eigenlijk voor een half uur maar meestal is het langer en soms krijg ik dan wel op twee paarden achter elkaar les.

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:16

Ik betaal niks. Ik rijd 3 of 4 keer per week, les er mee, ga ermee op wedstrijd (dan word ik vaak nog gebracht ook door de eigenaar) en ik rijd inmiddels op M1 niveau (vorig jaar in de B begonnen op hem, terwijl hij nog niet heel veel kon).
Het enige wat ik wel betaal zijn mijn lessen (is logisch, want daar word ik beter van), en af en toe een nieuw dekje oid.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:37

Elles schreef:
Soortgelijk verhaal als Marieke22. Wel ben ik lid geworden van de rijvereniging en betaal mijn eigen lessen/clinics. Plus twee tanks benzine in de maand... paard staat 25 km ver.


Dat geldt voor mij trouwens ook. Ook ik ben lid geworden van de rijvereniging en betaal mijn eigen lessen (niet die door de eigenaresse zelf worden gegeven). Daarnaast gaat er ook behoorlijk wat benzine doorheen omdat ook mijn bijrijdpaarden +/- 25 km verderop staan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 bezoekers