Hoe zal ik het doen met een nieuwe bijrijdster...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 19:55

Ik ga mijn pony verhuizen van een stal met buitenbak en zelf uitmesten, naar luxere stal met binnenbak waar je niet hoeft uit te mesten. Mijn huidige verzorgster verhuist misschien niet mee. Ik heb verschillende verzorgsters en bijrijdsters gehad, waarvan eentje een bijdrage betaalde van f50,- per maand voor 3 x rijden, en de anderen geen bijdrage hoefden te betalen en 2 keer reden. De stalprijs is nu toch wel een stukje (f100,-) hoger dan eerst, terwijl een verzorgster minder hoeft te doen. Nu twijfel ik of ik toch weer een (kleine) bijdrage zal vragen voor extraatjes, om een selectie te kunnen maken naar wie echt wat voor zijn verzorgpony over heeft. Ik wil namelijk niet dat mijn pony gebruikt wordt om lekker mee rond te rijden als het hun uitkomt, zonder zich verantwoordelijk te voelen voor de pony en de spullen. Een pony houden kost een hoop geld. De prijzen bij ons op de manege liggen erg hoog, en dan zou dit misschien een leuk alternatief kunnen zijn. Buiten dat om vind ik het gewoon leuk om een ander de kans te geven een leuke pony te verzorgen en te rijden, dat diegene plezier heeft en er serieus mee bezig is en dat met me deelt vind ik het belangrijkst. Een extraatje zou leuk zijn, maar financieel (op het moment) niet nodig...


Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 20:09

ik ben ook opzoek naar een verzorgpaardje, woon allleen in amsterdam, maar oke.
ik vind het dus echt geen probleem om een bijdrage te betalen, en 50 vink zeker nie veel hoor!ik bedoel, als je 2/3 keer in de week een soort van eigen paardje hebt...
ik denk dat als het bedrag wat hoger is(misschien rond de 150 ofzo??ik weet nie wat voor pony je hebt..ik bedoel, is ie al oud?kan ie goed lopen?kan je er veel van leren?wat mogen ze er allemaal mee enzo..)daar moet je ook wel rekening mee houden vind ik..maar ik denk dat de ouders dan ook wel gaan zeggen van:nou, wij betalen echt nie al dat geld zodat jij er alsnog nie heen gaat!!(sorry, totaal verkeerde zin, maar kon ff nix anders verzinnen hihi)...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 20:12

Ik zou gewoon een kleine bijdrage vragen. Ze hoeven niet uit te mesten, alleen te poetsen en te rijden, dus ik vind dat daar best wat tegenover mag staan.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 20:18

Ik vind dat er wel een nadeel aan zit als je iemand laat bij betalen...ze betalen als het ware om te mogen rijden...ik laat mijn bijrijdster niet betalen omdat ik de totale verantwoording zelf in handen wil houden...als mijn paard (zoals nu Huilen ) om de een of andere reden even uit de running is en niet bereden mag worden vind ik dat makkelijker als de bijrijdster niet betaalt...anders heb je weer het risico dat iemand vindt dat hij of zij immers betaalt om te rijden...dus ik zou zelf niet zo gauw om een bijdrage vragen als ik het financieel gezien niet nodig hebt, maar ik vind het niet raar om wel een bijdrage te vragen...ik vind f100,- p/m voor 2/3 keer in de week rijden een bescheiden bedrag, er komen voor jou immers heel veel meer kosten bij kijken. Wat ik zelf een betere regeling vind (maar das natuurlijk persoonlijk) is om van je bijrijd(st)er te vragen dat hij of zij 1 keer per week les heeft...daar hebben je paard en jij ook baat bij. Haha!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 20:30

Goed idee dat van die les...

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 21:59

ja, dat zou ik zoizo doen hoor!als ik een verzorpaard heb wil ik er iig ook les meenemen!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 18:19

Momenteel heb ik geen bijrijder, maar zodra ik Ironique weer verhuisd heb komt die wel weer. Ik vind het zelf een beetje moeilijk om er geld voor te vragen, maar dat is voornamelijk omdat ik moeilijk vaste dagen kan afspreken. Mijn bijrijder in Groningen hoef ik alleen maar op te bellen als ik ff geen tijd heb... echt ideaal. Maar goed, ik vind inderdaad als je de pony min of meer 'deelt' dat je daar best een bijdrage voor kunt vragen.
Maar inderdaad, wat vikki ook zegt, mocht je mony onverhoopt wat mankeren en er kan niet gereden worden... wat dan. Jij bent je stallingskosten wel kwijt!
En btw... het wordt nu wel leeg bij ons op stal als jij nu ook al vertrekt!! Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 20:02

Even off topic... voor Naz..

Maar....... misschien kom ik er wel bij... de bedoeling is om, zodra mijn vriend en ik weer gaan samenwonen (hopelijk dit jaar nog) een paardje te kopen. De bedoeling is om een huissie te kopen.. afhankelijk van het feit of daar ruimte is om dan een paardje te stallen.. wanneer dit niet zo is.. kom ik bij je staan Naz..

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 20:12

ff offtopic verder voor Honeybee (sorry Joyce...):

Ik ben per 1 november weer vertrokken richting Groningen met Ironique... maar in de zomerperiode is het de bedoeling dat ze wel weer naar Drachten komt.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 13:56

Citaat:
Op 2001-08-22 19:19, schreef Naz:
btw... het wordt nu wel leeg bij ons op stal als jij nu ook al vertrekt!! Knipoog


Hai "Naz"
Maar er komen inderdaad wel weer nieuwen bij. Ik ben alleen benieuwd hoelang die blijven. Er is best veel verloop geweest de afgelopen twee jaar! Ik hoop dat het goed gaat in de Mersken, en dat het gezellig is, en wij komen elkaar ergens anders wel weer tegen. Ben benieuwd of we ooit nog eens samen naar Havelte gaan! Knipoog
'k zou het wel leuk vinden, maar als er geen trailer meer is straks...
Misschien dat ik voor het verzorgen/bijrijden maar een vrijwillige bijdrage voor in een "spaarpotje" ga doen of zo, hangt ook van de persoon af...
Groetjes, Joyce

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 14:01

weer off-topic sorry:
Havelte????? hoe komen jullie daar terecht (nieuwsgierig omdat ik in Uffelte sta, tot dit weekend dan)

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 14:13

Even antwoorden hoor...
Een vriend van ons reed daar regelmatig met zijn paarden, hij heeft nu geen paarden meer, maar nam Naz wel eens mee met paard, hij had mij ook belooft, maar het is er nog steeds niet van gekomen.
Verder gewoon met de trailer Knipoog , ongeveer een uurtje rijden... Heb er al wel gewandelt, dat is ook mooi, nu nog met pony!
Groetjes,

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 14:16

Terug naar het onderwerp... Ik hoorde net vanmiddag dat mijn verzorgster/bijrijdster inderdaad niet mee verhuist. Haar ouders vinden het te ver. Nu moet ik dus weer op zoek, nou, ik hoop een geschikt iemand te vinden. Dat is al zo lastig!
Weet je iemand omgeving Drachten, Ureterp, Beetsterzwaag, dan houd ik me aanbevolen...


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 17:03

Over de bijdrage: ik zou inderdaad wel een bijdrage vragen, het ligt er een beetje aan wat de bijrijdster zelf allemaal mag van jou.
Hoe vaak mag ze rijden, en mag ze ook buiten de les om rijden? Mag ze ook dingen doen als buitenritten?
Heeft het paard ijzers, en zou ze mede om die reden mee willen betalen, bijv. 50 per maand?
Ik vind het dan een best redelijk bedrag, als je ook nog als bijrijdster zijnde ervaring op kunt doen met buitenritten, longeren, en andere dingen die je normaal niet op een manege leert.
Tenslotte hoeft ze niet uit te mesten, dus dat scheelt.
Veel succes met het vinden van een lieve meid voor je paard!
Groetjes, Dorine.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 21:17

Hai Dorine, wat ze mag hangt af van wat vertrouwt is, waar ik vertrouwen in heb. Andrew is namelijk niet goed verkeersmak. Maar de stal ligt aan de rand van het bos, en er komt op termijn een pad van het erf het bos in. Ze mag natuurlijk gewoon voor zichzelf rijden en longeren, maar misschien dat ik haar wel af en toe aanwijzingen wil geven zodat we met rijden op ongeveer 1 lijn zitten.
Het zou leuk zijn als diegene met hem zou lessen, en af en toe mee zou nemen naar een wedstrijdje.
Tja, maar het contact vind ik het belangrijkst. Ik vnd het leuk om mijn pony met anderen te delen om het plezier te zien. Iemand die ik nooit spreek behalve via een schriftje, is dus eigenlijk niet iets voor mij!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marinst, ryukapple, Samantha89, Vitas en 12 bezoekers