Hoe is de klassieke dressuur met paarden ontstaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Hoe is de klassieke dressuur met paarden ontstaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 17:13

Toen ik terug probeerde te zoeken naar de verklaring van de bakletters kwam ik het weer tegen dus ik weet het Knipoog

Maar weten jullie het ook?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 17:14

haha ben je op dezelfde site als mij geweest zeker, ik zal ook mijn mond houden *LOL*

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 17:29

ik ga voor de militaire afkomst. Alle oefeningen die te zien zijn in "de Scholing boven de Aarde' vinden in ieder geval daar vandaan. Overigens heb ik het nu over de Klassieke Rijkunst en daar is weer de klassieke dressuur uit ontstaan waarvan die term nu in ieder geval in de sport wordt gebruikt als 'trainingsstroming', ten minste: zo zie ik het.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:47

de rijKUNST (in zijn algemeenheid) is oorspronkelijk ontstaan door enerzijds training voor militaire doeleinden (xenophon), anderzijds voor de kunst op zich (oude grieken waren gek op shows en kunst vierde hoogtij). maar het paard is al 6000-8000 jaar geleden gedomesticeerd. ergens rond de oekraine als ik het goed heb, iets wat waarschijnlijk het paard van de ondergang gered heeft.

Rutger
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:55

Lees eens het boek "de aard van het paard" hier staat heel veel in over waar paarden wegkomen.
Als je een boek wil lezen over de klassieke rijkunst dan moet je het boek van Xenophon eens lezen, op BOL kan je ze allebei bestellen helaas is het boek van Xenophon alleen in het Engels te krijgen.