antibijt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

antibijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 09:27

hallo mijn hengstveulen begint u toch wel erg te bijten aan manen en staart en ook de sokken van mijn merrie worden dunner.

nu wil ik antibijt kopen en dat erop spuit maar welke is de beste en waarom?
iemand ervaring hiermee?



sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 14:21

niemand weet welke de beste is?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:56

ik ben de naam kwijt(sorry heb een hersenschudding Tong uitsteken), het is iig een heel vies vet goedje dat in een wit met blauw potje zit ahhh ik weet het weer :
CRIBOX
lastige naam ook! maareh dat is ontzettend smerig van smaak en is goed vettig zodat het er niet gauw uit regent of slijt.wel regelamtig vers erop doen, dit kan met een kwast of een sponsje

Nanya

Berichten: 181
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:04

Hoi, bij mijn vorige verzorgpony en paard gebruikten ze ook antibijt-spul. Alleen helaas merkte ik dat het weinig hielp (misschien was dit product minder goed ofzo).

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:12

snerthoorolie!!

Het stinkt echt super erg, maar helpt super goed!! M,n hengstje heeft daarna nooit meer aan d,r manen en staart gezeten!!

Je kan het bestellen bij de paardendrogist.

1 tip, spuit het niet binnen op!! Je gaat echt over je nek van de stank (en als je nog meer mensen op stal heb staan, zij ook!!) Tong uitsteken

Groetjes marian

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:17

ohw jah antikannibaal, pbh-spray heet dat, dat gebruiken ze voor varkens oa ook, dat werkt ook super....alleen meurt een uur id wind.dit kun je gewoon bij de boerenbond halen en is dus stukken goedkoper als van de paardendrogist

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 08:30

ja kijk het moet dus niet heeeel erg meuren want ik moet 5 juli met der anar de keruing en dan moeten ze dus niet denken getsie wat een meurpony gauw de rig uitsturen...
ik heb gehoord dat je ook azijn erin kan spuiten helpt dit ookgoed want dat stinkt natuurlijk niet en dat cribox stinkt dat ook?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:47

Mary_ann schreef:
snerthoorolie!!

Het stinkt echt super erg, maar helpt super goed!! M,n hengstje heeft daarna nooit meer aan d,r manen en staart gezeten!!

Je kan het bestellen bij de paardendrogist.

1 tip, spuit het niet binnen op!! Je gaat echt over je nek van de stank (en als je nog meer mensen op stal heb staan, zij ook!!) Tong uitsteken

Groetjes marian


Party!! ehm, bedoel je hertshoornolie?
(bestelt iets gemakkelijker bij de paardendrogist Haha! )
Meestal kun je dit ook wel bij een veevoederhandel (Welkoop bijv.) kopen, hoor.
Zorg dat je het zelf niet aan je handen of kleren krijgt, want dan kun je je verkering verder wel vergeten en je gaat verhongeren omdat je thuis niet meer aan tafel mag. Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:53

*schaam* *schaam*

Ja, dat bedoel ik!! Foutje!

Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos

maar het helpt wel, en je kan het een dag voor de keuring er wel uitwassen, dan ruik je er niks meer van...

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:52

Idd hertshoornolie.Dat blijft er zelfs in het land een week inzitten.Handschoenen aan!!!!En pas er op doen als je klaar bent en weggaat.Hihihi

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:39

ik ga denk ik ook maar eens zo'n goedje kopen
sharir staat elke keer zo schattig met een weigenootje van hem te krabbelen, maar die ***merrie zit elke keer in zijn manenkam te bijten Boos!
en ik ben juist zo trots op zijn maantjes.
ik wrijf het nu steeds in met azijn, maar volgens mij vind ze dat lekker ofzo Scheve mond

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 11:46

ja heel leuk dat stink goedje maar ik rijd elke dag op ghaar en op een stinkende merrie rijden lijkt me niet zo fijn.........................
nog andere dingen die helpen en niet stinken?

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 13:35

ik heb er vandaag dus phb op gespoten
jeetje wat meurt dat zeg.....

en der mooie witte manen en staart zijn nu oranje bruin achtig bah voor de keuring heeeeeel goed wassen dus

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:51

cribox meurt niet, maar is ook vies van kleur, als je een schimmel hebt dan kun je misschien spul kopen waar ik het merk zo niet van weet, een duits merk in een gele spuitfles, dat is eigenlijk voor dekens enzo, maar je kunt het ook op het paard spuiten alleen als het regent dan gaat dat eraf, maar dat heeft geen kleur en ook geen geur.dat gebruikte ik altijd op me bandages, maar op een gegeven moment hoef je dat spul niet meer te gebruiken, na twee of drie keer naar de waterton hebben moeten rennen zullen die paarden ook wel n beetje slimmer zijn en niet meer eraan knabbelen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Grassh0pper en 153 bezoekers