help!!hoe nu verder?zit compleet vast met hem :\

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

help!!hoe nu verder?zit compleet vast met hem :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 21:47

tsja of het nu hier hoort, of bij medisch of bij rijtechnisc weet ik niet, want het gaat om alle3!

t wordt een heel lang verhaal, maar moet t echt ff kwijt!

ik heb Quentin nu bijna 4 jaar, we zijn inmiddels M2+wp en ook springen&buitenrijden enzo gaat steeds beter, heb weer plezier in het rijden met hem

maar, sinds een week of 6/7 krijg ik zn hoofd met geen mogelijkheid meer naar beneden! hij doet nix dan sterrenkijken, en alleen tijdens mn priveles krijg ik het aan t einde van het uur voor elkaar....om gek van te worden!

en dan is er nog iets, vorig jaar heeft ie kreupel gestaan, zn linkerachterbeen was trager dan het andere achterbeen, dat ;haperde' soms even, alleen in de draf was dat zichtbaar.

Nu is het zo, dat als ie eenmaal lekker loopt(stap&draf gingen altijd goed, behalve de galo) dat ik er geen enkele zijgang meer uitkrijg, alles levert verzet o, of hij negeert de hulpen.
tijdens de priveles wordt dit wel wat beter, maar nog niet zoals het was.

Ook heeft hij altijd wat last van stijve achterbenen+kramp gehad, voor het rijden, als hij direct uit stal kwam en nog niet in de wei had gestaan, maar nu staat hij ook na het rijden kramp te trekken met zn achterbenen, als ik met hem zn stal(3,5x3,5) inloop en hem omdraai, trekt ie zn achterbenen heel hoog op, ook vind hij achterwaarts gaa moeilijk.

Normaal was dat alleen stijfheid, voor het rijden, nu dus ook na het rijden.

met het rijden houdt hij zn hoofd wat scheef naar links(tot 2 maanden terug keek hij juist altijd naar rechts) en wel loopt hij met zn achterhand scheef naar rechts, hij plaatst dus z rechterachterbeen rechts langs de massa, terwijl hij naar links kijkt, de rechterteugel daar zit hij helemaal op vast, links kan ik de teugel net zo goed loslaten, krijg er geen contact mee

na veel met rechterbeen naar linkerhand rijden verbeterd dat iets, maar hij blijft zwaar op rechts.

het gekke is, hij is altijd een enorme staker geweest, wilde nooit meewerken, ging altijd steigeren, gooide zelfs zn voorbenen over de bakrand heen, of op het oefenterrein van de club, daar rende hij vanaf en liep terug naar huis....

nu kan ik terwijl de andere mensen van de club al naar huis gaan aan het einde van het uur, gewoon met hem verder blijven rijden, maar hij loopt gewoon niet lekker.

Soms in de priveles, zitten er weer hele goede fijne stukken tussen, maar lang niet zo goed als 2 maanden terug, terwijl het wel de bedoeling is dat ik vooruit ga ipv achteruit....

maar hij voelt gewoon niet 100% goed aan, alsof hem ergens iets dwars zit.

vanavond liep hij steeds met zn hoofd te gooien, uit eindelijk heb ik er een slof aangehangen(rij t liefste zonder ulpteugels!!) zodat hij niet zn hoofd nog verder omhoog kon gooien, maar ik trok hem ook niet in de krul ofzo, slof hing gewoon los.
de clubinstructeur weet er geen raad meer mee, heeft vanalles geprobeerd, t helpt gewoon niet!

na bijna 2 uur rijden, liep hij vwnw en had ik ongeveer evenveel gewicht op beide teugels, maar nog ging het best beroerd als ik kik naar hoe hij tot een tijd geleden liep!

heb voor mezelf gezegd dat ik het nog ff aankijk, tot na de zomer, ga 7 t/m 11 juli naar Ermelo, naar de Allround trainingsweek, daarna les ik nog bij mn instructeur, gaat het dan nog niet helemaal goed en krijg ik hem er niet doorheen, dan wil ik hem een maand in training zetten(ik heb zelf nooit meer gedaan dan M1 bij de pony's en mn paard had ook nooit meer gedaan dan 1x M1 gestart toen ik hem kocht)

hij is heel lang in zn lijf en moeilijk te sluiten, maar normaal lukte het wel, nu kan ik niet eens een pasje wijken of schoudevoor vragen, hij doet het gewoon echt niet

maar ik weet niet of het spontane dwarsheid is, of dat hij ergens last van heeft

zit er aan te denken om hem maar weer naar de kliniek te brengen, en hem dan maar compleet na te laten kijken!

vorig jaar zijn zn achterbenen op de foto gezet en zijn de pezen&spieren gescand, maar ze konden nix vinden waardoor hij toen dat trage achterbeen had

maar welke kliniek, t liefste in Noord-Brabant hebben julie goede ervaringen mee? want ik wil zn rug, en hele achterhand compleet laten nakijken, zn gebit(al is ie tijde terug bij de tandarts geweest) ren zn hals ofzo, ik heb ook geen flauw idee waar het vandaan komt, maar hij voelt gewoon slecht aan, en ik krijg hem er echt niet doorheen gereden, en voor ik hem in training zet ofzo, wil ik wel 100% zekerheid hebben dat hij lichamelijk nergens last van heet

want op deze manier gaat voor mij alle lol er vanaf, ik doe zo mn best, maar krijg er nix voor terug.

maar op buitenritten, crosst hij wel zo hard hij kan(met zn hoofd ver in de lucht maar ja dat mag buiten) en lijkt hij nergens last van te hebben! t is alleen het bij elkaar rijden, het sluiten, wat gewoon niet lukt, dan zit hij compleet vast

alle tips zijn welkom want ik weet het even echt niet meer!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:05

misschien zijn rug eens na laten kijken ... maar dat lijkt me ook sterk ivm je buitenritten ... of hij heeft er gewoon even geen zin meer in *dwarsheid* dus ... maar laat zijn rug anders eens nakijken ... dan heb je je antwoord ...of het dwarsheid is de ja de nee

Toen je hem met slof reed ... en hij netjes liep liep hij toen ontspannen of opgekropt voor jou gevoel ?

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:08

Jeetje Renske das even een verhaal zeg. Ik lees regelmatig je berichten en dacht te zien dat het allemaal goed ging. De foto's van een wedstrijd pas geleden zagen er ook goed uit.
Ik snap dat je het echt vervelend vind. Je probeert van alles, maar niks werkt.
De dingen die je allemaal noemt zoals: verzet met hoofd, stijfheid lijken mij voort te komen uit iets waar hij last van heeft.
Het kan zijn dat hij wat uitprobeert, maar dat kan eigenlijk niet omdat hij nu veel minder staakt dan vroeger. Als je het ook niet zo snel opgelost krijgt met je instructeur erbij zou ik hem eens goed na laten kijken. Dat hij buiten wel hard crosst heeft er niks mee te maken. Het zit hem dus echt met sluiten en dressuurmatig aan het werk te zijn.
Ikzelf ben een voorstander van Rodinde .....- Hoogenraad. Zij is veearts en tegelijk werkt ze met accupentuur (hoe je het ook schrijft) en een hamertje.
Een goede kliniek, tenminste uit verhalen van anderen, moet zijn Someren. Hun specialiteiten durf ik zo niet te noemen. Misschien weten andere dat.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:10

Hey sorry, heb niet heel je verhaal goed gelezen,het tweede deel
wat globaal..
Maar wat ik eruit op kan maken, tenminste wat ik denk (ook maar een gok in het wilde hoor) is dat je misschien te snel gaat...
Telkens als er iets niet goed gaat, direct terug naar de basis.De ontspanning opzoeken..
maakt niet uit hoe..Onstpant je paard bijvoorbeeld goed in een (harde) galop,doe dat dan een rondje of 2 en vraag weer een half rondje iets moeilijkers,of dat gene waarbij je paard ging staken..
Ik heb het zelf vaakgenoeg meegemaakt dat paarden totaal staakte,zelfs eentje die stil ging staan en niet meer vooruit te krijgen was..Echt niet,met een longeerzweep driedubbele sporen,noem maar op (dat deed ik niet hoor,ben niet zo voor harde dingen) maar toen ik hem ging 'doen' liept ie na 2 maanden als een trein..Was overigens een jong paardje wat eigenlijk niet begreep wat er van hem gevraagd werd..Dit is maar 1 voorbeeld...

Maargoed, ik hoop dat je er iets aan hebt, en dat mijn gok een beetje juist was...

Groetjes!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:11

ohja, goeie kliniek in Noord-brabant, probeer Visdonk eens...

Groetjes!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:29

Renske als ik het zo lees en je achtergrond weet...........IK zou em naar een kliniek brengen het feit dat hij zijn achterbenen er neit onder krijgt en kramp lijkt te hebben is niet normaal. Dat hij dat niet met buitenrijden doet kan liggen in het feit dat hij dan niet gesloten rond en verzameld hoeft te gaan. Het ging juist weer zooo goed en nu dit weer!!

Someren daar hoor ik veel goede dingen over..... Mij hebben ze niet kunnen helpen met casimir jammer genoeg. Hoewel die het kei goed doet op het moment om ff off topic te gaan. Er rijdt nu een meisje van 10-jaar op hem en elke keer loopt hij steeds beter, vandaag liep ie zelfs niet meer kreupel eigenlijk.

Het feit dat ie niet staakt zegt mij genoeg en het ideedat jij hebt dat hem iets dwars zit is genoeg, je kent je paard. Casimir stelde zich ook altijd aan maar toen die ene keer dacht ik neej hij stelt zich niet aan hij kan gewoon niet en dat klopte helemaal 100%. Dus ga je gevoel achterna.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:43

hey
ik was ook aan het denken dat er iets kan zijn met zijn rug. Ik zou een dierenarts even laten komen nakijken...
Zijn rugspieren kunnen vastzitten door spanning bijvoorbeeld.
En bij het rijden zoveel mogelijk proberen ontspannen. (als dat lukt natuurlijk, want dat is altijd veel makkelijker gezegd dan gedaan)
succes!
xxx

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:49

Kunnen ze op je werk er niets mee?

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:32

zijn rug, dat is het eerst waar ik aan denk. Ook wat betreft de achterbenen, wat je verteld, komt denk ik ook uit zijn rug. Die zou ik eens grondig laten onderzoeken.
Dat hij eerst veel meer staakte als nu, kan natuurlijk ook zijn braafheid zijn. Dat jij probeerd door te rijden en dit wint. Maar die hoofd omhoog enzo komt naar mijns inziens uit de rug.
Verder kun je sowieso het gebit na laten kijken, als daar iets niet goed zit, kun je ook zulke effecten krijgen.
Persoonlijk zou ik beide nalaten kijken.

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:48

Jeetje, kan me voorstellen dat je baalt.

Effe een paar ideetjes. Misschien heb je er iets aan, misschien ook niet!

Paard van een kennis liep ook slecht (ging voorheen overigens wel goed!), verkrampt, kon niet meer fatsoenlijk achteruit, hield zichzelf vast, viel niet meer normaal te rijden. Eigenaresse pissig, baalde flink, wist het niet meer. Ze is toen naar zo'n kraker / therapeut geweest. Nou dat hielp wel, er zat eea niet helemaal goed. Alles weer lekker losgemaakt en nu loopt ie weer prima. Dit paard heeft een enorme mokaanval gehad en om zijn been (achter) te ontlasten, ging ie zijn rug vastzetten. Met die trammelant als gevolg.

Mijn eigen ervaring: mijn paard is 5 jaar oud. 1.80 meter en een slungel. Door het gebrek aan spieren, zie je nog steeds een ruggegraat over de rug lopen. Na lang wikken en wegen heb ik een schapevacht voor hem gekocht. Het zadel lag (ligt) goed hoor, maar ik hoorde er zulke goede verhalen over en voorkomen is nog altijd beter dan genezen (dacht ik!). Ik dus met schaap onder het zadel gereden. Het ging steeds slechter. Gangen werden krap, buiging niet meer te doen, niet meer over de rug willen lopen. Afijn 1 grote puinhoop. Ik heb toen het schaap er eens onderuit gehaald en ja hoor, daar was dat fijne gevoel weer terug. Weer ruimte in de gangen, weer buiging alle kanten op. Bij mij heeft het waarschijnlijk gelegen aan het feit dat de vrijheid in de rug belemmerd werd door het schaap. (en dat terwijl ik hem gekocht had om juist die rug te kunnen ontlasten).

Bij een ander paard, dat ook last kreeg van de rug, zijn de eigenaren met hun zadel eens naar een andere zadelmaker geweest. De oude zei steeds dat het daar niet aan kon liggen. Maar die nieuwe zadelmaker constateerde dat een uitstekend stukje in de kussens zat. Dit veroorzaakte een vette drukplek in de rug, met als gevolg een compleet verkrampt paard.

Ik hoop dat bij jou en Quentin trouwens de oorzaak gauw wordt gevonden. Niets is zo erg om te weten dat er iets niet in de haak is, maar niet kunnen aanwijzen wat het nou eigenlijk is! Sterkte en succes!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:50

Heb je al rontgenfoto's laten maken van zijn benen? Zelfs een lichte vorm van artrose of artritis kan dit gedrag veroorzaken.
Ik zou niet zo maar doorrijden maar eerst even een afspraak maken om de boel door te lichten.

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:47

Zeker even een fysio erbij halen (of dierenarts die daar ook verstand van heeft) baat het niet dan schaadt het zeker niet!! En zoals boven al geschreven ook zn tanden kunnen hier een oorzaak van zijn. Weet ook zeker dat al het harnachement goed past (dus goed passend zadel) Als dit alles goed is en hij blijft het houden naar een kliniek voor foto's!

Veel succes!!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:56

Laat zeker zijn tanden is nakijken, ik heb ook een tijd gehad dat ik niks te zeggen had aan mijn paard, hij reageerde niet op mijn binnebeen, viel altijd naar binnen, deed dwars en zoverder. Achteraf bleek dat hij een wolfstand had die hem pijn deed.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:04

Ik denk ook dat het de rug is. Laat hem daar eens op nakijken. Daarna kun je altijd zijn benen nog onder de loep nemen.

Verder zou ik het paard niet meer berijden totdat je weet wat er aan de hand is.
Het paard lekker veel buiten laten lopen en desnoods ook s'nachts omdat hij pijn heeft bij het draaien in de box.
Of in een grotere box plaatsten zodat hij meer ruimte heeft om zijn lichaam te draaien.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:10

klinkt idd als pijn ergens in z'n lijf. Ikzelf heb goede ervaringen met een osteopaat. Misschien dat hij iets voor je kan betekenen.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:14

Klinkt als rugpijn. Ik ken nog een goede ostheopaat een Belg als je zijn telnr. wilt PB me maar.

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:35

Ik heb heel wat "probleem" paarden gereden en mijn ervaring is toch dat alle echte stakers dit niet voor niets doen. Er is altijd wel een onderliggende oorzaak. Als ik het zo lees denk ik in de richting van spierproblemen (misschien iets verandert van voer oid??). Als ik ervan uit ga dat zijn zadel goed past en hij geen mondproblemen heeft zou ik zeker aanraden zijn bloed eens te laten nakijken. Een bloedonderzoek met breed spectrum kost rond de 60 euro (althans in Belgiƫ) en is heel wat goedkoper dan meteen foto's te laten maken (hier heb ik mezelf behoorlijk aan gestoten). Belangrijk is het vitamine E gehalte. Dit is een antioxidant die van groot belang is bij de afvoer van afvalstoffen zoals melkzuur (wat vrijkomt bij verbranding van energie in de spieren). Als zijn bloed in orde is en je wilt naar een kliniek toe dan raad ik je Equinia in Westerlo (Belgiƫ) aan. Klinkt ver weg, maar het ligt nog ruim voor Antwerpen en is heel goed bereikbaar. Van alle klinieken (incl Someren) heb ik met deze nog de beste ervaringen (met Someren overigens ook, maar Westerlo heeft ruimschoots mijn voorkeur). Heel deskundige mensen die alle tijd nemen en naar je luisteren. Voor meer info of een telefoonnummer kun je me pb-en.

Overigens nog een tip: toen mijn paard ziek was wisten we wel wat er aan de hand was, maar konden we de oorzaak niet achterhalen. Mijn eigen acupuncturiste stelde voor eens een foto mee te nemen. Zij heeft daarnaar gekeken met een soort pendel en gaf een hele sterke aanwijzing. Hiermee ben ik naar mijn dierenarts toegegaan en na onderzoek bleek ze gelijk te hebben. Zonder haar was het zoeken naar een speld in een hooiberg geweest.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:42

misschien heeft ie een soort van burn out, serieus bedoelt hoor.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 13:24

bedankt allemaal voor alle antwoorden!

hij is 4 maanden geleden bij de tandarts geweest, toen zijn zn kiezen bijgevijld en zijn er 2 wolfskiesjes uitgehaald, hij gaat normaal 1 a 2 keer per jaar naar de tandarts, dus ik denk niet dat het echt zn gebit zal zijn, maar laat het voor de zekerheid toch even nakijken!

hij is over zn hele lijf redelijk gespierd, behalve zn rug, die moet veel meer bespiering krijgen.
Ik heb het idee dat hij zn rug wat vasthoud(dat zeggen mn instructeur&clubinstructeur ook)vlak achter het zadel zegmaar, daar is zn rug dan wat gespannen. mn zadel ligt goed op hem, is op hem gepast en op maat gemaakt, zo'n 2,5 jaar geleden en hij is in die tijd niet veel gespierder geworden op zn rug en is ook niet meer gegroeid(hij is nu 10)

Ik rij door de week thuis altijd alleen maar lekker vwnw, longeer hem 1 of 2x ipv rijden, om die rug los te krijgen, en 1x per week een buitenrit. 2x per week clubles, waarin ik veel aan de basis werk, niet echt M2 oefeningen doe, maar we viertal rijden oefenen.
1x per week heb ik intensieve priveles, waarin we eerst aan de basis werken, dus lekker over de rug lopen, goede eerlijke en vooral constante verbinding met de mond, achterhand er goed onder, en dan worden er wat oefeningen zoals schouderbinnenwaarts, travers en appuyeren geoefend, maar daar heeft hij steeds meer moeite mee, alhoewel er ook steeds hele goede stukken tussen zitten.

maar het gekke is, Quentin is gewoon echt een staker, als we gaan buitenrijden en hij zit voorop en ziet iets engs dan draait ie zonder pardon om, of komt omhoog, in de bak blijft hij gewoon lopen, dus echt dwarsheid is het niet, dus denk dat hij toch ergens last van heeft. Vooral ook omdat hij ook na het rijden zo'n last van kramp in zn achterbenen heeft.

Someren heeft hem vorig jaar onderzocht, en ook met mn pony heb ik goede ervaringen met Someren, en mijn DA werkt veel samen met Someren.
dus ik denk dat ik niet eerst naar mn DA ga, maar direct naar Someren(hebben meer apparatuur dan mn DA)

verder krijgt hij vitamine E+seleen, waardoor hij wel soepeler is gaan lopen, kramperigheid is wel wat afgenomen, maar ik kan hem niet laten sluiten, echt het bij elkaar rijden lukt niet.

Heb vanmiddag priveles, en ga het er met mn instructeur over hebben.
Daar les ik nu ruim 1,5 jaar, en al die tijd was de galop juist de gang waarin ik Quentin bij elkaar gereden kreeg, nu loopt hij juist alleen in stap&draf ontspannen en de galop gaat hij meteen sterrenkijken.

Ook degene die hem altijd heeft gereden voor ik hem kocht, vond het erg vreemd, zij lest het uur voor mij bij mn instructeur, dus ze ziet het begin van mn les altijd als ze aan het uitstappen is, en ze vond het nix voor Quentin om in de galop zo'n moeite met afbuigen te hebben.

zodra hij met zn hoofd wat omhoog komt heeft hij super ruime gangen, maar zodra ik hem bij elkaar probeer te krijgen, verkrampt zn achterhand lijkt het wel, want dan komen zn achterbenen er niet meer bij

wie weet wat voor kosten ik ongeveer kan verwachten als ik in Someren zn rug&achterhand, zn bloed&gebit laat nakijken?

maar ja de kosten interesseren me eigenijk niet eens, ik wil weten of ik hem er doorheen moet rijden, of dat hij ergens last van heeft en hij het dus gewoon niet kan

zit al helemal met een akelig gevoel dat ook hij dalijk niet meer voor de sport geschikt is(mn pony staat hier nog, maar die kan niet meer bereden worden) maar ja heb altijd nog een 4 jarig bijrijdpaardje waar ik mee naar wedstrijden kan als het met Quentin echt iets ergs blijkt de zijn.

als ze in Someren nix kunnen vinden, wil ik naar Rodinde gaan, heb er al meerdere goede verhalen over gehoord, wie weet wat het me ongeveer gaat kosten als ik Quentin door haar laat nakijken?

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:31

Ik weet dat je bij Rodinde eerst een nakijk-bedrag betaalt dat is niet veel. De vorige keer dat een kennis van mij bij haar was koste dat ongeveer 50 euro. Dan vertelt ze wat er mis is en wat voor behandeling ze hier op toepast. Ook kan ze dan zeggen wat het kost om dat te doen. Dan kun je alsnog beslissen of je hem laat behandelen.
Een kennis was ongeveer 2 jaar geleden voor een flinke, grote behandeling iets van 350/400 gulden kwijt. Geen idee hoeveel dat nu is. Waarschijnlijk een stuk hoger met de euro enzo.
Als je naar haar toegaat zou ik adviseren om je zadel mee te nemen. Ze wil daar altijd naar kijken hoe het op het paard ligt. Een aantal bekenden hebben al een nieuw zadel kunnen aanschaffen, omdat het voor geen meter bleek te passen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 13:41

oke thanx!

ik neem sowieso altijd mn zadel mee als ik naar een DA ofzo ga, de meesten willen hem nml eerst onder het zadel zien lopen enzo, voor ze pas echt gaan kijken waar de klacht vandaan komt.

maar ik denk dat ik na mn les Someren ga bellen, of eerst ff mn eigen DA, via hem kan ik vaak sneller terecht in Someren, en daar gaan dan mn gespaarde centjes voor mn rijbewijs, maar ja jammer dan, vind mn paard belangrijker!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:58

Rodinde is zeker een goed idee!
Je zou ook Michiel Schepers eens kunnen bellen, dat is ook echt een goede. Ik hoor het wel als je z'n telefoonnummer wilt. Hij zit in Garderen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 14:08

ik ga nu mn spullen bij elkaar zoeken voor mn les, paardje op de trailer zetten enzo, heb al helemaal de kriebels voor hoe het rijden zal gaan, vraag denk ik of mn instructeur hem ff wil proberen(hij rijdt hem normaal nooit, ik moet het zelf doen zegt hij, is ook logisch!) maar als ik dalijk na een halfuur ofzo nog nix kan met hem, vraag ik of hij het wil proberen, dan kan ik ook eens zien hoe hij loopt, en hoe hij zn achterbenen gebruikt onder het zadel, maar ik denk dat het deze week nog of begin volgende week, een ritje Someren wordt, en ben bang dat ze toch iets van ataxie of artrose oid vinden....maar ja heb er nix aan als ik nu al die dingen al in mn hoofd ga halen, maar met mn pony ging het toen ook zo, maar gelukkig hoef ik hem niet weg te doen als hij nog alleen maar voor recreatie geschikt is, heb hem aan huis staan, dat scheelt!

ik laat het nog wel weten!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 18:12

Ben terug van mn les, hij liep na een ruim uur eindelijk stukken beter!maar hij heeft duidelijk last van zn rug/lendenen, als ik hem naar links laat kijken, en dan zn achterhand naar binnen laat zetten(richting travers dus) moet ie er door heen lijkt het wel, en er zit hem dus iets dwars.
mn instructeur denkt dat het er uit te trainen is, en dat het geblesseerde spieren zijn na een gekke bui in de wei, waarbij hij uit is gegleden

en dat hij toen dus die spieren s gaan verkrampen en zo dus steeds verder vast kwam te zitten

ik rij dus nog een weekje op de manier van vandaag door, dan heb ik weer les, is er geen verbetering te zien, dan ga ik naar de DA

het zit iig niet in zn achterbenen, wantr hij liep echt weer heel erg goed op het laatst, maar hij moest even door de pijn heen leek het wel, en toen hij er doorheen was en durfde te ontspannen ging het ook goed, voelde ik dat ie zn rug weer goed gebruikte

de galop zijn we niet aan toegekomen, maar dat maakt niet uit, want de stap&draf zijn zoveel verbeterd(gister kreeg ik hem in de clubles zelfs in stap&draf niet meer nageeflijk)

en ik moest zn rug wat masseren, instructeur heeft een tijd lang een fysio op stal gehad voor zn paard, en heeft me voorgedaan hoe ik dat t beste kon doen.
maar het is iig een hele opluchting dat hij vandaag op t laatst weer lekker liep Lachen

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:21

Masseren met cole's linement is misschien een idee! Das goed voor zere spieren!