wie woont er in de omgeving Velp, Arnhem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 15:14

Misschien gaan we er toch maar wonen, tenminste, daar in de buurt. Ik wil mijn paarden uiteraard meenemen en daar ergens goedkoop stallen bij een verantwoordelijke boer zonder veel faciliteiten (om de prijs te drukken). WEten mensen daar in de buurt of er mogelijkheden zijn? Wat de kosten zijn enz.?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 16:25

jaaaaaaaa gezellig teun's familie woont in velp en tis niet ver van zevenaar(dorine)didam(silvia)arnhem(jippie) en doetinchem(ik)

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 17:20

Hee gezellie!!!
Natuurlijk is het wel zo dat een regio als Noord-Brabant, Limburg, Friesland, Groningen etc. goedkoper is dan hier, maar zo duur als in de randstad is het hier zeker niet.
Als je je paarden bij een eenvoudige pensionstal/boerderij zet, met buitenbak en goede stallen en weidegang, kun je voor 350,- al terecht hier in de buurt, inclusief voer enz. maar wel zelf mesten. Pony's uiteraard goedkoper.
Is het vanwege je werk of zo dat je deze kant op wilt verhuizen? Ik denk dat je wel rekening moet houden met de rivieren de IJssel en de Rijn: Velp ligt tegen Arnhem aan, vanuit Doetinchem/Zevenaar bekeken dus OVER de IJssel. De grond daar is stukken duurder omdat je geen brug over hoeft als je naar de grote steden gaat.
Zodra je een eindje verder gaat wonen, de rivier over en dan in de buurt van Didam/Doetinchem bijv., ben je wat stalling betreft veel goedkoper uit omdat de grond goedkoper is, en meer aanbod van stallen.
Veel succes met het vinden van een plekje!
Groetjes, Dorine.

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 17:33

Ik ga in Wageningen wonen. (ook een beetje in de buurt, wel aan de andere kant van Arnhem als Didam en Doetinchem enz). Toen ik 4 jaar terug een jaartje in Wageningen woonde, reed ik een bijrijdpaard bij stal de Harn. Die stal was toen nieuw. Erg mooi met goede buitenbak. Volgens mij was het toen niet heel duur, maar hoe het nu is weet ik niet. (ik ben er al heel lang niet geweest) Succes met zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 19:11

Wat leuk dat je misschien toch deze kant op komt! Wat stalling betreft kan ik je nu alvast vertellen dat je veel duurder uit zult zijn. Ik ken alle stallen wel in Arnhem, Velp en omgeving en ook de boeren waar je paarden kunt stallen en er zijn echt mogelijkheden genoeg hoor. Maar wat jij nu hebt voor het geld wat je betald vind je hier echt niet.

Als je meer richting Doetinchem gaat wonen is de stalling al een stuk lager. Het grote voordeel van de regio Arnhem-Velp is wel weer dat je bijna altijd een stal treft die aan de rand van het bos ligt en van waaruit je zo de Hooge Veluwe op kunt.

Misschien moet je een keertje langskomen, kunnen we een rondje stallings mogelijkheden doen *LOL* dan weet je een beetje wat je kunt verwachten.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 22:24

ja dat klopt idd hoe verder je richting doetinchem komt hoe goedkoper de stalling.als je nou in doetinchem gaat wonen kom dan bij ons:super top locatie voor weinig geld...........

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 23:55

Bij Jippie op stal komt een plekje vrij, komende week, ik ga er dan weg. Dus.......wat Jippie ook al zegt, mogelijkheden genoeg.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-01 09:45

het probleem is dat ik niet meer fulltime kan werken daar, want dan moet ik mijn hond bij mijn ouders achterlaten en die kan ik eigenlijk niet missen. die hond hoort bij mij. Als ik nu een baan kon krijgen dat ik haar mee kon nemen (het is een klein proper hondje die heel rustig is) was het niet zo'n probleem, want dan kon ik wel fulltime werken. Mijn vriend werkt echter in Velp en is het reizen beu. Met een parttime salaris kan ik niet meer 2 paarden luxe rijden met alle faciliteiten erbij. Dus wordt het een simpel stalletje met alleen maar een weitje, meer niet. Ik dacht dan hooguit voor 2 paarden nog maar f500,- aan stalling te kunnen betalen. Anders moet ik fulltime werken voor de stal.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 09:53

Hihihi...ik weet wel een leuke stal in Laag Keppel als je daar zou kunnen komen... Schijnheilig Daar staat een halfzusje van Escala en ik ne zo jaloers!!! Is goedkoop en mooi!!! Vraag maar aan Sanderijn, die staat daar nu weliswaar niet meer, maar heeft daar wel gestaan...ik geloof dat Carla per paard f100,- voor de stal betaalt en dan zelf de rest moet kopen...maar daar is ze ook niet veel voor kwijt...toch Sanderijn??? Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-01 10:25

Ho Vikki!!!!!!!!!! ik ga op internet kijken of er een huis te koop is in laag keppel! Zijn er trouwens bossen waar je kunt rijden? Ik ga niet ergens wonen als er geen bossen zijn hoor!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 10:38

*LOL* En of er bos in de buurt is... de boerderij waar Carla's merrie met veulen staat ligt in het bos!!! Ik ben zo jaloers op Carla...*zucht* Als ze het erf af loopt staat ze op het ruiterpad in het bos...en ze hebben een buitenbak, longeerkraal en weiland...wat wil een mens nou nog meer...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-01 10:49

AAAAAAAAARRRGGGGGHHHHHHHHHH! Ik wil daar naartoe! Ik ga zoeken naar een huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 11:14

In Laag Keppel staan hele leuke huizen en boerderijtjes. Ideaal voor de paarden liefhebber, helaas vallen ze allemaal buiten mijn budget Verdrietig Maar in die regio zijn zeker nog huizen te koop met een leuk stukje land waardoor je je paarden bij huis kunt stallen hoor Pling

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:29

klopt idd vikki:die stal is reuze goedkoop,tis bij een boer maar er zijn wel weiig faciliteiten.......de stal waar ik nu sta is helemaal niet zo duur en we hebben alles wat een toplocatie ook heeft........en het is er rustig.........maar goed als je idd heel dicht bij komt wonen help ik je wel een fijne stal te vinden,want jouw wensen zijn toch ook belangrijk,wat jij wilt met je paard?

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 19:36

Bij manege De Liemers in Beek (Dicht bij de Duitse grens en A12) kun je stallen huren op basis van zelfverzorging.
Dit houdt het volgende in:
Je betaalt aan de manege huur voor de stallen.
Voer, hooi en stro moet je zelf halen en betalen.
Je krijgt een plek in de loods waar je de spullen op kunt slaan.
Je mest zelf de stal uit en zet voer in emmertjes klaar en hooi erbij. Werknemers van de manege voeren dan jouw paard op gezette tijden.
Faciliteiten: Grote binnenbak, aan de bosrand en binnenkort ook een renbaan. *LOL*
Is dat misschien wat voor jou Desiree?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 19:48

Misschien dat Desiree beter aan Silvia even kan pb-en welk bedrag ze in gedachten had.
Ik weet niet of het in Beek (bij een prachtig bos trouwens!) erg duur is, ook al doe je alles zelf?
In elk geval succes!

Edith

Berichten: 521
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 21:12

In de buurt van Arnhem is genoeg te vinden, maar als ik jou was zou ik NIET te dicht bij de Hoge Veluwe wat zoeken, want dan ben je nog lang niet klaar voor minder dan F500,-
Het is daar namelijk erg prijzig!!
Er zit natuurlijk wel verschil in of je op een manege staat of bij een boer.

Veel succes ermee Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-01 21:24

zelf uitmesten vind ik geen punt, zelf voeren wel, want ik kan er niet op geregelde tijden zijn, en ook niet 3x per dag (een paard moet toch minstens 3x per dag gevoerd worden). die manege in Beek klinkt heel goed, maar wat kost het mij alsnog als ik daar een paard stal met die faciliteiten erbij?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:06

hey edith kunnen de paarden nie bij jou staan??? jullie hebben toch nog wel pensionstalling over of nie???
maarre desiree leuk dat je hier in de buurt komt wonen ik kom zelf uit zevenaar....
giesbeek is erg mooi om te staan maar superduur (of nie jippie) maar daar heb je ook wel veel voor..... verder is beek ook mooi en het hoge end in didam (maar is ook wel aardig prijzig geloof ik)

nou in ieder geval succes met zoeken

greetzzzz ingrid

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 23:05

ja en onze stal is mooi he jippie en silvia?en je staat er niet duur voor wat je krijgt! Haha!

_________________
Where is the road
I must look at the road
I must pray a little longer
Or laugh a little more

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-08-24 23:05 ]</font>

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 23:16

Sanderijn...de stal in Laag Keppel hgeeft al meer faciliteiten dan mijn vorige stal hoor... Schijnheilig Buitenbak, weiland, boxen en bos...wat wil je nou nog meer... Schijnheilig Enne...ze hebben toch vast ook wel stromend water...ik ben evengoed hoor, wil faciliteiten voor mijnpaard, voor mezelf komt later wel. Haha! Maar eh...nou ben ik ook wel heeeeeeel benieuwd naar jouw stal...en de faciliteiten. Haha! Ik ben zelf trouwens helemaal geen binnenbakkenliefhebber...ben nog nooit gesmolten van een beetje regen dus ik vind een buitenbak prettiger, niet zo muf enzo... Knipoog

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 23:24

nou weetje ik had het echt reuze naar mijn zin op mijn eerste stal alleen ging ik verhuizen anar en stal bij mij zowat om de hoek.oliebol want achteraf gezien ging daar alles fout wb gezondheid met tink.ik heb op die tweede stal niet langer dan een half jaar gestaan,en ik was niet de eneige met problemen daar!dus ik moest zo gauw mogelijk een andere stal hebben en op de stal waar ik nu sta wist ik van omdat ik weleens met een vriendin mee was geweest naar les.
dus ik had zoiets:LB als ik maar een andere stal heb!
maar nu na bijna een jaar ben ik toch wel errug blij met een staleigenaar die supergoed menles geeft(privelessen zowel als groeps)
een stal die super maar dan ook super goed voor de luchtwegen van een paard is en een binnenbak waar ik ook met mijn aanspanning in kan en in de buitenbakken dito........ik heb helemaal geen hoge eisen maar nu er ik sta ben ik achteraf ben dolblij met deze faciliteiten.tuurlijk was datcompleet niet belangrijk voor mij:ik moest en zou gewoonweg een andere stal vinden.punt.maar ik ben echt suer terecht gekomen..............ach je zult het gauw zien vikki...........en dan kun je het alleen maar met me eens zijn *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 23:30

Ik geloof je meteen Sanderijn!!! Maar eh...stal van Carla vind ik dus ook niet mis hoor...dat bos he... Haha! En ik geloof dat Dhanna en Dom het wel helemaal prima vinden allemaal...en als Desiree ongeveer f500,- p/m wil besteden aan stallingskosten, tsja, dat zou daar wellicht wel lukken en ze zou er ook slecht staan toch...want op jouw stal ben je vast meer kwijt voor 2 paarden...of niet??? Maar jouw stal klinkt ook super, ben erg benieuwd!!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 23:39

als je met twee paarden komt en je mest zelf kun je best goedkoop uit zijn.ze zijn best heel schappelijk er zijn wel standaart prijzen maar alle prijzen worden aan de wensen van de eigenaar aangepast.ik sta daar echt reuze goedkoop met mijn ponietje omdat ze gewoon echt schappelijk zijn!maar bij carla is ook super hoor..........lekkere omgeving.....maar het ligt er gewoon aan wat desiree voor ogen heeft(of ze fanatiek wil doortrainen enz.)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 23:43

je moet gewoon naar apeldoorn gaan vanaf daar is het maar 20 min naar velp geloof ik.
iig niet erg ver!
en hier sta je echt goedkoop!
250 pm/300pm zoiets met buitenbak met verlichting.
je kan een jaarcontract op de binnebak nemen voor 350 per jaar..... per paard