met een pony tussen de paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

met een pony tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 13:13

Ik rijd op Nicolien, een New Forest pony. Het gaat heel erg goed en ik heb altijd al wedstrijden willen rijden. Vooral om ervaring op te doen wil ik graag op haar wedstrijden gaan starten.
Maar aangezien ik 23 ben, betekent dat volgens mij dat ik met een pony van 1.50 tussen de paarden moet starten. Ik vind dat zelf niet zo leuk.

Is er iemand die ook met een pony bij de paarden start? Heb ik daar veel nadeel aan en staat het niet raar? Ik ben niet te groot voor haar ofzo maar ik weet niet of het vaak voorkomt en wat het uitmaakt, bijvoorbeeld voor de jury.


Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:24

stuur Sall eens een pb zij rijdt ook met haar new forest tussen de paarden. Mijn friesje is ook maar 1.56 m hoog, ik start ook tussen
de paarden, mijn voordeel is wel dat ze wat groter lijkt.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:32

Zoek eens op het Wedstrijden-forum, hier zijn echt al enorm veel topics over.

Het paardje in mijn profiel is overigens 1.56 en wordt ook bij de paarden uitgebracht, voornamelijk in het SGW.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:35

Er wordt vaak gezegd dat juri's dan anders gaan jureren. Ik heb daar nog nooit last van gehad. Rij tussen de pony's en af en toe tussen de paarden. Punten zijn min of meer gelijk. Mijn pony is 1.51, ik heb ooit bij een paardenwedstrijd gereden waar 7 combinaties starten, daarvan waren er 3 pony's.
Dus... Gewoon starten!!! Succes!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2


Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:37

Ik reed met mijn Fjord van 1.41 m L-dressuur tussen de paarden tot ik mijn hernia kreeg en dat ging prima. OK, soms tref je een jurylid wat het niet zo op pony's heeft, maar soms vinden ze het juist weer leuk... Volgens mij geldt dat voor elk paard...

Mijn pony's zijn niet eigenwijs, ze doen alles op hun eigen wijze :)

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:01

Ik rijd ook met een NRPS e-pony bij de paarden. Het gaat tot nu toe goed. Tuurlijk heb je weleens mindere dagen, maar kan niet zeggen dat dit aan de jury ligt. Gewoon lekker doen als je het wilt.. Gaat er om dat je plezier hebt. En als ie goed loopt kijken ze echt niet naar 10 centimeter hoor!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:29

Hey Ik ken iemand die wedstrijden rijdt op een E pony van 1.51 bij de paarden het gaat ontzettend goed en ze is gister M2 gestart en had meteen een winstpunt Haha! Als je een gode proef rijdt moeten ze je ook wel normal e punten geven ze mogen niet anders kijken op een pony! :-O Maar ja je hebt altijd een jury die pony's niet mogen Knipoog

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Supernicky

Berichten: 139
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:18

Dat kan je makkelijk doen hoor.. Haha! New forest pony's zijn dressuurtalentjes en hebben zat in huis. Iemand van onze manege rijd ook in de b met haar new forest pony van 1,45 nog kleiner dan joues dus, en zij rijd alle paarden eruit. Je kan het dus makkelijk. Ik schrijf trouwens heel vaak op wedstrijden bij jury's en kom het vaak genoeg tegen dat er een volwassene op een pony start. De punten zijn hier echt niet lager door. Veel jury's vinden het helemaal gewelidg als er zo'n schattig ponytje tussen de paarden loopt. Knipoog Er rijden zelfs pony's tussen de paarden al op hoger niveau m/z dressuur. Pling

Ik HoU vAn MiJn DrEsSuUrKaMpIoEnTje NiCkY!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:26

Aan de andere kant zijn er ook juryleden die niets moeten hebben van pony's tussen de paarden: 'Als je dressuur wilt rijden bij de paarden, dan moet je een paard kopen. Met een pony heb je daar niets te zoeken.' Dat is een keer letterlijk zo tegen mijn zusje gezegd door een jurylid. Erg motiverend, maar gelukkig trok ze zich er weinig van aan. Maar goed, dat zijn de vervelende uitzonderingen. Een combinatie moet IMO beoordeeld worden op de prestaties in de ring en niet op de hoogte van het beestje.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:11

Ik heb aanstaande zondag mijn eerste officiele wedstrijd met mijn new-forest van 1.40. Ik rijd al wel een tijdje onofficieel en dat gaat prima. Ben nu heel nieuwsgierig hoe het officieel gaat. Ik laat het wel ff weten! Als ik jou was zou ik het gewoon doen.

sparkling
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:38

Hai!

Ik rijd met 2 pony`s tussen de paarden (dressuur) : met een nrps pony van 1.48m in de klasse Z, en met een pony van 1.52m in de klasse M1, en dat gaat super! ik heb nog geen enkele vervelende opmerking gehad van een jury. Bovendien zie je het steeds vaker dat mensen gewoon doorrijden met hun pony, dus de juryleden raken er ook steeds meer aan gewend. Waarom zou je ook stoppen met je pony als het heel goed gaat en je er nog mooi op past!

Groetjes!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:55

Even een vraagje voor Sparkling: Rij je dan wel de paarden Z-proef of die voor de pony's? Want in een Z-proef voor paarden zitten toch onderdelen die een pony nooit hoeft te kunnen?

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:58

Emeraldo schreef:
Even een vraagje voor Sparkling: Rij je dan wel de paarden Z-proef of die voor de pony's? Want in een Z-proef voor paarden zitten toch onderdelen die een pony nooit hoeft te kunnen?

Nee, daar staan dingen in die een ponyRUITER nooit hoeft te kunnen..
Dat is een groot verschil Lachen Als je tussen de paarden start moet je pony dus ook alle 'paarden'dingen doen.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

sparkling
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:04

Hai!

Ik rijd nu nog Z1, die proeven zijn voor pony`s en paarden nog gelijk, maar als ik over een tijdje Z2 ga starten dan rijden we gewoon dezelfde proeven als de paarden!

Groetjes, Sparkling

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:13

Karin schreef:
Aan de andere kant zijn er ook juryleden die niets moeten hebben van pony's tussen de paarden: 'Als je dressuur wilt rijden bij de paarden, dan moet je een paard kopen. Met een pony heb je daar niets te zoeken.' Dat is een keer letterlijk zo tegen mijn zusje gezegd door een jurylid. Erg motiverend, maar gelukkig trok ze zich er weinig van aan. Maar goed, dat zijn de vervelende uitzonderingen. Een combinatie moet IMO beoordeeld worden op de prestaties in de ring en niet op de hoogte van het beestje.

Dat is inderdaad wel een hele demotiverende opmerking.....met andere woorden, na je 18e op een pony rijden kan dus niet. Wat lomp zeg.

Ik rij met mijn fjord (1.46 m) tussen de paarden en dat gaat prima, ik krijg meestal hele leuke reacties. Haha!

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:39

Hoe lang ben je zelf? Ik denk dat het jury's ook heel erg om de verhouding gaat.
Iemand van 1.80 op een pony hoeft niet bij de paarden aan te komen, die krijgt het echt zwaar! Maar als jij klein bent, dan misstaat het niet, en dan zullen jury's het niet zo erg vinden.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:08

Och, mijn zusje gaat aardig richting 1.80 (ze is 1.76) maar past IMO nog prima op haar beest van 1.56. Heeft iig nog nooit te horen gekregen dat ze er te groot voor is of dat de verhoudingen zoek zijn. Je hebt 1.80 en 1.80 natuurlijk, en pony's zijn ook niet allemaal hetzelfde gebouwd. Knipoog

Afbeelding

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:31

ik vind ook dat je gewoon met een pony tussen de paarden kunt starten hoor.. Laat zien wat je waard bent met je pony!!!!!! succes

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:21

Barb schreef:
Mijn friesje is ook maar 1.56 m hoog, ik start ook tussen
de paarden, mijn voordeel is wel dat ze wat groter lijkt.



Handig is dat he! *LOL*
Die van mij is ook maar 1.60 ofzo, maar heel veel (ervaren) paardenmensen zeggen ook : wat is hij groot!

On-topic: Ik zou gewoon gaan starten! 1.50 is nog niet eens zo klein en als jij er mooi op past........

Don't dream your life, live your dreams!

Sall

Berichten: 6700
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:54

Het is idd heel belangrijk dat de combinatie klopt.
Dressuur zal altijd een jurysport blijven...
Soms tref je het niet en zal je dat merken in je punten, zoals ik eens de opmerking kreeg op een concours in Urk, of ik me geen paard kon veroorloven... aangezien ik toch uit het 'rijke westen' kwam.....
Dat was dan je jury...
Errrrrug motiverend, maar goed bij mij bereik je er alleen maar mee dat ik nog meer me best ga doen om een goede proef neer te zetten, zodat de jury er niet omheen kan.... (hoe bedoel je: pitbull mentaliteit)
We rijden nu M2.

Maar ik moet ook eerlijk toegeven, dat ik nu wel de overgang van pony naar paard wil gaan maken, vind de wedstrijd sport heel erg leuk en als ik heel eerlijk ben, moet hij toch altijd opboksen tegen de paarden vooral in de wat zwaardere klasses, ook (wat bij mij heel erg mee telt) wil ik de Orun opleiding doen, en daar heb ik toch echt een paard voor nodig.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Katootje7791 en 57 bezoekers