benen stil houden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

benen stil houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 09:04

hoi mensen.
even een vraagje. tijdens het rijden in draf heb ik moeite om mijn onderbeen stil te houden. hij gaat dan heen en weer, maar ik kom niet tegen mn pony aan...
hebben jullie tips voor mij?

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:20

Zitlessen. En er heel erg op letten

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:03

En als je de mogelijkeid hebt op spiegels rijden en wat je ook evt kan doen je beugels vast maken aan de singel met een riempje...

Dus in combinatie met zitlessen... dan moet het gaan lukken

...Dreaming with my eye's wide open...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:04

Ik kwam afgelopen week achter dat een goed zadel ook een belangrijke rol speeld. Met mijn oude zadel kreeg ik mijn benen niet stil en staken altijd mijn knieen van het zadel af. Nu met mijn nieuwe zadel is dat niet meer! Gelukkig maar......


marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:23

een goed zadel is nooit weg ik vind dat je met een zadel met dikke kniewrongen een veel stillere been ligging hebt als met eentje die dat niet heeft, daarnaast scheelt het ook nog veel of dat je met schoenen, schoenen met chaps, rubber laarzen of met leren laarzen rijdt.

het zou ook kunnen dat je paard niet goed aan je been is en je dat zelf niet in de gaten houdt en daarom eigenlijk blijft kloppen met je benen om hem aan de gang te houden dit kan gewoon een aanwensel zijn maar ook een tijdelijk probleem dat door je paard scherp aan je been te rijden zo opgelost zou zijn.

het kan ook nog zijn dat je beugels te lang of te kort zijn of dat je je benen niet goed hebt liggen of je juist spant of te veel ontspant.

zitlessen zijn altijd goed en dat met een riepje vast maken werkt perfect, daarnaast kan het ook nog schelen als je je beugles onder je zweetblanden bevestigt.

veel dingen dus waar je naar zou moeten kijken. en het is ook een veel voorkomend probleem hoor.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:20

Je lerares/leraar het in de les constant laten herhalen!
(dan ga je er zelfs over dromen !!!)

Heeft bij mij goed geholpen!!

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 21:44

he heel erg bedankt ik zal er steeds beter op gaan letten en ik zal eens even kijken of ik mn beugels onder mijn zweetbladen kan bevestigen bedankt voor de tips!!!!

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:29

Klopt Eleonoor, ik heb onlangs maar weer eens mijn oude zadel uit de kast gehaald, want ik vond dat alles zo onrustig bleef. Nu blijf ik inderdaad veel stiller zitten.
Gilly, probeer eraan te denken dat je je benen OP de singel houdt en rij gewoon maar eerst eens rechtuit met deze oefening. Je kan deze oefening bemoeilijken door eens zonder beugels te rijden. Probeer je sigel als het ware te voelen (dat is natuurlijk heel moeilijk zo door je laarzen, maar probeer het eens fictief aan te voelen Knipoog)

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 14:32

okeej dankje tyrza! ik zal het proberen!

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanjan, laran en 58 bezoekers