staart verlengen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

staart verlengen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 16:03

Wij hebben een tinker zonder staart. Althans, er is nog ong. 1/4 van zijn staartwortel over, de rest hebben ze moeten amputeren (tijdens het vervoer naar nederland hadden ze de staartbandage te strak gedaan).

Nu zaten we er al een aantal jaar over te denken om een nieuwe staart in te laten vlechten, maar dat is er eigenlijk nooit van gekomen. Het gaat dan om een staart voor de zomer ivm met de vliegen.

Nu is mijn vraag: wie heeft hier ervaring mee en kan mij hier wat meer over vertellen. Www.paardenstaart.nl heb ik al gevonden, maar daar staat duidelijk bij dat het niet te vaak mag, en wij willen het eigenlijk iedere zomer.

Alvast bedankt.


Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:09

Citaat:
Is het schadelijk?
Door veelvuldig uitproberen, in eerste instantie bij mijn eigen paarden heeft niets erop gewezen dat de methode ook maar enige schade toebrengt aan het haar dat wordt gebruik voor bevestiging noch voor de verdere groei van de staart.
Het aanhangen van extra haar, moet geen terugkomend verhaal zijn. Het gaat erom dat het eigen haar van het paard zo snel mogelijk weer aangroeit , onder geen beding mag dit tijdens de behandeling of tijdens het dragen van extra haar worden beschadigd of de groei stagneren. Onze methode is slechts een overbrugging tussen kort en lang, dik en dun.


dit komt van die site, maar bij mij komt het niet over dat het NIET vaker gebruikt mag worden... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:46

Je kunt het ook zelf doen. Er zijn wel boekjes over toiletteren in de handen die ook beschijven hoe je extensions bij je paard vast maakt. Je moet dan wel aan staarten zien te komen bij een slager.
Daar haalt dat bedrijf ze zelf ook weg natuurlijk.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:11

Wat me uit jouw verhaal nog niet heb kunnen opmaken is of de staart van jouw tinker nog aangroeit.

* To Belg, or not to Belg *

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 11:48

Het aanhangen van extra haar, moet geen terugkomend verhaal zijn. Het gaat erom dat het eigen haar van het paard zo snel mogelijk weer aangroeit , onder geen beding mag dit tijdens de behandeling of tijdens het dragen van extra haar worden beschadigd of de groei stagneren. Onze methode is slechts een overbrugging tussen kort en lang, dik en dun.

Dit staat een paar regels verderop.

De staartwortel kan niet meer aangroeien als die een maal is geamputeerd. De haren die hij nog heeft groeien natuurlijk wel, maar dat zijn er niet zoveel, en deze worden ook niet erg lang.


Jippie, ik zal even kijken in de boekhandel, bedankt voor de tip.


laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 11:49

Het aanhangen van extra haar, moet geen terugkomend verhaal zijn. Het gaat erom dat het eigen haar van het paard zo snel mogelijk weer aangroeit , onder geen beding mag dit tijdens de behandeling of tijdens het dragen van extra haar worden beschadigd of de groei stagneren. Onze methode is slechts een overbrugging tussen kort en lang, dik en dun.

Vandaar dat ik er van uit ga dat dit niet jaarlijks mag gebeuren

De staartwortel kan niet meer aangroeien als die een maal is geamputeerd. De haren die hij nog heeft groeien natuurlijk wel, maar dat zijn er niet zoveel, en deze worden ook niet erg lang.


Jippie, ik zal even kijken in de boekhandel, bedankt voor de tip.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:56

Als er genoeg staartharen zijn dan kan het best hoor... en het is niet moeilijk ik heb het bij mijn vorige paard gedaan het veulen had voor kapper gespeeld Knipoog

Ik heb het haar van de slager gewassen en plukjes van gemaakt en die een stukje ingevlochten en met pektouw vast gezet..

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

...Dreaming with my eye's wide open...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, GrapeshotBot en 25 bezoekers