het nieuwe taxatie topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

het nieuwe taxatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 12:17

Hierbij roep ik het taxatie topic weer tot leven Haha!. Vond het altijd een erg leuk topic om te lezen. En zeker in deze tijd. ( paarden zijn verschrikkelijk duur)

Begin maar eens met mijn eigen paard

Redwood is een 5 jarige ruin van 166 hoog. Donkerbruin ( staan in zijn papieren) tegen het zwart aan. Afstamming: Goodtimes x Bernstein.
Chique paard om te zien. B klaar. Erg leergierig paard met een verschrikkelijk lief karakter. Kan ook leuk vrijspringen.

Afbeelding

Afbeelding

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:25

Wat is de bedoeling?

nancyk
Berichten: 19
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: velsen-zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:28

moet ik hem taxeeren dan moet ik een foto van de zij kant hebben

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:30

haha en ook nu is en blijft het moeilijk....
Pff nou zal ik es een gokje wagen op die van jou... (dan puur gebaseerd op de foto`s dus foute taxatie niet kwalijk nemen aub)
Vind het een mooi paard loopt soepel en heeft een mooie ruime pas... Goede kleur... mooie schofthoogte... en nog jong...
Zou hem ongeveer op de € 6000,-- zetten (misschien nog iets hoger...)
(moet er bij zeggen dat ik weinig verstand van de prijzen heb)

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 12:39

foto van de zijkant

Afbeelding

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:59

ik ben benieuwd wat jullie voor Banjer zouden geven:

Merrie, geen papier, 1.54 gemeten, stevig model.

Zeer veelzijdig, kan dressuur, springen, western, buitenrijden, freestyle, vrijheidsdressuur. Zeer goed verkeersmak, in de omgang voor de volle 100% te vertrouwen, met rijden is ze niet makkelijk.... maar wel eerlijk.

Zijkant
Afbeelding

Actie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:45

m voor banjer rond de 2000 a 3000 en voor die andere rond de 6000

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:51

ik kan niet vanaf een foto een prijsschatting doen, ik moet het paard in het echt zien, ik wil zijn ooguitdrukking kunnen zien en zijn beenwerk.dat eerste paard vind ik heel mooi om te zien , maar lijkt me heel klein, ik zou hem na willen meten bijvoorbeeld en ik zou hem op het harde willen zien draven en live willen zien lopen, los en onder de man.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:56

Dat zwarte paard, van Azaz, dat lijkt me een lekker paard. Ik denk dat die best wel wat mag opleveren, ik denk in het noorden idd een 5 a 6 duizend euro. Papier is niet echt dressuur, dat drukt soms toch de prijs wat... Onzin natuurlijk, maar in een advertentie komen er dus minder snel 'dressuurvliegjes' op af...

Van Banjer weten we zo geen leeftijd, maar mocht dat dier ongever 12 jaar oud zijn; zo eentje hebben we vorige week van de markt gehaald voor 800 euro. Die was dan ook goedkoop. Maar ik denk dat 1500 euro niet ver van de waarheid af zit....

(off topic; die laatste foto van Banjer...ehm...dat is nou geen westernrijden, western rijden doe je met een boogje in je teugel)

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:07

crossmonster schreef:
ik kan niet vanaf een foto een prijsschatting doen, ik moet het paard in het echt zien, ik wil zijn ooguitdrukking kunnen zien en zijn beenwerk.dat eerste paard vind ik heel mooi om te zien , maar lijkt me heel klein, ik zou hem na willen meten bijvoorbeeld en ik zou hem op het harde willen zien draven en live willen zien lopen, los en onder de man.


Het gaat toch ook om de grap en de schatting, je hoeft geen bod te doen Haha!. En je mag er een heleboel maar zus en zo bij zetten.

Voor beide paarden sluit ik me Dees aan.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:17

Nou, vooruit, ben benieuwd wat mijn beesie waard is;-)
Misty, 4 jarige welsh k ruin, zweetvos. Als ie een goede bui heeft l klaar, anders nog geen b klaar, haha! Hij heeft goede gangen, en kan super springen! Volgens "kenners" is het een echte, goede springpony. Geen stalondeugden, en superbraaf in de omgang! Wel behoorlijk drammerig met rijden. Hij is 1.465. Ben benieuwd of we "teveel" voor hem hebben betaald! HIj is btw 100% verkeersmak, je kan er bij wijze van, zo mee door amsterdam rijden Knipoog!Oja, Hanassie x limblopper.
Hier wat fotos van een weekje geleden:
Afbeelding
Afbeelding

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:21

woeha zat ik toch een beetje goed met mijn schatting *LOL* <=- *trots* Knipoog

voor Banjer sluit ook ik me aan bij Dees... vind hem op de foto`s te zien niet echt heel soepel lopen... moet allemaal een beetje vanuit zijn kont naar zijn kop getrokken worden lijkt het op .... (niet jouwn fout smithsgirl maar ze lijkt het een beetje moeilijk te vinden allemaal)
VD heeft geen teogevoegde waarde dus dat zal de prijs niet omhoog brengen... maar verder een leuk paardje om te zien en als veelzijdigheids paard is ze een leuke merrie ik kom dus ongeveer ook uit op € 1500,-- à € 1600,-

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:21

Mooie pony, met papier, 4 jaar...ehm, denk ongeveer 2.000 euro.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:25

ok nu die van Destinietje *LOL*
mooi welshje !! loopt mooi ontspannen... goede ruime pas... mooie kleur... kan goed dressuur én springen... lekker jong nog... en verkeersmak... verwacht rond de ... € 3500,--

edit: (ben niet echt thuis in de prijzen dus niet chagie worden om een verkeerde prijs aub)
Laatst bijgewerkt door Jokonootje op 11-06-03 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:26

Ow help dees! Dat hebben we er bijna voor betaald een jaar geleden, zo groen als gras, en hij kon nog niet aan touwtje mee lopen... Oeps haha! Maar voor mij is ie alles waard, onbetaalbaar, dus dat maakt gelukkig een hoop goed!;-) haha! Maare, dit is wel, eh, confronterend! hihi!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:31

Destinietje schreef:
Ow help [naam verwijderd]! Dat hebben we er bijna voor betaald een jaar geleden, zo groen als gras, en hij kon nog niet aan touwtje mee lopen... Oeps haha! Maar voor mij is ie alles waard, onbetaalbaar, dus dat maakt gelukkig een hoop goed!;-) haha! Maare, dit is wel, eh, confronterend! hihi!


Kan natuurlijk ook regionale deformatie zijn, ik bedoel, ponies en paarden zijn in friesland gewoon lager geprijsd...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:37

Ik heb helaas geen goede rij/loop foto's...

Amanda is een haflingermerrie van 6 jaar, is beleerd voor onder de man en voor de wagen. Dressuur en springen zijn we nog maar kort mee bezig maar heeft ze wel een aardige aanleg voor. Is verkeersmak, erg rustig en betrouwbaar. Geen stalondeugden, geen gebreken, nooit wat gehad. Stokmaat 1.37 m. Afstamming: v.:Actueel van Angelo en Anja, m.: Laura van Moritz en Lira.

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd wat ze in jullie ogen nu waard zou zijn.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:46

Okee, mogen jullie ook mijn beestie beoordelen:
[naam verwijderd], Belgisch gefokt uit Selle Francais ouders. Wel goed papier, geen hond kent de afstamming. 6 jaar oud, 1.64/1.65m.
Absoluut geen kwpn kwa bouw, veel compacter.

Echt springtalent, weinig draf. Goede stap, galop gemiddeld.
[naam verwijderd] is erg gevoelig met voeren - dus gebruiksaanwijzing.
Vreselijk lief paard, heel aanhankelijk en gemakkelijk in de omgang. Echt verkeersmak, door een ieder te berijden, trailermak. B-dressuur met winstpunten, hoger getraind.

Afbeelding
Afbeelding

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:56

wel ja die van mij mogen ook wel hoor.

1e paard:oberto 7 jarige kwpn ruin,caritas xpion,is m2 dressuur geweest starten nu m1,is erg braaf te rijden,klinisch en rontge helemaal inh orde,super met trailer/hoefsmid enz.(foto's wel ergens hier op bokt)
Bruin met 2 witte sokjes en bles,1.66 hoog

2e paard:atodina,21 jarige stermerrie(ook te vinden als je naar atodina zoekt bij mirandab)Heeft 11 veulens gehad heeft nu hengstje van flemmingh(telt niet bij prijs in),erg gezonde merrie keihard op de benen en gedraagt zich niet bepaald naar haar leeftijd,word dit jaar weer gedekt,zijn nog niet uit welke hengst maar wel een van de bekendere.
Doruto*eros*wachtmeester,met erg goede moederlijn.
1,69 vos met vles en 2 witte sokjes.

3epaard:zoon van atos,valentino,jaarling,moeder zie atodina.gezonde vriendelijke mooie jaarling die nu opgroeid in de kudde.
Bruin met 2 witte sokjes achter en kolletje.
Voor keuring en sport.(nog geen foto)word flink groot paard.
Gewend aan mensen erg vriendelijk.

4epaard:volle broer van valentino maar dan net 2 dagen oud ,heeft 2 witte sokjes 1 voor en 1 achter en kol met heel dun streepje naar beneden naar snebje,donkerbruin,erg mooi type,erg sjiek,vriendelijk met mensen.(nog geen foto)

5e paard:vanity,jaarling van glendale*souvenir(moeder zwarte stermerrie)zwart met 2 witte achtersokjes kol en snebje(heb geen foto)
Erg mooie jaarling en goed bewegen,flink aan de maat prachtig beestje.groeit op in kudde,is erg mak en gewend aan mensen

Z1+4


paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:02

redwood schat ik op z'on 5 a 6000 euro en neve(toch ook door onbekende papier) z'on 3500,- en amanda(ben niet goed in andere rassen dan kwpn'ers helaas) z'on 2250 euro?
Voor destiny denk ik hetzelfe als dees misschien ietsje meer maar zal ongeveer wel kloppen.
Banjer rond de 1700 euro.
(niet boos worden hoor,als jullie het er niet mee eens zijn.)

ps foto's van mijn paarden zijn te zien bij:itp van dees:op bezoek bij hazehoeve(bertje de ruin)en van fokmerrie en veulen can dit jaar bij fokkerij wild thing.
En van andere nog geen foto's op bokt.

Z1+4

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:04

maya: leuke haflinger is veelzijdig en verkeersmak (weet niet hoe ze loopt dus dat even buitenwege latende en verwachtend dat ze een goede soepele beweging heeft) verwacht rond de € 1200,--

Dees: Echt springtalent, weinig draf. Goede stap, galop gemiddeld. B-dressuur met winstpunten, hoger getraind. Wel een gebruiksaanwijzing maar een goed papier... uhmm denk een pleurootje of € 3000,-- ?!
(maar volgens mij zit ik er hier echt compleet naast....)

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:14

[naam verwijderd]: Caritas ruin van 7 jaar, lekker vlezig, goed bewegen, M1 dressuur 5.000 euro bij gezond gekeurd.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:23

Dees: Banjer is geboren op 24 oktober 1996..

En die laatste foto... dat is mijn westerninstructrice die op haar rijdt..... dus ik denk wel dat ze western rijdt... we zijn nog aan het omscholen.... dus de western zit er nog niet 100% in... maar begint goed te komen... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:27

Goeiedag BeNGeL, €1200,-? Ze is voor €2000,- verzekerd meen ik, dus Paulanda zat er niet zo ver naast. Op 2-jarige leeftijd heb ik haar voor F1750,- gekocht, een jaar later was ze het dubbele waard, en dat is nog iets opgelopen.

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:35

Okee, mijn paard dan ook even:

Baloe B. 3 jarige ruin.
v Bachelor (v Burggraaf)
Mv Nucari.

sinds 6 weke onder het zadel.
Doet het goed, en is braaf
99% verkeersmak. makkelijk in omgang, en goedeerlijk.
Stokmaat: nu zo'n 1.62.
Oogt op foto kleinen (is van boveaf gemaakt.)
Goede springtechniek.
Goed voorbeen, en sterkte achterhand.
Geen gebreken.
Met paspoort (papier dus) en chip.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou, ik ben benieuwd, zal straks vertellen wat ik ervoor betaald heb Haha!
En wat het laatste bod is wat ik op hem heb gekregen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, shadowstar, Tinkermuts en 148 bezoekers