Hoe hebben jullie dit gedaan? (keuren)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Hoe hebben jullie dit gedaan? (keuren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 20:10

Als je een paard wil kopen die nogal ver weg staat, en je wilt hem gekeurd hebben, hoe doe je dat dan met de dierenarts? Neem je gewoon je eigen dierenarts mee zo ver weg, of laat je de dierenarts van de eigenaren hem keuren? Ik ga binnenkort nl. een paard kopen en ik had al een leuk paardje gezien waar ik wou gaan kijken. Paardje staat in Gelderland en ik woon in (noord) Groningen. Nu vinden m'n ouders het opeens teveel gedoe om daar 'zo vaak' heen te rijden, en moet ik dus een paard uit omg. Groningen kopen.(weet er geeneen te koop op dit moment, iemand misschien?) Maarja, kan iemand me vertellen hoe het zit met de dierenarts?


[Edit] titel [/edit]

Chill out Lachen


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:26

Het paardje op proef? Dat het zwart op wit staat dat hij terug komt (evt op hun kosten?) als hij afgekeurd wordt?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:35

Volgens mij moet je hem laten keuren door een onafhankelijke paardenveearts. Dus niet een "eigen".

Alja

Berichten: 25577
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:20

hoi
mijn paard staat in drente hoor niet in gelderland!!

ONDERSCHRIFTLOOS

boemel

Berichten: 8345
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:22

Ik heb 1x door een eigen dierenarts laten keuren (van de eigenaar) waar ik zelf niet bij was (geen vervoer). Die dierenarts heeft het op een akkoordje gegooid met de eigenaar en de pony goedgekeurd, terwijl er van alles aan mankeerde. Was heel erg vervelend en ik zorg in ieder geval dat ik er altijd bij ben.

Je kunt voor een dierenarts/kliniek in de omgeving kiezen waar het paard staat. Dit hoeft niet dezelfde dierenarts te zijn als die de eigenaar heeft.

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:46

ik woon in Alkmaar en het paard wat ik wilde (Prudence dus Lachen ) stond in Deurne ,erg ver weg, ik heb van te voren met de plaatselijke dierenarts gebeld en die heeft haar gekeurd zonder dat ik er bij was, Haha! die man heeft toch ook zijn beroepseer en bovendien was het op het opleidingscentrum waar ie ook dagelijks komt dus past ie wel op zijn goede naam ,na de keuring (goedgekeurd! *LOL* ) heb ik de DA weer gebeld en alles met hem doorgenomen, de volgende dag heb ik haar opgehaald

dat ik haar niet in Alkmaar heb laten keuren door mijn eigendierenarts is omdat me zusje 2 paarden van uit limburg en gelderland heeft laten komen die alletwee werden afgekeurd en dus gelijk weer terug konden weer een paar uur in de trailer en ik had geen zin in dat gesleep en er kan ook van alles gebeuren op de weg terwijl het paard dus eigenlijk niet van mij is
ik vond het ook wel een gok om het daar te laten doen door een DA die ik niet kon en ik erzelf niet bij was

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:02

Je kunt inderdaad een dierenarts uit de buurt waar het paard nu staat laten keuren. Ik woon zelf in Noord-Brabant en heb mijn paardje uit de regio Deventer. Heb hem daar dus ook laten keuren bij een paardenkliniek (ben er wel zelf bij geweest).

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:21

Ik zou hem daar in de buurt laten keuren en zorgen dat ik zelf bij was. Neem vooraf contact op met je eigen dierenarts omte vragen of hij daar in de regio dierenartsen kent. Wij hebben dat ook zo gedaan en hebben daarna onze eigen DA de foto's nog laten bekijken (afspraak met de eigenaar gemaakt dat als deze op/aanmerkingen zou hebben de koop als nog niet door zou gaan).
Je zou ook je verzekering kunnen bellen voor een lijst met door de verzekering opgestelde dierenartsen, wellicht zit er daar een bij die uit de buurt van het paard komt. Zorg in elk geval dat je er bij bent.
Heel veel succes

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:24

Niet laten keuren door de "eigen" dierenarts van de mensen. Je weet nooit wat ze afspreken, zometeen is er van alles mis maar keurt de dierenarts van die mensen hem toch goed zodat 'ie verkocht is.
Dus gewoon een kliniek daar in de buurt opbellen of ze hem kunnen komen keuren.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:03

Ik heb m'n paardje niet door de dierenarts laten keuren, maar door de verzekering. Interpolis heeft de service dat ze hem gratis komen keuren, en als die goedgekeurd wordt moet je een verzekering nemen bij hun.
Het voordeel is dat de keuring gratis is, en als er toch iets mis is met je paard is het hun verantwoordelijkheid en ben je ervoor verzekerd (dus zij hebben er alle baat bij je paard goed na te kijken)
Zo heb ik het dus gedaan!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:20

appie stond niet ver weg toen we haar wilden kopen, maar toch lieten we haar keuren door de dierenarts van de manege waar ze toen even gestaan heeft. Wij denken van, zo doen we het op de goede manier, maar wat denk je? die dierenarts zet ons gewoon samen met die eiegenaar af!
dus we laten toekomstige paarden voortaan gewoon door onze eigen veearts keuren waar wij bij zijn!
Is wel het verstandigst!


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:52

ik heb toen ik mirage had gekocht ook eerst 2 andere paardjes laten keuren. De 1e ben ik met de eigenaar samen met het paard naar een kliniek gegaan, waar bleek dat het paardje niet goed was......okee, laad maar weer in en ik rijd zonder paard naar huis.......
2e paardje heb ik wel ook daar laten keuren waar het paard stond, door iemand van de kliniek in emmeloord, dat vertrouwde ik wel volledig.
Ik kreeg het bericht van de eigenaar dat het paard niet volledig goed was, maar ik mocht de VA zelf bellen voor meer info. Nou goed geregeld dus. Ook dat paard heb ik laten staan.

Mirage heb ik ook door een onafhankelijke va laten keuren maar niet toen ze al heir stond, maar ook nog op de plek waar ik haar zou kopen.

Lijkt me niets als je helemaal happy bent met je nieuwe paardje, hebt hem op stal en dan moet je hem alsnog terugbrengen........geen goed plan.......vinden m'n zenuwen niet zo leuk zulke dingen Haha!

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 17:05

Hey,
Alja ik bedoelde eigenlijk jouw paar niet maar een andere..
Bedankt allemaal weet nog niet precies wat ik ga ga doen, moet eerst maar es kijken of ik het paardje wel leuk vind Tong uitsteken Volgende keer moet ik maar es een paardje wat dichterbij bekijken, mn ouders vinden het zoveel gedoe om steeds zoverweg te gaan Gaaaap

Chill out Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:08

Ik heb een paard laten keuren wat idd niet van om de hoek kwam het was zeker 1.5 uur rijden. Ik heb hem toch bij me eigen DA gedaan WAAROM: Hij wist wat ik zocht dus zal daardoor het paard op een andere manier bekijken als een vreemde. Met een woordje weet ik wat hij bedoelt met een andere moet je weer afwachten.
Het paard werd uiteindelijk afgekeurd om zijn spronggewrichten die niet helemaal naar me eissen waren. Hij zou daarmee ook niet in de verzekering kunnen.

Helaas heb ik was slechte ervaringen met keuren bij vreemde DA´s vooral de communicatie en waarom je dit paard leuk vond was lastig. Bij een geval bleek achteraf dat het paard helemaal niet goedgekeurd had mogen worden.

Ik vraag altijd de oude eigenaar mee als ze niet wil vraag ik een verslag van de DA.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:25

beppies schreef:
Ik zou hem daar in de buurt laten keuren en zorgen dat ik zelf bij was. Neem vooraf contact op met je eigen dierenarts omte vragen of hij daar in de regio dierenartsen kent. Wij hebben dat ook zo gedaan en hebben daarna onze eigen DA de foto's nog laten bekijken (afspraak met de eigenaar gemaakt dat als deze op/aanmerkingen zou hebben de koop als nog niet door zou gaan).
Je zou ook je verzekering kunnen bellen voor een lijst met door de verzekering opgestelde dierenartsen, wellicht zit er daar een bij die uit de buurt van het paard komt. Zorg in elk geval dat je er bij bent.
Heel veel succes


had precies hetzelfde (paard in groningen en ik in gelderland) en ik heb het gedaan zoals beppies. Bij de dierenarts van de eigenaar keuren, ik was er zelf bij, heb de foto's meegenomen en even door een onafhankelijke dierenarts (in dit geval Welling van Bosch en Duin, is vrij kritisch) laten checken

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Alja

Berichten: 25577
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:36

ikwist wel dat je mijn paard niet bedoelde.............

ONDERSCHRIFTLOOS

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:53

Vind dit beetje onzin, bij gerenomeerde en bekende praktijken maak je zoiets niet mee.
Het risico dat zo'n paard iets krijgt en de dierenarts dan aansprakelijk wordt gesteld neemt die arts niet.
En anders zeg je gewoon dat je erbij wil zijn.

Kies anders wel de bekende klinieken, bijv. die aangesloten zijn bij de verzekeringen, dat zijn klinieken waar de verzekering het rapport niet meer hoeft te zien, maar zo goed vindt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers