Houding: schouders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Houding: schouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 09:55

Mijn houding is al veel beter ik werk er hard aan maar ik blijf mijn schouders vast zetten en kan ze maar moeilijk ontspannen hierdoor vang ik dus teveel op van voren en dat wil ik niet hoe kan ik het afleren?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:36

Ja je kan alleen zelf ontspannen dat kan niemand je leren hoor moet je echt zelf doen.

Wat je wel zou kunnen doen is dat je instructeur in de les om de paar minuten het zegt en dan doe je het op een gegeven moment zelf!

Ik had dus een probleem met mijn hoofd ik bleef omlaag kijken en toen heeft mijn lerares echt een hele les geroepen Dunja hoofd omhoog ik had er zelfs s'nachts over gedroomt en ik doe sindsdien dus helemaal niet meer!!

succes!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:43

Haha dat van het hoofd ken ik ook, maar ik maak er geen probleem van, aangezien ik weet dat ik met wedstrijden wel voor me uit kijk Haha! Schouders ontspannen is erg lastig, ik denk idd dat het enige wat je kan doen is of aan een instructrice vragen om het steeds maar weer te zeggen, of als je voor jezelf rijdt *tip die ik hier ergens gelezen heb* bij een letter een lintje ophangen en iedere keer als je dat lintje ziet even aan je schouders denken. Doordat je er steeds aan denkt gaat het een automatisme worden.
Overigens niet proberen om te actief je schouders te ontspannen, aangezien je daar juist alleen maar van gaat spannen...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:50

Doe tijdens het rijden gewoon ontspanningsoeffeningen met je schouders, cirkeltjes draaien, en eens naar hetplafond kijken. Hetis helemaal niet slecht om als je voelt dat je krampachtiger wordt even een ontspanningsoeffening in te bouwen en op je ademhaling te letten.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:33

of oefeningen aan de longe, zonder dat je dus met teugels zit, allemaal oefeningen doen om de schouders los te maken
daarna gaat het rijdend ook beter
succes!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:26

Probeer vanuit je onderrug recht op te zitten, dan kan je je schouders beter ontspannen laten 'hangen'.


essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:17

Ik weet niet of je dat ook doet, maar probeer ze naar beneden te laten hangen. Dan gaat iig beter. Walkman met bandje wil misschien ook?
Of als je erop stapt puntsgewijs je houding nalopen. hoofd rechtop,
schouders laten hangen, knik in mijn elleboog, handen rechtop, been aflaten hangen hakken naar beneden, tenen naar binnen.
Ik ben vast wat vergeten, maar goed. Dat je een controle uitoefent op jezelf, dus als je na 5 minuten weer voelt dat je niet ontspannen bent, weer even halthouden en alles nalopen.
Ik weet niet of dit werkt, maar baad het niet, dan schaadt het niet.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:40

Mij is het op deze manier geleerd.
Schouders naar voren duwen, dan omhoog dan naar achteren en daarna af laten hangen dus telkens een 'rondje draaien' met je schouders, dat leert je door te spannen daarna te ontspannen, succes!

:evaw:

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:42

Mocht je echt vastzitten dan kan een goede massage ook helpen. Je kunt je schouders niet ontspannen als je van nature al vast zit. Dan zul je dat eerst moeten oplossen. pas dan kun je aan je rijhouding gaan werken.
Ik loop bij een manueeltherapeut en ik merk dat dit erg van invloed is op mijn hele houding, in het dagelijkse leven maar zeker ook met rijden. Voor mij is dit een goede oplossing.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:42

Zitlessen!!!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:03

*grinnik* Zitlessen zijn niet bevorderlijk voor je zelfvertrouwen (als je eraf kukelt zoals ik Tong uitsteken )

Maar ff serieus, zitles van een goede instructeur kan idd heel goed helpen, je ontdekt iig heel veel over jezelf als je zitles hebt Tong uitsteken

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:07

waarschijnlijk zit je erg te letten of je wel rechtop zit. Probeer eens de nadruk te leggen op je onderlichaam: hou het gevoel dat je echt op de achterkant van je kont zit. Zo wordt je bovenlichaam automatisch meer naar achteren gezet en kan/mag je je meer ontspannen in je schouders. Let er maar eens op of je wel goed ademt. Als je je schouders blokkeert, zal je ademhalingstechniek niet zo goed zijn; je zit immers verkrampt.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:59

Idd, probeer op je ademhaling te letten, als je niet goe doorademt zal je verkrampt gaan zitten..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:46

Druk gewoon je borstbeen eens naar voren. DAn gaan je schouders van zelf naar achteren hangen. het is een houdingsfoutje. Ik zit met precies dezelfde fout. GElukkig wordt ik er bij het paardrijden op gewezen maar deze fout maak ik echt niet alleen bij het paardrijden maar ik moet gewoon altijd oppassen dat ik ze te veel optrek. bij het lopen, autorijden, whatever.

De hond is de betere mens

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:45

Dat heb ik ook steeds gehad en nu gaat het al stuken beter, ik heb gewoon doorgeoefend tot ik me helemaal kon ontspannen. Lachen

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:34

Ik had dat ook met mijn schouders, ik heb het afgeleerd door in een bak te rijden met spiegels, dan kun je op je eigen fouten letten Lachen

Extensions voor paarden!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 14:28

ik zit altijd met mijn linkerschouder hoger, wat help is de hele tijd tegen je zelf zeggen: ontspan/schouder recht! maar ik ben er nog steeds niet van af Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers