Hoe kan ik veilig gaan rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mais
Berichten: 43
Geregistreerd: 11-06-03
Woonplaats: Heinkenszand

Hoe kan ik veilig gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 14:24

Mijn new forest pony heeft een veulen van 3 maanden, Als ik wil gaan rijden moet er altijd iemand met het veulen gaan lopen. In stal zetten kan ook niet want dan springt hij over de staldeur Verward Wie weet iets waardoor ik weer gewoon buiten kan gaan rijden zonder dat er iemand met het veulen moet lopen??

Ik heb niet de mogelijkheid om in een bak te rijden dus dat is ook niets.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:30

Heb je geen bovenklep van de staldeur die je dicht kunt doen?

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:17

Zorg ervoor dat je je veulen in een stal kunt laten die je goed kan afsluiten, alles toe, en zie dat er niets is waar hij zich aan kan kwetsen!!! Bind hem zeker niet vast als je hem alleen laat!!!

Als ik jou was zou ik de eerste keer als je hem alleen laat niet te lang alleen laten 10 à 15 min ofzo, en zo altijd een beetje meer, dan zal hij het wel leren!!!

veel succes

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:19

cross post...

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:32

past dit niet beter in VMR ?

wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:11

ken je niet iemand die ook een veulen heeft dan kun je ze samen zetten .Kunnen ze saampies spelen .Doen wij ook met onze veulens.Of een groot weiland waar je in kan rijden?Dan kun je het veulen erbij laten,op een gegeven moment gaat het veulen zijn eigen weg.Ik ben met onze merrie begonnen met longeerwerk in de longeerbak.Nou dat gaat hardstikke goed.Wem gaat haar eigen gang (mij omverlopen bijv.)Maar verder heb ik er weinig last van .En de merrie daar heb ik even duidelijk aan laten weten dat ze gewoon kan werken met d'r kind in de buurt.