Hoe dekken jullie eventuele medische kosten ?!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jokonootje

Berichten: 4829
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Hoe dekken jullie eventuele medische kosten ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 22:00

Ik ben gewoon eventjes benieuwd naar hoe jullie eventuele toekomstige kosten financieren... zetten jullie geld opzij per maand waar eventuele kosten uit gehaald kunnen worden (en hoeveel per maand zetten jullie dan weg) of via de verzekering (van verzekeringen heb ik niet veel verstand)

en hoeveel problemen hebben jullie tot nu toe al gehad met je paard/pony en wat heeft dat al gekost (als ik dat mag weten)

Ben gewoon even benieuwd....

(wist niet waar ik het bij moest zetten dus heb het hier maar neergezet... mijn excuses als het wel verkeerd staat)


prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:12

Mijn paarden zijn niet verzekerd, de premie voor dravers is onbetaalbaar, daar kun je een heleboel kosten voor maken! Ik zet inderdaad elke maand een bedrag opzij, en daar kom ik tot nu toe prima mee uit. Twee keer per jaar worden ze allebei geënt, mijn merrie gaat elk jaar een hele dag naar de kliniek om haar gebit te laten onderhouden, bij mijn hengst wordt twee keer per jaar ht gebit gedaan, en verder mankeren ze niet echt vaak wat. Met mijn hengst hebben we vorig jaar wat lopen tobben totdat de dierenarts ontdekte dat hij een afwijkende bouw van zijn keel had, nadat de problemen die daar uit voort kwamen waren verholpen is hij gezond gebleven.

Ik denk dat ik vorig jaar zo'n € 800 kwijt was aan dokterskosten, maar dat was wel een vrij duur jaar, en voor 2 paarden. Dit jaar zit ik tot nu toe zo aan de € 200 incl gebitsbehandelingen.

Extremely rare and Beyond Compare

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:13

Tos heeft tot nu toe alleen enten, klinische keuring, en 1x in de Da langs gekomen, voor een knelblaar in zijn manenkam. Was iets totaal nieuws voor haar en haar stageaire stond er ook vreemd bij te kijken. ik hoefde dan ook alleen maar de voorrijkosten te betalen...

Maar ik zet om de paar maanden een paar honderd weg, en dat bedragje groeit al aardig. En ik heb gelukkig een paar lieve ouders die veel mee sponsoren. Zij betalen de Da kosten, en moch er eventueel iets gebeuren, dan springen ze zeker bij.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:20

wij zijn uitgebreid verzekerd voor ziektekosten bij onze merrie en in de eerste twee maanden dat we haar hadden, waren we gelijk ruim 200 euro kwijt aan dierenarts-kosten (dik been, hoesten enz). We krijgen van de verzekering (EFO) 80 procent vergoed, dus dat scheelt een hoop!

Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 06:56

Geen verzekering, geen geld opzij zetten. Als er wat is wordt dat van mijn spaarrekening betaald of van onze lopende rekening.
Verder heb ik weinig DA kosten. Afgelopen 2 jaar alleen enten.
Bij Gaija was ik met diagnose stellen en foto's maken 1000 gulden kwijt. Dat is nu 3 jaar geleden.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 07:32

verzekering godzijdank
ziektekosten hebben ondertussen het 3 dubbele gekost van wat het paardje heeft gekost......(okee, ik kan ook erg goed overdrijven....grinnik) maar bij wijze van.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 08:46

Ik heb geen verzekering afgesloten en echt aan de kant zetten doe ik niet... maar ik heb wel een bepaald bedrag wat ik sowieso overhou en op m'n spaarrekening zet (waar dan eventuele medische kosten van betaald kunnen worden).

Dus het komt er eigenlijk op neer dat ik hetgeen ik overhou per maand op m'n rekening dump en die rekening dan eventueel voor onverwachte dingen dient.

Kosten die ik al gehad heb, zijn kosten omdat hij hoefkatrol heeft... de kosten van de röntgenfoto's en het speciaal beslag (wat gelukkig niet zo heel duur is),ik schat dat ik aan zo een 600 euro kom ongeveer op 2 jaar tijd.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:02

promptertje schreef:
Mijn paarden zijn niet verzekerd, de premie voor dravers is onbetaalbaar, daar kun je een heleboel kosten voor maken!


Vreemd, want ik heb Racer vorige maand laten verzekeren Verward . Ik heb hem bij de Efo, helaas is hij net daarvoor gecastreerd, en moeten we die 400 euro toch zelf betalen *baalt*

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:22

redwood is verzekert. Vind het toch wel een fijn idee

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:36

Beide KWPN paarden van ons zijn verzekerd tegen dood & ongevallen, uitgebreide ziektekosten en diefstal bij de Amev/hippo.

Bovendien leg ik iedere maand wat geld opzei op een apparte rekening gewoon voor de zekerheid. Het is altijd handig wat achter de hand te hebben.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:49

Boyd is ook verzekerd.....hoop er geen gebruik van te hoeven maken

maar je weet maar nooit.......en aangezien het dan al snel in de cijfers kan gaan lopen

Jokonootje

Berichten: 4829
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 11:50

Manda schreef:
Beide KWPN paarden van ons zijn verzekerd tegen dood & ongevallen, uitgebreide ziektekosten en diefstal bij de Amev/hippo.

Bovendien leg ik iedere maand wat geld opzei op een apparte rekening gewoon voor de zekerheid. Het is altijd handig wat achter de hand te hebben.


Mag ik vragen wat je dat per maand kost per paard? ...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:04

Nuala is verzekerd voor alles ook uitgebreide ziektenkosten met het laagste eigen risico. Ik heb haar nu bijna 2 jaar en heb nog geen echte ziektekosten gehad. Heb ook nog niks hoeven te declareren. Ze word alleen geënt, en haar tanden worden nagekeken. Verder weleens de DA gebeld voor haar knie, maar die bleek op slot te zitten en dus was het niks ernstigs. Haar veulen is meeverzekerd incl. de bevalling. Dit tot het veulen 7 dagen oud is.

Ik betaal €104 per kwartaal.

Verder spaar ik €50 per maand voor het veulen, zodat ik voor hem of haar al een potje heb. Hij krijgt t.z.t wel een eigen verzekering.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:07

BenGel dat kan je het beste de folder aanvragen of via de site kijken daar kan je het zo narekenen. Het ligt ook helemaal aan de waarde van het paard.

Ik was blij dat ik verzekerd was na de koliekoperatie die rekening was toch bijna 2500 euro kwijt (incl da bezoek). Ik heb daarvan zeker 600 euro (80% en ER) zelf moeten betalen. Echt leuk vond ik dat dus ook niet.
Ik kreeg erna een aanbieding om hem iets beter te verzekeren en dat heb ik dus gelijk gedaan ook ivm de operatie en omdat hij toch ouder wordt. Ik had door omstandigheden geen reserve geld meer dus blij was ik niet. Helaas kan je deze dingen niet aan zien komen.

Mijn paard is alleen verzekerd voor dood en ongevallen dus niet voor ongeschriktheid voor de sport dat ging me net iets teveel geld kosten plus dat ik hem dan toch wil houden.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:09

Paard is verzekerd en als ik daar niet mee uitkom, dan is er altijd nog de bank Lachen.

Jokonootje

Berichten: 4829
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 12:27

Prisca schreef:
BenGel dat kan je het beste de folder aanvragen of via de site kijken daar kan je het zo narekenen. Het ligt ook helemaal aan de waarde van het paard.


Ben me gewoon eventjes aan het orienteren... heb zelf (nog) geen beestje rondlopen... en ben gewoon benieuwd wat het jullie kost... en hoe jullie het doen... heb zelf geld genoeg op het moment om er eentje aan te schaffen maar moet van mijn ouders met HELE goede argumenten komen hoe ik het wil gaan doen met mocht hij/zij ziek worden ...
aangezien mijn ouders niet willen dat hij/zij zomaar weg moet (verkocht worden of naar de slacht) voor iets wat voorkomen had kunnen worden met goede financiele dekking...
vandaar deze vraag....

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:38

Ik had mijn vorige paard verzekerd, en zal mijn volgende paard zeker weer verzekeren.
Dat vind ik wel zo veilig.
1 dagje in de kliniek kost al een hoop geld... laat staan een operatie.
Daarom verzeker ik mijn paard Lachen

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:44

Van mijn salaris, en als dat niet lukt probeer ik het van mijn vader te lenen. Verzekeren voor ziektekosten lijkt me niet echt een optie, de 2 keren dat het in de kosten liep (500 en 750E) had de verzekering het toch niet gedekt, en ik vind het wel erg duur. Stel je voor; betaal je je blauw aan de verzekering, heeft je paardje toevallig net weer iets wat niet gedekt wordt, dan kom je al helemaal niet uit de kosten.

Mijn hond is wel verzekerd, en dat is maar goed ook.. ik pluk ze helemaal kaal Tong uitsteken

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:51

Wij hebben altijd een potje voor onvoorziene uitgaven, daar word dus ook nooit zomaar wat uitgehaald.
En die pot is groot genoeg voor flinke medische kosten.

En dat verzekering gedoe zie ik niet zo zitten, je hebt uiteindelijk niet alles te zeggen over je eigen paard.
En als ik zie wat ik aan premie tot nu toe kwijt geweest zou zijn.

Maar ik geef toe, dat Marco en ik allebei geen gat in de hand hebben, anders zou je idd wel eens in de problemen kunnen komen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:57

batje schreef:
Van mijn salaris, en als dat niet lukt probeer ik het van mijn vader te lenen. Verzekeren voor ziektekosten lijkt me niet echt een optie, de 2 keren dat het in de kosten liep (500 en 750E) had de verzekering het toch niet gedekt, en ik vind het wel erg duur. Stel je voor; betaal je je blauw aan de verzekering, heeft je paardje toevallig net weer iets wat niet gedekt wordt, dan kom je al helemaal niet uit de kosten.

Mijn hond is wel verzekerd, en dat is maar goed ook.. ik pluk ze helemaal kaal Tong uitsteken


Daarom heb ik ook geen verzekering met beperkte medische dekking. Dan kan je idd beter je geld zelf houden. Ik ben verzekerd voor ALLE medische handelingen. geen uitzonderingen.


Jokonootje

Berichten: 4829
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 13:11

runningkawa schreef:
Maar ik geef toe, dat Marco en ik allebei geen gat in de hand hebben, anders zou je idd wel eens in de problemen kunnen komen.


nee ik ook niet... heb ook al een aardige spaarrekening die ik eventueel aan kan breken... maar goed moet eerst met erg goede argumenten komen *LOL* (is ook wel logisch)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:14

Klopt
Maar ik zeg dat alleen omdat je sommige mensen altijd in het rood ziet staan, zonder enige spaarvorm, alles leasen en op afbetaling doen, omdat ze het niet kunnen betalen en dan kun je maar beter verzekeren.

Maar dat is een topic apart waarom ik sommige mensen niet snap, die alles willen kunnen kopen, zonder er geld voor te hebben Lachen

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:24

Mijn paard is sinds begin dit jaar verzekerd bij de EFO. In de eerste 6 maanden dat ik hem had, was hij niet verzekerd en heeft hij alles bij elkaar zo een eurotje of 1000 aan DA kosten bij elkaar gesprokkeld.

Wat complicaties bij de castratie, waardoor ik toch weer een paar keer de dierenarts heb laten gluren. Een keer hartverscheurend kreupel, nadat hij te kort bekapt was en dat was toch weer fijn een avond bezoek en een zooi pijnstillers... en dan het hele gedoe waarbij hij bijna zijn been brak... stuk of 6 keer de dierenarts bij gehad...

Dus... begin dit jaar toch maar in de verzekering... en dat is de beste beslissing ooit... hij heeft nl. sindsdien niet meer gehad... Haha!

Ik heb zowieso altijd een "potje" en niet alleen voor mijn paard, maar ook voor auto en andere onvoorziene uitgaven...

Europe is our playground

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:02

Ik heb voor Kiara dezelfde verzekering als Esme_27 voor Nuala.
104 euro per kwartaal, met een eigen risico van 100 euro per jaar.
Tot nu toe nog niet echt een beroep op moeten doen,maar je weet maar nooit.
Geld opzij zetten voor een eventuele medische kostenpost lukt niet, vandaar maar opdeze manier.
Misschien op termijn wel duurder, maar dan heb ik tenminste wat om op terug te vallen. (hopelijk NOOOOOIT nodig!)


proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:08

Ik heb Magic verzekerd voor de aankoop prijs en beperkte ziektekosten.
Als ik haar zou moeten verzekeren voor wat ze waard is kan ik de premie bijna niet opbrengen,en de verzekering heeft dan altijd wel een uitsluitings regel dat ze net daarvoor niet gedekt is!
Voor de premie die ik nu betaal mag ze naar een door de verzekering bepaalde kliniek en wordt 75% vergoed.
Voor de rest heb ik een spaarrekening waar 150 euro per maand opgaat.
Magic heeft nu zoveel gehad dat ik mijn verzekeringspremie er dik uit heb.
Mijn idee trouwens voor het verzekerings bedrag van de aankoop prijs is ook dat ik eventueel voor de meisjes in ieder geval een ander jong paard kan kopen en ze niet zonder hoeven.(kunnen ze niet meer ,zeggen ze)


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, DenieesB, GrapeshotBot, Kla4tje, marloesxx en 44 bezoekers