Stockzadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Stockzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 21:48

Hallo, naar aanleiding van het topic over Zadelmarkt.nl wil ik graag reacties van jullie die ervaring hebben met stockzadels. Ik zoek voor mijn tinker een stockzadel dat wide (breed) moet zijn. Wie kan me verder helpen met mijn zoektocht. Ik ben dus niet speciaal op zoek naar een 2e hands zadel maar meer naar de ervaringen van gebruikers, al of niet gerelateerd aan Zadelmarkt.nl. B.v.d. dank.


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:18

de Horseman Outfitter heeft er ladingen. Heb er wel eens op gezeten en 't zit lekker, maar mij te Engels - ik ben meer een westernruiter, ook al heb ik dan een endurance zadel. Wel een fijne diepe-vaste zit en heerlijk als je paard wel eens wat geks doet.

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:14

ik heb er ook een op mijn tinker en ik wil niet meer anders...........
trouwens,kan ook bijna niet meer anders hahahahaha van mijn vzh krijg ik nu enorme spierpijn!
Laatst bijgewerkt door desillies op 09-06-03 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:17

ik heb ook een stock, tweedehands gekocht, maar kwam van de outfitter, ben echt super tevreden. kon eigenlijk nooit meer rijden met zadel door een afwijking aan mn knieen, maar door dit zadel kan dat wel met die flappen aan de voorkant.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 19:40

Thanks voor de reacties, ik ken iemand die een 2e hands heeft van Animo Ruitersport en er ook zeer tevreden over is, maar toch nog toen 800 gulden. Wie heeft er eentje van Zadelmarkt??? En hoe zit het met de breedtes?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 20:16

Ja, maar da's een heel smalletje!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:35

Hoe is eigenlijk de zitting van zo'n zadel?
Heb je meer een western zit of meer het gevoel dat je in een dressuurzadel zit.

Ik zit te twijfelen tussen 3 zadels om straks aan te schaffen voor mijn fjord(wintec dress, podium endurance of een stock).

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:48

heb er ooit eentje van zadelmarkt geprobeerd. Zit meer als een vzh zadel dan als een westernzadel. En hij lag niet goed op mijn paard.

Niets zo charmant als een paard in her land.

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 07:18

ik heb er een van iemand gekocht die beweerde ze zelf te importeren,het is een prima zadel.
maar wat schetst mijn verbazing toen ik laatst bij zadelmarkt was om zadeltassen te kopen,ligt daar dus "mijn" zadel voor 270 euro te koop....
en ik heb er 400 voor betaald
maar goed.....
ik vind het heerlijk zitten,qua beenligging ga je meer de kant op van een westernzadel dan van een dressuurzadel.
kijk ook eens op http://www.downunderweb.com

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 08:01

Ik heb er zelf een gehad van zadelmarkt en heel veel pasten niet omdat ze te smal waren maar 2 pasten wel.
Je moet je paard meenemen hoor anders moet je weer terug.
De zadels zitten veders goed maar moest wel met een shapbroek rijden i.v.m. die schuine stukken.
De beugels zijn inderdaad veel te lang en korter maken lukt je zelf haast niet dus heb ik het zadel naar de leermaker gehad.
De singel had ik geen problemen mee.
De ruiterzaak in Makkum verkoopt losse onderdelen van de stockzadels dus als er wat kapot gaat dan heeft hij de oplossing .Hij verkoopt tevens ook nieuwe stockzadels.


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 08:31

Ik zal ook voor een stockzadel gaan voor m'n tinker en voor m'n andere pony's en ben me ook wat aan het orienteren. Ik overweeg deze van Declathon te kiezen (jammer dat die geen knop heeft, da's handig voor de kinderen Knipoog). In België ben je met zo'n zadel nog een "alien" net zoals met je tinker ... Belgen komen op dat gebied nog wat achter (deze belg niet hoor Haha!)

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:15

Wij hebben twee stockzadels; ééntje van zadelmarkt en de andere voor nóg minder hier in Spanje gekocht (en gemaakt). Die van zadelmarkt heeft een oversingel én een 'normale'. Het Spaanse een Engelse. De beugelriemen zijn voor mij niet te lang. Voor mijn lief wel, doch aanpassen vond ik niet bijzonder lastig.
Wij hebben paardjes met een confectiemaatje waar een confectie-zadel zonder meer netjes op ligt. Een stock is daarbij ook nog eens ietsje (let op: ietsje) minder kritisch wat pasvorm betreft en bovendien hebben wij voor elk paard een eigen zadel.

Een stockzadel heeft een vaste zit en als het past is het ook voor het paard komfortabel. Tis een fijn zadel voor buitenritten en hier in de bergen echt een superhulp.

Neem, zoals dreamgirl zegt, je paar mee naar zadelmarkt en ga passen. Er zit verder een levensgroot verschil in de kwaliteit van de verschillende zadels daar. De 'duurdere' zijn duidelijk beter wat het leer betreft. Vouw de singels en riemen van een eventueel passend zadel scherp dubbel...
Voor een nog komfortabeler zit kun je een schapenbontje maken of kopen. Wij hebben een, wasbare, bruine erover. Was niet echt goedkoop, maar een wereld van verschil. Mocht je bij zadelmarkt slagen, dan ben je inclusief bontje nóg goedkoop uit.
Heb van ons, Spaanse, zadel een foto gestuurd aan een Boktster om te plaatsen, maar weet niet of dat ooit gebeurd is. Heb hem in ieder geval nooit gezien hier.

Maar goed, passen, passen en nog eens passen, mét paard. Sterkte bij het uitzoeken en ik hoop dat je slaagt.

www.homocaballus.net

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:25

heeeee wat is het adres van de zaak in makkum??
ik ben regelmatig in friesland dus dan kan ik daar eens langs voor een reservesingel en nieuwe beugels,een van de beugels is bij mij namelijk doorgesleten,ik zou er ook wel westernbeugels aan kunnen doen maar als ik daar nou toch ben voor een singel.........
Lachen
Laatst bijgewerkt door desillies op 10-06-03 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:27

Citaat:
Ik zal ook voor een stockzadel gaan voor m'n tinker en voor m'n andere pony's en ben me ook wat aan het orienteren. Ik overweeg deze van Declathon te kiezen


die van de decathlon is wel heeeeeeeel erg smal hoor!!
ik heb hem ook geprobeerd,dat is wel weer service daar,je kunt ze drie dagen uitproberen en je mag er dan zelfs grote ritten mee maken,maar zoals gezegd veel te smal voor pepper.

ook ik heb op mijn stock een lamsvel bont liggen en ik verzeker je,je wilt je zadel bijna niet meer af Lachen mijn bontje is er een voor op een westernzadel maar voldoet prima!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:47

Quicy heeft anders deze op 'r tinker als ik het goed voorheb ... misschien is jou tink wel een "tank"tink Haha! (niet slecht bedoeld hoor)!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:07

tank tinker zijn echt super!!!!!!!!!!
Hoe breder hoe groter hoe mooier!!!!!!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon en 41 bezoekers