Ervaring met leasen van een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Ervaring met leasen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 16:39

Aangezien ik in augustus ga verhuizen en dan stallen + weiland aan huis krijg wil ik er graag een (jong) paardje bij om lekker mee aan het werk te gaan. Nu ben ik aan het rondkijken en liggen de aanschafprijzen toch net iets boven mijn budget of bedrag dat ik uit wil geven. Ik wil graag een paardje tussen de 5 en de 12 jaar en hoger dan 1.60m. Liefst een ruin, merrie mag. Dus geen echte eisen qua niveau. Wel het liefst een KWPN-er of rijpaard type en hij/zij moet natuurlijk gewoon braaf zijn (geen gemene streken). Maar het lijkt wel of ik 100 eisen heb, want de paarden die mij (op foto en omschrijving) aanspreken zijn allemaal 5000 euro en hoger. Dat vind ik gewoon teveel voor een paard en heb ik er ook niet voor over.
Nu werd er een paardje voor de lease aangeboden, en later eventueel overkopen. (dit paard sprak mij niet aan, dit even terzijde).
Nu lijkt mij dit wel een erg goed idee. Ik bied stalling, betaal verder alles en *leen* het paard dus als het ware.
Is er iemand die ervaring heeft met deze gang van zaken? Of raden jullie mij dit echt af? Graag reactie's met argumenten Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:25

Ik zou het alleen doen als er overal duidelijke afspraken over gemaakt zouden worden. Zowel over je rechten als je plichten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vlindy en 31 bezoekers