verslag v. verregende wedstrijd in Tilburg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

verslag v. verregende wedstrijd in Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 21:52

gister pony's gewassen, gevlochten en gepoetst, ze zagen er goed uit.
vanmorgen weer om 7 uur op, normale rijkleren aan, dat witte spul is anders al niet meer wit als ik op wedstrijd aan kom.
half 8 was ik al bij de pony's en eigenlijk zag het er nog best zonnig uit buiten, maar ze hadden veel regen/onweer/storm gemeld.
nou pony's klaar gemaakt voor de reis naar Tilburg, waar PC Spona een wedstrijd hield. 9 uur vertrokken, half 11 waren we daar.

nou zoals mensen hier op bokt al zeiden was het parkeren niet veel soeps, uiteindelijk toch nog 'n redelijk plekkie gevonden, ff gekeken welke ring ik moest etc. etc. toen Jafet ben Jaquar gaan zadelen en toen begon het geregen al, nou ik moest richting ringen rijden, toen begon hij mij daar toch te stormen niet normaal mee, tenten flapperen, kei hard regenen, onweer, het water kwam uit de beek, pony's daar allemaal flippen, mensen rennen naar auto's om maar te schuilen voor het weer. ik met Jaquar in volle draf terug naar de vrachtwagen, snel derop gezet en gewacht tot het ergste voorbij was, daarna regenjas aan en losrijden, nou dat ging echt gewoon super, hij lette echt helemaal op mij, niet op de regen,of beetje onweer, of de paraplu's waar veel mensen mee stonden te zwaaien, toen pa geroepen die mij m'n dressuurjasje gegeven, schrok jaquar 1xtje van het water dat van een tent afviel, maar verder was ie braaf. nou snel naar de ring gegaan, deze was nat en eigenlijk helemaal niet fijn om in te rijden, maar ja wilde niet voor niks naar tilburg afreizen.

de proef ging gewoon echt super lekker onder zo'n omstandigheden, regen/onweer etc. kleine foutjes, amar dat kwam ook omdat het glad was en dan is ie gelukkig wel voorzichtig (hij had wel schroeven in hoor).
na de proef nog ff naar de jury gereden en het eerste wat zij zei was:'mijn complimenten voor zo'n proef onder deze omstandigheden, dat je die pony zo attent en rustig bij je kunt houden, heel goed' en met dit commentaar was ik dan ook heel blij, want ik had het zelf eigenlijk niet verwacht dat hij zo attent zou blijven, dit wat zij zei stond ook op de coupon.

daarna weer de vrachtwagen op, alles liep maar door elkaar daar maar goed, ja alles was ff stilgelegd, half 2 zou het middagprogramma verder gaan, nou goed Jaquar weer opgezadeld, ff losgereden, had ik niet echt lang voor nodig, kon direct de proef gaan rijden, want der was verder niemand in die ring. ik mijn proef gereden, hij was iets minder attent dan bij de eerste proef, maar goed, ging nog steeds best goed.

nadat ik mijn proef had gereden, werd gezegd dat de rest werd afgelast :S, ik natuurlijk heeel erg balen, want zou vandaag voor het eerst Mistral Jinx starten in het D-B, dat is er helaas niet meer van gekomen, ik had het waarschijnlijk toch al niet meer gedaan, aangezien de grond niks waard was en vanwege het weer en ik geen zin heb om het direct z'n eerste concours een slechte ervaring te laten beleven. volgende keer maar weer proberen.

nou toen was om 2 uur de prijsuitreiking van de morgenringen.
ik heb trouwens E-M1 gereden, ik reed in ring 7 en dit was 1 van de laatste ringen, ik heb gewonnen met 175 punten !!!!!!!!!!!! weer 2 wp derbij en daar ben ik echt superrrr blij mee, wat heb ik toch ook een geweldig ventje!

o en van de 2de proef kreeg ik wel m'n punten, dat waren er 166, was ik ook tevreden mee, want het klopte wel met wat ik zelf in gedachte had.
kreeg geen prijs omdat er verder niemand gereden had en ze wilde de 2de proef ook niet mee laten tellen, maar daar gaan we als het goed is bezwaar tegen indienen, want ik heb niet voor niks mijn pony voor de 2de x inn de regen gereden, pas na mijn proef werd gezegd da thet verder afgelast werd, moeten ze daar maar eerder mee aankomen zetten, want net vantevoren bij het secretariaat zeiden ze gewoon dat alles om half 2 doorging, dat vond ik helemaal niet 'netjes' om het zo maar te zeggen.

daarna zijn we lekker weer naar huis gegaan en konden de paardjes weer naar hun stalletje.

ps: sorry voor het lange verslag, maar ik heb niks beters te doen op het moment!

ben alleen maar superrrrr trots op m'n paardje!!!

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:53

Heej gefeliciteerd! Ik weet nog niet wat mijn kinders gedaan hebben. Ik ben niet gegaan vanwege de omstandigheden en omdat ik opstap ben geweest vannacht. Dat het sowieso nogdoor is gegaan smorgens!!!
De vorige keer regende het ook al toen we daar waren....toen was het qua grond nog te doen maar dat zal nu niet bepaald iets fatsoenlijks zijn geweest.

Morgen is het gelukkig beter weer en dan moeten ze ook weer op wedstrijd.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:58

Gefeliciteerd!!!

Ik was er ook, maar ben meteen maar weer naar huis gegaan omdat het niet doorging. Was er om 1 uur en toen riepen ze nog net om dat het afgelast was. Echt heel erg balen!! Dus over die tweede proef, ze hebben het wel op tijd gezegd maar wel erg jammer van dat winstpunt dat dan niet telt!

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:44

Jeetje, wat een rotweer was dat gister zeg.
Wel balen dat je helemaal naar Tilburg bent gereden en daar maar 2 van de drie proeven kon rijden, en dan ook nog in de regen
Maar de puntjes maken het wel weer goed, proficiat!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 21:22

ja dankjewel, nee de grond was idd niet zo fijn, tenminste waar ik de eerste proef heb gereden niet, 2 andere ringen vielen wel mee, maar daar moesten die kleine ponietjes lopen, daar lag alleen wat water, de 2de proef was in de Z-ring, de grond opzich was niet slecht, maar het gras stond veel te hoog! Nou ik vond niet dat ze dat errug op tijd gezegd hadden dat de rest werd afgelast ik bedoel, ik ging daar om kwart voor 1 vragen en toen zeiden ze gewoon dat alles om half 2 doorging, toen zijn we gaan zadelen, heb ik losgereden, de jury zat der al, kon ik m'n proefje rijden en NA mijn proef werd er pas gezegd dat het afgelast was en dat vond ik behoorlijk balen!
ja dat was zeker balen dat we voor maar 1 meetellende proef naar Tilburg zijn gereden, want zoww superrr mooi was het concours nou ook weer niet en als je dan maar 1 proef kunt rijden, van de 4! (niet van de 3) dan is dat niet zo flex nee.
ja die 175 pnt maken het wel iets beter natuurlijk, maarja had graag dat die 166 ook nog meetellde en ik had natuurlijk ook nog heel graag gestart met die andere pony, maarja a.s. week beter. (als die wedstrijd doorgaat tenminste)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:05

Ja, ik heb vandaag ook veel verhalen erover gehoord. Veel van mijn manege waren ook geweest en de kindjes van de manege hadden het middagprogramma en dat is dus helemaal niet doorgegaan. Echt jammer voor jullie allemaal!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 22:17

ja dat vond ik dus ook!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:10

Ik ook, was er net, kon ik weer naar huis. Had expres al de harmonie in de steek gelaten (oeps!)
Heb uit protest ook niet meer gereden thuis (jaja, hoe boos kan je zijn), want stel dat haike erg goed zou lopen! Knipoog

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:31

Je bent terecht supertrots op je paardje!
gefeliciteerd!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 21:13

jammer, had het wel leuk gevonden om je daar een xtje tegen te komen, ¡!Ellen!¡ hier van bokt heb ik wel ff gezien en zij mij ook, helaas niet mee gepraat, want k zat op de pony en zei in de auto, want die konden ook weer direct naar huis.

dankjewel The_Man