*zucht* TE verliefd op een onbereikbaar paard...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

*zucht* TE verliefd op een onbereikbaar paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 16:20

Ja hoor, ik heb er weer eens last van. Ben stapelgek op een paard dat ik niet kan betalen. Ik heb het al eens vaker over haar gehad in dit topic ([VvdD] Vandaag de The Little One gepoetst!!! *trots*+vervolg ), het is dus geen bevlieging Haha!.

The Little One, een nu driejarige Kroongraafmerrie, die ik als jaarling en tweejarige zo'n beetje mensenmak heb gemaakt en aan vanalles gewend. Toen was ik al zo gek met haar en elke keer dat ik haar zie, wordt het erger. Dat beestje is zo'n toppertje! Voor mij is ze gewoon HET paard, ook al is ze niet perfect.
Ik zorg maar dat ik bij mijn vriendin thuis niet te vaak ga kijken in de stal, want dan weet ik het wel. Sta ik de ganse tijd met die knol te knuffelen. Lovers

Vandaag ging ze voor de keuring en ik mocht natuurlijk als haar grootste fan mee. Ze heeft geen sterpremie behaald, maar is nu wel stamboek. Toch netjes gedaan, ze was superbraaf.
Momenteel wordt ze zadelmak gemaakt. Een vrouwtje wat bij mijn vriendin thuis wat paarden heeft staan, gaat haar straks uitbrengen in de sport. Gelukkig een hele lieve meid, heel goed met paarden.

In de auto heb ik eens gevraagd wat ze moet kosten, heel redelijke prijs, maar ja, Ilona kan haar gewoon niet betalen. Verdrietig

*zucht* Verliefd op een onbereikbaar paard... Denk dat ik niet de enige ben.

Ik zou dolgraag een rijpaard willen om goed te leren rijden, zij is bovendien heel mooi om te zien Kwijl . Maar ja, ik weet gewoon dat mijn grote paardenliefde nooit MIJN paard zal worden, want vooralsnog heb ik geen loterij gewonnen of geldschieter gevonden. Frusty

Ik heb gewoon iets met dat paard, al een paar jaar lang. Heb vandaag ook weer een tijdlang met haar staan knuffelen en ouweh*eren, wat een heerlijk paard.

Ach, ik zal het moeten houden bij Sjurres, Flos en Punk }> denk ik. Maar goed, ik kan erg blij zijn met mijn paarden, die ene zou mijn collectie compleet maken.... Scheve mond Lachen

Gisteren heeft mijn stalgenote me geholpen met Jurga en dat ging eigenlijk best goed, L2, here we come! (ehm... eerst de L1 maar uit Tong uitsteken) Mijn stalgenote opende wel weer even mijn ogen. Je kunt iedereen zo op die tuiger van me zetten, ze is superbraaf, maar als je echt iets van haar gedaan wilt krijgen en ze moet aan het werk.... Dan heb je je handen vol. Ze is absoluut niet makkelijk, maar ALS je erdoor bent, krijg je wel je beloning van haar. Toppertje toch, die dwarse platvoettuiger? Lovers

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:37

hihi ik ken dat probleem...heb je ook een fotootje ban haar?

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:42

Kan je niks afspreken met de prijs ofzo? Als je er in ieder geval echt voor wil gaan. Misschien kan je in termijnen betalen en is het dan wel haalbaar voor je!?
Ik heb mijn ideale paard 5 jaar geleden gekocht als veulen Knipoog Toen was ie nog betaalbaar maar ik denk dat ik hem nu ook niet had kunnen betalen gezien het niveau dat ie loopt en het feit dat hij 100% gezond is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:48

Wat een zwijmelverhaal dat topic waar je naar gelinkt hebt. Dromen is fijn, maar niet alle dromen kunnen en hoeven vervuld te worden, dan houd je nog wat te dromen over. En meid, je hebt toch al een superJurga?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:50

Ach, meis, zo blijft er altijd wel wat te wensen over. Het is helemaal niet gezegd dat het onder het zadel ook zo super zou klikken met jullie. Je weet nu wat je hebt en waar je aan toe bent al blijft het altijd leuk om te dromen over een paard.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:53

Komt helemaal goed hoor Ilona, misschien over een aantal jaartjes? Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:55

Idd, dromen mag!! Zo heb ik ook een paardje wat ik dolgraag zou willen hebben (degene zal vast wel weten of welk paardje ik het nu heb Haha!), maar helaas marielle komt net als jou centjes tekort, dus ik hou het voorlopig bij brenin, en daar heb ik het ook druk zat mee. En binnenkort (paar jaartjes wachten) kan je Voiceje onder het zadel rijden!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 16:55

Over een paar jaartjes heeft madam vast wat leuke dingen laten zien in de sport en is ze nog duurder.... Ach ja, SuperJurga... Tuurlijk is dat mijn paardje, maar onder het zadel zal ze het nooit doen.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:00

Ik heb zoiets met het paardje van vrienden van ons, ben ik al verliefd op van toen hij zijn grote neus over de deur probeerde te duwen toen ie twee dagen oud was. Lovers

Ondertussen is hij vier, onbeleerd, nog steeds hengst, maar zo verschrikkelijk mak in omgang. Altijd knuffelen, kusjes geven ... en je kan er zo een hengstige merrie voorzetten, daar kijkt ie niet eens naar om Ach gut .

Alleen hij is niet te koop, zou hem eventueel wel kunnen gaan rijden, maar wat zou ik in godshemelsnaam met zo'n beest doen? Boos! Kan ik gewoon niet genoeg voor en ik wil m niet stuk doen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:01

En hoe zit het dan met SuperVoice?
Misschien wordt dat nu wel je eigen Krack *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 17:07

Voice is mijn iegen toppertje, daar ben ik echt wel supergek mee hoor, maar het zwak wat ik voor TLO heb.... *zucht* Van die merrie smelt ik.... Lovers I know, ik ben ondankbaar Tong uitsteken. Ik zal zien dat ik pics kan posten, heb er ondanks een volle digi en lege batterij toch wat kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:50

Jurga schreef:
I know, ik ben ondankbaar Tong uitsteken.


precies, ga je eens heel diep schamen!

Knipoog

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:58

lieve ilona
ik ga nu iets zeggen dat ik absoluut niet bot bedoel hoor
maar eigenlijk kun jij toch heel blij en trots zijn op de paardjes die je al hebt?
ik heb 1 ponietje en daar ben ik al zo blij mee dat ik het niet eens erg vind dat ik geen tweede paard kan betalen......
soms....soms moet je eens kijken naar wat je wél hebt......
dit bedoel ik lief en niet onaardig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:14

Ilona, ik kan me wel iets voorstellen bij het gevoel. Zo heb ik onlangs ook op een fantastisch paard mogen zitten. Helemaal geweldig natuurlijk, ik was in de zevende paardenhemel op dat moment. Maar weet je, dat maakt mijn eigen paard dus niet minder, met hem ben ik nog veel vaker in de 7 hemel, de 7e Labhemel dus. Er is geen paard op aarde wat hem van dat plekje kan verdringen, niet een.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:18

Weet je, over een paar jaartjes is super voice 3, en dan maak je het gevoel opnieuw mee, maar dan is de topper wel van jezelf!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 18:21

*grinnik* Ik BEN ook supertrots op die paarden van mezelf hoor, maar zij is gewoon HET paard voor mij, al een paar jaar (toen had ik dus Voice en Wencke helemaal nog niet!). En ja, als je wilt leren rijden, neem dan geen Jurga Tong uitsteken.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:26

Of juist wel, Ilona van elk paard leer je wat! Met sunny en mij klikte het eigenlijk helemaal niet, maar heb wel geleerd dat je heel veel geduld moet hebben. En zo leer ik van elk paardje wat ik rij weer wat, en soms wat ik dan bij een ander paardje ook weer kan gebruiken!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:26

haha ik ken het wel, maar als je zelf ook al toppers hebt haha, en geduld hebben is zeer goed Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:58

Kom op Iloon, life goes on, idd wat Sanderijn zegt, kijk naar de dingen die je wel hebt, en niet te lang stilstaan bij de dingen die je niet hebt.
Denk dat menigeen graag in jouw plaats zou staan met 3 (!!) hartstikke leuke paarden.
Dromen kan natuurlijk altijd, maar je moet er niet gefrustreerd van raken als ze niet uitkomen, omdat er nog genoeg overblijft Knipoog
Of je moet, als je het echt wilt, keuzes maken zodat je HET paard wel kan kopen, maar dat heb je er denk ik ook niet voor over, dus misschien is het dan HET paard wel niet...

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:04

Ilona, het blijft altijd leuk om iets te wensen over te houden. Zo waren er vanmiddag kopers bij ons die alleen de duurste paarden van stal even kwamen proberen.
Dat lijkt me ook erg gaaf: kijken en rijden op paarden terwijl geld geen enkele rol van betekenis speelt.

Maar dan: dan kijk je in de ogen van je lieve Fitz (in jouw geval Jurga, Voice en Wencke Tong uitsteken ) en dan denk je 'daar kan geen paard tegenop'.
En alles wat je nu leert van Jurga, is mooi meegenomen als je zometeen Voice gaat berijden. Het maakt je handig moet je maar denken.
Een paard dat alles zo doet is maar saai. }>

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:05

Maar als zij echt HET paard voor je is....
..is er dan niet iets te regelen met bv een afbetaling oid? Nu is ze nog niet uitgebracht.. zoals je zelf al zei...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:15

Natuurlijk zijn er paarden waar je helemaal verliefd op kunt worden.
Maar wat anderen hier ook al zeggen, staar je er niet op blind. Jij hebt drie leuke beesten, met misschien niet dezelfde uitstraling als die ene in jouw ogen supergave knol, maar ik durf te wedden dat zij jouw wel als "hun" baasje zien. Maar zie jij ze ook als als jouw paarden. Daarmee bedoel ik, hou jij van ze zoals ze zijn of hoop je ze te veranderen naar een perfecte beeld toe (wat je waarschijnlijk nooit zult bereiken want geen een paard is perfect).
Begrijp me niet verkeerd, maar zolang jij blijft kijken hoe mooi en goed alles bij een ander is zul je nooit gelukkig zijn met alles wat je hebt.
Tuurlijk er zijn ook paarden die ik heel mooi vind en waarvan mijn mond echt openvalt. Maar er is er voor mee geen een die kan tippen aan Laiser. De onvoorwaardelijke liefde die ik van hem krijg en alles wat wij al met z'n tweetjes hebben gedaan is voor mij duizend maal belangrijker dan die andere gave knol.
Maar goed misschien moet je je afvragen wat je wil. Wil je dat paard of wil je de paarden die je nu hebt?
Bergijp me vooral niet verkeerd, maar gezien je verhalen van de laatste tijd, raad ik je aan om eens gelukkig proberen te zijn met kleine dingen. En vergeet even al die dingen die je nog zo graag wilt.
Want je wordt pas echt gelukkig als je tevreden leert te zijn met wat je hebt en dromen als dromen kunt beschouwen en niet als dingen die bij jou ook moeten.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:05

Maar als je wil leren rijden is een 3 jarig paard ook niet het beste uitgangspunt natuurlijk... Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:09

Lovely schreef:
Ilona, ik kan me wel iets voorstellen bij het gevoel. Zo heb ik onlangs ook op een fantastisch paard mogen zitten. Helemaal geweldig natuurlijk, ik was in de zevende paardenhemel op dat moment. Maar weet je, dat maakt mijn eigen paard dus niet minder, met hem ben ik nog veel vaker in de 7 hemel, de 7e Labhemel dus. Er is geen paard op aarde wat hem van dat plekje kan verdringen, niet een.


*Slik* wat heb je dat mooi gezegd.
Heb ook gedacht dat er leukere pony's waren als Camilla, waar ik verder mee kan komen, waar ik beter op pas enz enz. 2 weken verliefd geweest op de Gribaldi die ik op proef had. Maar niets kon tippen aan mijn eigen trouwe Kameel. Van zon stukje wat jij hebt geschreven, besef ik me ineens weer dat ik zo gelukkig ben met mijn ponietje. Lovers

Het is jammer, Ilona, maar Jurga en de 2 babe's zijn ook superpaarden!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 23:16

Even weer een reactie van mij tussendoor: The Little One is absoluut geen bevlieging. Ik ken haar nu al zeker twee jaar en er gaat geen keer voorbij dat ik de vader van mijn vriendin of mijn vriendin zelf uithoor hoe het met 'de zwarte' gaat. Als ik daar ben, is ook het eerste wat ik doe, naar de stal lopen om haar even te knuffelen en te zien hoe hard ze die tijd weer is gegroeid. Nu kom ik daar niet zo denderend vaak, maar zij is altijd hetgeen waar ik aan denk. Ik heb zelfs al bijna twee jaar haar foto op mijn kamer staan (en ik heb niet zoveel foto's op mijn kamer, zelfs Jur stond er niet!). The Little One is gewoon een paard waarvoor ik in een klap viel, vandaar dat ik ook met haar kon werken en zoveel geduld met haar had. In die tijd dat ik veel met haar bezig was, is mijn liefde voor haar gegroeid. Lovers Ze heeft een speciale plak in mijn hart, dat gekke paard, dat haar koppie scheef houdt als ze je aan hoort komen. Ik heb veel herinneringen aan haar en heb veel van haar geleerd.

Toen ik haar leerde kennen had ik Jur net anderhalf jaar ofzo. Jurga is er bij ons ingerold, pap vond het een leuk paard en ach, ik stemde maar toe. Mensen die mij kennen weten hoe gek ik met dat paard ben. Jurga is gewoon Ilona en Ilona is Jurga. Lovers Ik neem haar met al mijn nukken en niets zal Jurga kunnen vervangen en wat zij voor mij betekend.
Voice heb ik de band nog niet mee die ik met Jur heb. Met Jur heb ik al veel beleefd en veel van geleerd. Voice wordt ik met de dag gekker op, wat een donderstraaltje, maar wat een kanjer! Tja en Wencke, dat moet ook nog groeien, maar da's een kleine topper, die Punk. Cool
De Bokkers die mij met mijn paarden hebben gezien, hebben heus wel de liefde gezien die uit mijn ogen straalt voor mijn eigen drie monsters. Lovers Zij zijn alles voor mij, zonder hen, ben ik mezelf niet en dat meen ik. Ik zou ze voor geen goud willen missen. En als er een dag zou komen dat ik er eentje zou mogen houden en twee zou moeten wegdoen, dan blijft Jurga. Hoe hard ze ook te kort schiet onder het zadel in mijn ogen en hoe graag ik ook verder wil (begrijp me hierin niet verkeerd, ik wil helemaal geen ZZ rijden of wat dan ook, wil gewoon leuk mee kunnen komen in de basis en wil erg graag verschillende paarden kunnen rijden), Jurga blijft the one and only, SuperJurga toch? Tong uitsteken. Zeg dat begrip is niet voor niets al bijna twee jaar op Bokt ingeburgerd!

Wie weet was het wel heel anders gelopen als ik de merrie eerder had kunnen kopen, had ik Voice niet gehad waarschijnlijk. Pap heeft me weleens gevraagd wat ze moest kosten, maar dat was toendertijd gewoon teveel en we hadden zelf nog geen stal, nu wel. Dus ja, onze situatie is lichtelijk veranderd. Pling En ja, IK BESEF DAT IK MAZZEL HEB, elke dag weer.

Denk niet dat ik ondankbaar ben, ik ben helemaal niet ondankbaar, weet alleen dat het paardje wat ik graaaaaaaaaaaag had en zou willen hebben, niet betaalbaar is voor mij. En al zou ik met mijn vader een stalhuurdealtje kunnen sluiten (hij weet ook wat ze voor mij betekend), dan heb ik het aankoopbedrag niet zomaar liggen. Ik zit momenteel gewoon in een situatie waarin ik totaal geen mogelijkheden heb.

Dus zit er niets meer in dan afwachten.... Wie weet komt mijn kans nog een keer, de vader van mijn vriendin weet in ieder geval dat ik 100% geinteresseerd ben en ze staat eigenlijk helemaal niet in de verkoop, is nu eerst voor de sport en dan voor de fokkerij. Dus wie weet. Ik zorg gewoon dat ik helemaal op de hoogte blijf van haar, wie weet kan ik over een paar jaar iets meer... Hopen mag altijd, niet dan?

Ik moet nu eerst gaan vechten verderop te komen en ik weet dat het gaat lukken. Mickey, jij vroeg of ik wel tevreden was met kleine dingen....: je moet me eens zien stralen als mijn vader zegt dat het fijn is dat ik iets heb gedaan.... Als Wencke Voice aan het plagen is en ze even later lekker staan te vodden met elkaar of zoals het liedje dat ineens in mijn kop schiet: 'de zon die doorbreekt, een vers kopje theeeeeeee!'

Genoeg uitleg voor vandaag, Iloon moet slapen van de bazin.... Gaaaap