bah, teken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

bah, teken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 23:27

Je kent ze wel, die vieze beestjes,wel ik heb er vandaag 3 van mijn paard mogen halen.
maar waar ze vandaan komen weet ik niet, we wonen niet dichtbij bos ofzo
maar mijn vraag is eigenlijk:
bestaat er zoals voor katten en honden een middel tegen of gewoon blijven uittrekken?
de volgende zal ik eens fotograferen, bah echt vieze dinkskes.

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 00:01

Ik weet eigenlijk niet of er ook een middel bestaat voor teken bij paarden. Maar je kan de teken er beter niet uitrekken, want dan blijft er een stuk teek in je paard zitten. ik gebruik altijd de tekenpen van mijn hond om de teken bij de paarden er uit te halen.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 01:01

Mijn 2 jarige staat in de wei en die heeft vaak 2 of meer extra bewoners en ik laat ze zitten als ik bij dat jonge ding ga piellen dan ben ik bang dat het erger wordt en als ze zich hebben vol gezopen dan vallen ze er weer af....

Dus of een tekenpen gebruiken en anders als ze niet in de weg zitten laten zitten want als het koppie blijft zitten ben je verder van huis kwa ontstekingsrisico bla bla bla...

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 08:59

hmmm, ik heb gisteren naaar de dierenarts gebeld: die zei er bestaat niets tegen maar doe erder zoals je bezig was, ze er uit doen maar ik laat de beestjes slapen zodat ze loskomen (doe ik met ether of ontsmettingsalcool) en dan kunje ze er zo uithalen (ja die onstekingen enz. zie ik wel uit maar ben ik gewoon van de hond. maar als je ze eruit laat vallen komen ze er later misschien terug op. ook altijd verbranden zei de dierenarts anders kunen ze terugkomen.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:56

Ik draai ze altijd met de hand tegen de klok in, niet trekken gewoon draaien dan heb je ze er zo uit. Ik kijk ook altijd even of de kop er nog aan zit, want die moet er ook uit.
Ik laat ze nooit zitten, want teken kunnen allerlei ziektes overdragen. De helft draagt de ziekte van Lyme en honden en katten kunnen dat ook krijgen. (van paarden weet ik t niet) als je ze er binnen 24 uur uithaalt is de ziekte niet verspreid.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:04

NOOIT een teek verdoven. De kans is groot dat hij dan zijn complete inhoudt terug spuit in je kat/hond/paard waardoor het risico op de ziekte van lyme wel heel erg groot wordt, gewoon met een tekentang, of met een goed pincet ze met een draaiende beweging eruiit trekken

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:42

Ik wel eens gehoord dat slaoilie ook zou helpen..

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:43

Een teek mag je echt nooit verdoven.
Gewoon uitdraaien en weg is de teek. Trap ze dan ook effen dood hé. Schijnheilig

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 20:27

Ja, ik heb altijd geweten dat je moest verdoven maar zal dan niet meer doen, de 1ste teek was er half in blijven zitten maar dat is er ondertussen uit.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 23:16

Ja, Joop had er ook al een, hij kreeg er alleen een mega-grote bult van!
Zat echt een bult ter grootte van een vuist! Heel eng.
dus wij de dierenarts gebeld of het kwaad kon.. Nee, dat dus niet, we moesten nog ff wachten met het eruit halen tot ie groot genoen was, en dan hem er tegen de klok in uitdraaien.
De bult is nu gelukkig al bijna weg, er zit alleen nog een klein plekje waar die teek gezeten heeft..

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:27

Gewoon er uitdraaien, want een paard kan ook de ziekte van Lyme krijgen.. dus ff in de gaten houden waar die heeft gezeten. bij mijn pony ging het namelijk opzwellen. Voor de zekerheid even de dierenarts gebeld en toen hebben we toch maar even een peniciline kuurtje gekregen voor mijn pony.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:54

stef schreef:
NOOIT een teek verdoven. De kans is groot dat hij dan zijn complete inhoudt terug spuit in je kat/hond/paard waardoor het risico op de ziekte van lyme wel heel erg groot wordt, gewoon met een tekentang, of met een goed pincet ze met een draaiende beweging eruiit trekken


Inderdaad!
Nooit verdoven.
Gewoon de teek tegen de klok eruit draaien.
En daarna ontsmetten.
Eerst kijken of er nog iets achter is gebleven.

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:17

Bij Red Bull zit er iedere dag wel een. Ik heb inderdaad een tekentangetje gekocht en haal ze er nu zelf uit. Laatst zat er een op zijn "dingetje" iets minder leuk werkje maar hij liet het zich allemaal gebeuren Haha!
Verder inderdaad nooit verdoven!