Veulen eet mee met moeder..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Veulen eet mee met moeder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 19:53

Als ik het voer van de moeder ('s ochtends 2 schep merriebrok en 's avonds 2 schep merriebrok + 1 zemelen) geef duikt gelijk het veulen met der snoet in de voerbak, nou ja voor zover dat kan dat he! Want de voerbak hangt aardig hoog voor het veulen. Dit is absoluut niet de bedoeling want ik geef het veulen altijd apart 's ochtends en 's avonds een handje veulenkorrel....
Wat doen jullie tegen dit soort dingen? Gewoon het veulen mee laten eten of niet?


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:55

ik laat Wizkid gewoon mee-eten met B'elanna. Ik geef hem ook wel veulenbrok, maar dat lust hij niet erg graag. Hij eet dus brok en hooi mee. Ik zou alleen wel erg voorzichtig zijn met de zemelen. Dat lijkt me niet echt goed voor een jong veulen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 20:25

Nee dat lijkt mij dus ook niet echt, ook vind ik het niet zo fijn dat ze mee eet van de merriebrok, omdat ze zelf veulenkorssel heeft en dat eet ze ook prima!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:47

de zemelen zou je apart kunnen voeren. En de merriebrok eet Wizkid ook mee. Volgens mij kan dat niet veel kwaad. Ik heb even een vergelijking gemaakt van de samenstelling van merrie en veulenbrok...dat valt wel mee. Maar je kunt overwegen je veulen alvast te leren dat hij/zij eten krijg als hij/zij vastgebonden staat. Dat lukt me bij Wizkid ook als ik Lanna zemelen of muesli geef, dan staat Wiz vast en krijgt iets dat hij lekker vindt.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:09

Zinnish eet altijd met Noor mee met biks en granenmiks, tenminste wanneer hij erbij mag komen van Noor. En hooi, kuil en ook al beetje biks begon hij al met eten toen hij een dag of 2 oud was.....dus tjah, apart eten geven is geen optie. Mams vreet (letterlijk) Zinnish zijn eten op en Zinnish die van mams, dus we geven gewoon lekker hetzelfde!!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 21:59

Hooi en gras was mevrouw ook al erg vroeg mee aan het kauwen!!!
Ik denk dat ik maar is even een veulenvoerbakje aan ga schaffen, zodat het veulentje wat langer bezig is met haar eigen voer!
Mams laat het allemaal verrekte goed toe dat het veulentje van haar eten mee eet enzo, dat valt gewoon op, want normaal mag je echt niet in de beurt komen als ze eet! Maar ja dat is moeder-kind relatie he!

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 08:27

Ik geef wodka ook af en toe wat, maar het enige wat hij doet is er aan likken. De hele voerbak door en het bix likken maar daar blijft het bij Verward

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:15

Tja, dat kan je toch niet voorkomen, meestal peuzelen ze gewoon wat mee!!! Dus ik denk dat je daar niet ongerust voor moet zijn!!! Vaak is het ook van de nieuwsgierigheid dat ze is in de bak komen neuzen!!! Ze willen ook al lekker groot doen he!!!


Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:07

haha zeker weten. Mama nadoen he en vooral de eerste dagen absoluut geen fluit snappen van wat er nou zo leuk aan is, maar maakt niet uit; Mama doet het ook, dus zal wel zo horen Knipoog

haha kan hele komische foto's opleveren. Vooral zodra ze gaan nadoen als mams aan het rollen is.....

Mareh, als het echt niet goed was om mee te eten, dan zou de merrie er ook wel rekening mee houden!!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 17:03

oke, nou dan laat ik het verder zo, maar zal wel even een voerbakje voor Wisecrack kopen, zodat ze wat langer met haar eigen handje voer bezig is! haha

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:08

Nuala haar vorige veulen at ook van haar biks mee. Voor het veulen niet zo erg, alleen hou de moeder in de gaten. Nuala ging zo snel eten dat ze het biks niet meer kauwde, waarna het opzette en ze een slokdarmverstopping kreeg.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:18

Zodra talasha eten krijgt komt er voor pride ook een bakje (van de salade haha) tevoorschijn met zijn veulenbrokjes en word hij aan de andere kant van de stal gevoerd.
hij heeft absoluut geen neigingen met ma mee te eten ook al moet hij even op zijn eigen brokjes wachten

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hoogendroog, Rodevlinder, Tomboy0 en 35 bezoekers