Zonne allergie, meer mensen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Zonne allergie, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 21:13

Ik kan dus echt super slecht tegen de zon...
In Nederland gaat het nog wel, Mijn armen kunnen gewoon in het zonlicht komen, en worden langzaam aan eens wat bruiner.
Maar mijn schouders, rug en bovenbenen levert veel irritatie op. Het wordt vuurrood, jeukt vreselijk, vreselijke steken, echt super pijnlijk. Scheve mond
In Nederland hou ik zonnebaden 5 minuten vol, en dan ren ik alweer de schaduw in, zoek verkoeling... maar in Spanje bv kan ik helemaal niet met blote schouders in de zon komen...
zonnebank kuurtje helpt niet, vorig jaar geprobeert, en de eerste keer 5 minuten ging nog... maar de volgende dag hield ik de 5 minuten nog niet eens uit...

Zijn er hier meer mensen die er last van hebben?
Tips hebben? Reddend middel?

Tot nu toe is mijn parasolletje heilig Clown

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:26

ik heb er vreselijk veel last van Huilen
ik gebruik nu Urtizon maar ben er nog
niet achter of het werkt.
Zo niet ga ik naar de dokter om een
ander pilletje te halen die tevens een
zonnefactor in zich heeft.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:16


BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:57

Ik ben ook licht allergisch voor zonlicht in combinatie met chloor of plastic (wat precies het tweede "ingredient is weten ze dus niet Boos!)

Ik krijg altijd jeukende bultjes, echt heel veel en op grote oppervlakken (het rare is alleen dat het aldoor wisselt waar zelfs als ik daarna niet meer in de zon kom Verward). Ik heb toen standaard anti-jeuk pillen gekocht (kan je in Amerika zo over de counter kopen, weet niet hoe dat hiet zit) en ook hydrocortisone creme.

Vooral de pillen werkten goed, het duurde alleen een paar dagen voor alles weg was en ik werd er heeel slaperig van. Slapen

Kerstmuts

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:06

Ik heb wel van die zonnebultjes op mijn handen en polsen, dat is vervelend en jeukt soms, maar verder heb ik er helemaal geen last van..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:08

ja elk jaar ALLEEN in het buitenland last van, tenzij het hier ook ERG warm en zonnig is. Ik lig dus nooit meer in de zon, ALTIJD onder een parasol, maar ook dan kan ik er nog erg veel last van hebben.

Mensen die astmatisch zijn (zoals ik) hebben er ook vaak last van, zit in hetzelfde rijtje als astma, allergieën, exceem etc......

Bij mij helpt niets...................ook bv. dat urtizon niet. ook wel 'ns een creme van de huisarts gehad maar ook dat niet.......
wat ik wel heb is altijd van die hele dure zonnebrandcreme anti allergie en daar heb ik het wel minder mee........

maar ik heb er dus nog geen eens echt zon voor nodig, hitte en onder parasol is al genoeg.....................

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:16

Ik gebruik factor 60 met name op de plaatsen waar ik bultjes krijg (handen en gezicht) Dat helpt toch wel redelijk goed bij mij. Beter voorkomen dan genezen en dan maar niet bruin worden denk ik dan. Daar gebruik ik wel een bruin maak spray voor... (Kijk wel uit met factor 60, als je dit niet goed uitsmeert krijg je vlekken... Nerd ik heb nu een paar prachtige handen op mijn rug staan Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig )

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 14:36

Probeer Megaderm. Ik ben er echt na 15 jaar vanaf. Kost 12.50 euro. De meeste andere smeersels kosten veel duurder en helpen niet of nauwelijks. Ik kan weer genieten van de zomer, i.pl.v. uit de zon en t-shirts met lange mouwen dragen.

Megaderm 250 ml, fabrikant Virbac.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:00

Ik heb het ook... ik krijg allemaal van die rode spikkels die heel erg jeuken!

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:01

PhiaBink schreef:
Probeer Megaderm. Ik ben er echt na 15 jaar vanaf. Kost 12.50 euro. De meeste andere smeersels kosten veel duurder en helpen niet of nauwelijks. Ik kan weer genieten van de zomer, i.pl.v. uit de zon en t-shirts met lange mouwen dragen.

Megaderm 250 ml, fabrikant Virbac.


is dat gewoon te verkrijgen via de DA drogist, of de Etos of de weet ik veel wat??

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:04

Ikzelf heb ook ontzettende last van zonneallergie en in combinatie met buitenwater is het helemaal funest.
Vooral op mijn borsten, binnenkant van mijn benen en buik.
Ik wordt rood, het gaat jeuken, dan komen er blaasjes, die open gaan en dan doet het pijn en gaat etteren... Bleeeeeeeeh.....

Voorheen kreeg ik er zalf voor... hielp goed, maar tegenwoordig kom ik nog nauwelijks in de zon.. dus gebruik ik die niet meer..

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:11

Ik heb er ook heel erg last van. Vooral op mijn armen, benen en zelfs soms mijn voeten en handen. En als ik het eenmaal heb en de volgende dag weer in de zon kom, begint het na een paar seconden weer te gloeien en te jeuken. Ik ben erg ook erg wit. Bruin wordt ik ook niet, als ik geluk heb verkleur ik een beetje...

Het wordt wel elk jaar beter en minder. Maar het blijft nog steeds.
Ik ga Megaderm ook eens proberen! Maar ik heb dezelfde vraag als Barb...

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:21

Ik heb het ook, en ook bij mij is het in Spanje erger als hier.
Ik gebruik Urtizon, en dat werkte vorig jaar heel goed. Ook gebruikte ik vorig jaar een speciale zonnebrandcréme. Dus ik weet eigenlijk niet wat er nou hielp, de Urtizon, de zonnebrandcrème of allebei maar ik weet iniedergeval dat het een stuk minder is.

Het is alleen bij mensen zo verschillend, bij de ene helpt een bapaald middeltje wel en bij iemand anders werkt dat juist helemaal niet. Je moet gewoon dingen uit blijven proberen en dan kom je er na een tijdje wel achter wat werkt.

Tja.. aan mij heb je ook niet echt veel maarja..

-

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:28

ik heb het een aantal jaar gehad, maar de laatste 2 jaar nergens last meer van Verward

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:53

Ik heb het ook alleen op mijn onder benen maar ik heb het op vakantie niet alleen hier :S

Lynn B+18 - L1+13

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:21

Ethelate schreef:

Zijn er hier meer mensen die er last van hebben?
Tips hebben? Reddend middel?



ik heb het ook
en ging dit jaar naar turkije
wat ik dus doe is minstens faktor 15 en dan elk uur smeren,ja echt heeeeeel veel smeren,hier in nederland doe ik dat ook,bij een beetje zon al smeren......en nu gaat het wel goed,heb nog geen bultjes gehad deze zomer*afkloppen*

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 20:31

sanderijn"]
[quote="Ethelate schreef:

Zijn er hier meer mensen die er last van hebben?
Tips hebben? Reddend middel?



ik heb het ook
en ging dit jaar naar turkije
wat ik dus doe is minstens faktor 15 en dan elk uur smeren,ja echt heeeeeel veel smeren,hier in nederland doe ik dat ook,bij een beetje zon al smeren......en nu gaat het wel goed,heb nog geen bultjes gehad deze zomer*afkloppen*
[/quote]
ik smeer Factor 30 en blijf aan het smeren, maar zonnebrand alleen werkt niet... Scheve mond

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie