niet galoperen voor het Z en M terrein

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

niet galoperen voor het Z en M terrein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 12:39

ik sta dus met mijn paard op de bosrand(waar de almeloose ruiterdagen gehouden worden)en ik ben VIP dus ik krijg lekker altijd alles gratis Haha!
maar ik ben ook ook ringmeester en waar ik me vorig jaar aan ergerde was dat ik iedereen had verteld dat je voor het Z terrein niet galoperen mag I.V.B met de bodem maar jullie luisterde niet eens en zette gewoon een verwaande kop erop en gingen door.
DUS ZOUDEN JULLIE NIET WILLEN GALOPEREN VOOR HET Z EN M TERREIN want de vorige keer rende ik in de hitte de longen uit m'n lijf van de een naar de ander om te vertellen dat dat nie mocht!! Boos!
maar niet galoperen dus okee Schijnheilig


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:00

Jullie Verward

Waarom zet de organisatie er niet een bord neer? Of ze hadden het mee kunnen nemen op het lijstje met regels die bij de starttijden gestuurd werden.

Maar ik zal er rekening mee houden.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 13:10

Naz schreef:
Jullie Verward

Waarom zet de organisatie er niet een bord neer? Of ze hadden het mee kunnen nemen op het lijstje met regels die bij de starttijden gestuurd werden.

Maar ik zal er rekening mee houden.


een bord staat er idd maar die word gewoon genegeerd
dus denk erom ullie zijn te gast bij ons (niet vervelend bedoeld ofzo)

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:23

Nimmedor schreef:
maar ik ben ook ook ringmeester en waar ik me vorig jaar aan ergerde was dat ik iedereen had verteld dat je voor het Z terrein niet galoperen mag I.V.B met de bodem maar jullie luisterde niet eens en zette gewoon een verwaande kop erop en gingen door.
DUS ZOUDEN JULLIE NIET WILLEN GALOPEREN VOOR HET Z EN M TERREIN .......dus denk erom ullie zijn te gast bij ons (niet vervelend bedoeld ofzo)


Als dat zo is dan moet dat toch door de organisatie tijdig aan iedereen worden bekend gemaakt Verward Als dat het losrijterrein is voor de combinatie's wordt er dan verwacht dat je tijdens het losrijden de galop maar even overslaat of zo? En als het vorig jaar zo was dan hoeft dat toch dit jaar niet hetzelfde te zijn of wel..... Ik ga er van uit dat als dat zo is dat dat tijdig aan de ruiters die daar moeten rijden bekend gemaakt wordt zodat ze daar eventueel in hun voorbereiding rekening mee kunnen houden (op andere plaats losrijden).

Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je met je reactie hier ook weinig respect toont voor de ruiters (door iedereen over 1 kam te scheren en te je opmerking over te gast zijn) .

Ik vind dat de ruiters respect moeten hebben voor de organisatie die vaak op ontelbare vrijwilligers draait maar dat geldt andersom ook. De ruiters komen vaak van ver, nemen vaak vakantiedagen op en moeten veel geld betalen om die week te kunnen starten (stallingsgeld is niet mis + dat je dat kwijt bent als je door een kreupel paard niet kunt starten), kortom een beetje respect van de organisatie (en jij als vrijwilliger bent daar een onderdeel van) voor de ruiters lijkt me ook wel op zijn plaats.

Zonder vrijwilligers en organiserende verniging is er geen concours....maar zonder starters ook niet.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 13:30

astridh"]
[quote="Nimmedor schreef:
maar ik ben ook ook ringmeester en waar ik me vorig jaar aan ergerde was dat ik iedereen had verteld dat je voor het Z terrein niet galoperen mag I.V.B met de bodem maar jullie luisterde niet eens en zette gewoon een verwaande kop erop en gingen door.
DUS ZOUDEN JULLIE NIET WILLEN GALOPEREN VOOR HET Z EN M TERREIN .......dus denk erom ullie zijn te gast bij ons (niet vervelend bedoeld ofzo)


Als dat zo is dan moet dat toch door de organisatie tijdig aan iedereen worden bekend gemaakt Verward Als dat het losrijterrein is voor de combinatie's wordt er dan verwacht dat je tijdens het losrijden de galop maar even overslaat of zo? En als het vorig jaar zo was dan hoeft dat toch dit jaar niet hetzelfde te zijn of wel..... Ik ga er van uit dat als dat zo is dat dat tijdig aan de ruiters die daar moeten rijden bekend gemaakt
wordt zodat ze daar eventueel in hun voorbereiding rekening mee kunnen houden (op andere plaats losrijden).

Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je met je reactie hier ook weinig respect toont voor de ruiters (door iedereen over 1 kam te scheren en te je opmerking over te gast zijn) .

Ik vind dat de ruiters respect moeten hebben voor de organisatie die vaak op ontelbare vrijwilligers draait maar dat geldt andersom ook. De ruiters komen vaak van ver, nemen vaak vakantiedagen op en moeten veel geld betalen om die week te kunnen starten (stallingsgeld is niet mis + dat je dat kwijt bent als je door een kreupel paard niet kunt starten), kortom een beetje respect van de organisatie (en jij als vrijwilliger bent daar een onderdeel van) voor de ruiters lijkt me ook wel op zijn plaats.

Zonder vrijwilligers en organiserende verniging is er geen concours....maar zonder starters ook niet.
[/quote]

er staat een bord en je kan op het terrein zuid losrijden+galoperen maar voor het Z terrein rijd je alleen maar wanneer je bijna aan de beurt bent.
en ik zeg dit voor JULLIE bestwil want je rijd daar op gras en na een dag word dat zand en dat zand stuift zo erg!!!!dat je de letters van de bak niet eens meer kan zien en sproeien is geen optie met dat warme weer de paarden schikken daarvan en het heft geen nut de grond is zo weer droog

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:34

astridh schreef:
Als dat het losrijterrein is voor de combinatie's wordt er dan verwacht dat je tijdens het losrijden de galop maar even overslaat of zo? Ik ga er van uit dat als dat zo is dat dat tijdig aan de ruiters die daar moeten rijden bekend gemaakt wordt zodat ze daar eventueel in hun voorbereiding rekening mee kunnen houden (op andere plaats losrijden)


Ik rij dus M2...
Als je op het losrijterrein niet mag galopperen ben ik mooi gedekt!!! Zo rij ik mijn paard nl het beste los...
Ik snap best dat de bodem daar veel van heeft te lijden, maar hebben ze dan geen ander veld waar je wel kunt losrijden zoals je zelf wilt?

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 13:35

zie boven

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:56

was mijn bericht kennelijk aan het tiepen toen de jouwe verscheen...vandaar dat ik het nog niet had kunnen lezen.. Scheve mond

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

amberiwan
Berichten: 223
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:47

ik zal wel moeten galopperen want in het z moet je in galop binnen komen

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:59

amberiwan schreef:
ik zal wel moeten galopperen want in het z moet je in galop binnen komen


Binnenkomen is toch pas bij A Schijnheilig

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:22

Neej. in het Z moet je echt in verzamelde galop de ring binnenkomen.

*geen onderschrift*

amberiwan
Berichten: 223
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:56

astridh"]
[quote="amberiwan schreef:
ik zal wel moeten galopperen want in het z moet je in galop binnen komen


Binnenkomen is toch pas bij A Schijnheilig
[/quote]
maar ik moet toch buiten de ring in galop
maar het voor mijn pony is het wel belangrijk dat ie ook al een keer ook op dat terein heeft gegalopeerd

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:10

Ik ben het helemaal met Astridh eens, heb er weinig aan toe te voegen.

Respect moet idd van twee kanten komen, en eerlijk gezegd vind ik de manier waarop jij hier tekeer gaat nogal arrogant overkomen, Nimmedor. Daar win je iig geen respect mee. En wie bedoel je met 'jullie'? Heb je er dan Bokkers bij gezien? Verward
Laatst bijgewerkt door Karin op 09-06-03 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:11

Daar viel ik dus ook over...

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 06:49

Sorry Nimmerdor, maar ik heb vorig jaar in de Z2 gestart, maar op dat losrijterrein wordt absoluut niet aangegeven dat je daar niet zou mogen galopperen. Misschien is het dus handiger als daar wat meer bekendheid aan wordt gegeven (dmv een bord of een aankondiging in het reglement)
Bovendien vind ik de regel nogal onzin, want met draven veroorzaak je net zo goed stof.
Je probeert daar toch je paard zo optimaal mogelijk voor te stellen dus als daar nog even galopperen bij hoort vlak voor je de ring in gaat dan moet je dat imo ook kunnen doen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:12

Het is grote onzin dat je daar niet mag galloperen. Er staat helemaal geen bord en je moet gewoon je paard voordat je de ring in gaat klaar kunnen maken voor het binnenkomen in galop. Ik heb nog nooit gehoord dat men niet mag galloperen voor de ringen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je jouw paard gaat losrijden voor de ringen, maar je mag daar echt wel galloperen op het moment dat jij bijna de ring in gaat.

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Braziliƫ)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:15

Ik snap het hele probleem niet, vorig jaar heb ik als groom meerdere keren per dag op dat inrijterrein gelopen en gezeten en volgens mij ging het allemaal prima naar ieders zin. Verward

Het verhaal over stof etc. vind ik echt onzin want of je nu stapt, draaft of galoppeert op dat terrein het gras gaat toch wel kapot en de hoeveelheid stof die je hebt is toch vooral afhankelijk van (een eventueel gebrek aan) regen.

De opmerking dat sproeien geen zin zou hebben snap ik niet, ik meen mij toch te herinneren dat de banen 's avonds na de laatste starts altijd keurig gesproeid werden.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:01

Was vorig jaar iig niet nodig Knipoog

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:14

Dit jaar wel please!!!!!! *gaat op d'r knietjes voor de weergoden* Haha! Het mag niet regenen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:29

Och, die paar druppels van vorig jaar? Het heeft alleen donderdagochtend geregend (toen ik nog lekker in mijn droge bedje lag), de rest van de week is het heerlijk zonnig geweest! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 07:47

Ja het is zelfs zo warm geweest dat er paarden waren die onwel werden door de hitte. Ik hoop wel dat het dit jaar weer mooi weer wordt en dat de Almelose Ruiterdagen niet in het water vallen (zoals wel vaker gebeurd is).

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Braziliƫ)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:50

vorig ja waren anders wel mijn kleren nat Verdrietig maja dit jaar mag het niet regenen }> maar het moet ook niet te warm zijn

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:59

Wie heeft er trouwens zin om te schrijven tijdens de Ruiterdagen? Wij moeten nog een aantal schrijfsters hebben. Het is aankomende zaterdag helemaal een ramp bij de pony's. Wij moeten nog een aantal schrijfsters hebben bij het springen en waarschijnlijk 2 voor de dressuur. Je hebt altijd mensen die het op het laatste moment laten afweten.

Dus heb je zin om te helpen, postbus mij dan even!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _rosalinda_1, Anne_vD, Arlette1991, Grainey, Jannie79, lientje80, Verara en 12 bezoekers