The Matrix Reloaded, huh :? (pas op! Spoilers!)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

The Matrix Reloaded, huh :? (pas op! Spoilers!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 21:21

Ok, zoals half Bokt inmiddels weet ben ik afgelopen vrijdag met een andere Bokker naar The Matrix geweest. Op zich erg leuke film, vechtscenes hadden alleen iets minder lang mogen zijn, had dus iets meer verhaal in gemogen. Ook die dans scene is zion duurde veel te lang IMO. Maar goed, details, het geheel viel iig niet tegen Haha!

Als je The Matrix Reloaded nog niet gezien hebt maar nog wel wil gaan zien is het misschien handig dit topic over te slaan Knipoog Er staan wat spoilers in...

De vraag waar ik nu nog mee zit en die me het meest irriteert is hoe Neo die sentinels in de 'echte' wereld tegen kon houden Scheve mond
Heeft iemand daar theorieen over?

Overigens voor de mensen waarvoor dat verhaal van The Architect wat te snel ging:
http://www.geekroar.com/film/archives/000250.php Haha!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:51

Eeeuh Sentinels in de echte wereld? Waarom heb ik die gemist? Tong uitsteken

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:19

Coole film he?

Vind toch de eerste nog het beste.....maargoed dat is ieders mening Knipoog

Bart gaan wij volgende week naar de nieuwe K3 film? Tong uitsteken

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:23

Ik denk dat we dat pas in het laatste deel zullen ontdekken, waarom hij dat kan.. Misschien kan hij iets waardoor die computers mail functionen? (mooie nederlandse vervoeging Haha!) Misschien is hij ook wel een virus? nee dat kan natuurlijk niet... hhhmmmzzz

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 22:23

Die heb ik al gezien Tong uitsteken

Maar heeft er niemand theorieen? Verward

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:25

ik vond er TOTAAL nix aan

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:26

Had ik me ook al afgevraagd....vrees dat je tot het najaar moet wachten op een bevredigend antwoord Knipoog

Van de opties die ik ben tegen gekomen is de meest plausibele in dit geval volgens mij nog dat het hele verhaal zich afspeelt in een 'overkoepelende' Matrix en Neo moet zich dat nog realiseren Verward

Of Neo regelt een en ander via een bijzonder krachtig wireless lan aansluitinkje Haha! Schijnheilig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:26

Waarom druk maken om Neo?
Het gaat om de man àchter Neo!

Keanu! Vork Vingers aflikken

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:34

Ik vind Agent Smith veel lekkerder. Tong uitsteken
Nog lekkerder dan toen hij Mitzi speelde in 'Priscilla Queen of the Desert'. Tong uitsteken

Maar ff serieus: ben blij dat ik Reloaded iig nog een beetje kon volgen. Dat was met deel 1 wel anders.

Tip: kijk eens op Fok! Forum, daar lopen ellenlange topics over dit soort theorieën.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:46

Sjuimpje schreef:
Waarom druk maken om Neo?
Het gaat om de man àchter Neo!

Keanu! Vork Vingers aflikken


kijk eindelijk iemand die het begrijpt
(en ik mijn vriendje maar wijs maken dat the matrix zo'n leuke film is dat ik hem nog wel eens wil zien, en nog eens...)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:56

Ben ook naar Matrix Reloaded geweest en viel me eerlijk gezeg nogal tegen.

Vond de scene van Neo tegen de -tig agent Smiths wel aardig, net als het hele verhaal om de Keymaker vrij te krijgen. Verder de dialogen te langdradig en de actiescenes teveel van hetzelfde (kreeg er een Star Wars gevoel bij). Dat Zion gebeuren vond ik ook vaag.

Hoe zit dat overigens: die schepen liggen gewoon in dok bij Zion. Om dan iets in de Matrix te doen moeten ze weg uit Zion? Kunnen ze niet gewoon mensen in de Matrix zetten terwijl ze nog in de haven van Zion liggen? Dit vond ik ook totaal onduidelijk en onbevredigend uitgelegd.

Hoop dat deel 3 wat bevredigender is.

Ik denk overigens dat in deel 3 behalve antwoord komt op Neo en de Sentinels ook antwoord op hoe het werkt met de 'geinfecteerden' door agent Smith die ook functioneren in Zion. Dat vind ik nl ook een erg vage bedoening.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:11

Ik ben net terug... Gaaf.. blijft boeiend.. die dans/sex scenen had van mij ook korter gemogen.

ik vind het een top combi tussen actie, mooie plaatjes en filosofie...het houd me op alle fronten volledig bezig tijdens en na de film.

Dat de schepen uit Zion moeten om de lui naar de Matrix te kunnen sturen is omdat ze op ' broadcastdepth' moeten zijn.. Zion is te diep om in te kunnen loggen...

Ik ga zo nog even die link van de Architect bekijken... Mijn theorie over wat Neo deed met de sentinels... houd je vast..zijn er een beetje twee..

Neo beseft dat als je in de matrix de wetten van de 'natuur' ( programmering) kunt buigen dat dat ook in de 'echte' wereld kan tot op bepaalde hoogte. Dat zie je terug in bv de fakir enzo.. pijn is een impuls die je huid naar je hersenen stuurt...die impuls kun je 'negeren' of verbuigen... Het kan natuurlijk ook dat Zion en de 'echte' weredl eigenlijk ook niet echt zijn, maar ook slechts een projectie, maar van wat of wie en of the matrix daar ook weer achter zit?

ik heb nog een beetje moeite met die weerwolf programma's enzo... heo zit dat is dat hetzelfde idee als het deja vu idee in deel 1? Een herschrijving van thematrix wat wij mensen een plekje hebben gegeven door er iets bovennatuurlijks aan toe te kennen?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 07:43

Apple schreef:
Kunnen ze niet gewoon mensen in de Matrix zetten terwijl ze nog in de haven van Zion liggen? Dit vond ik ook totaal onduidelijk en onbevredigend uitgelegd.
ik had begrepen dat het nodig was de schepen te gebruiken om een signaal op te pakken naar de matrix toe. in deel 1 zegt morpheus hier ook iets over.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 08:01

Sundancer schreef:
Bart gaan wij volgende week naar de nieuwe K3 film? Tong uitsteken


JATTERT! Ik vind het niet kunnen hoor, heel erg stijlloos!

Ik vind de Matrix echt stommmm, dus ik ben er niet heen geweest, zielig he? Ik ga tenminste naar de nieuwe K3 film en het was MIJN idee! Clown

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:19

Afbeelding

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:08

Volgens mij komt er uiteindelijk uit dat Neo ook een hacker was die vanalles probeerde te doen. Maar die sintinels zijn dat die ventjes die veranderen in zo'n "agent"??? Ja toch

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 15:11

Die sentinels zijn die octopus achtige machines die buiten de matrix mensen vernietigen. Die dingen hebben ook 1 van de schepen opgeblazen (met zo'n bom).

Dat infecteren is zo wazig niet. In beide films zag je dat Neo en Trinity dingen 'leerde' door een prgramma te downloaden. In deel 1 kon Neo ineens kung-fu en Trinity kon ineens een helicopter besturen.

Als je vanuit de buitenwereld mensen kan 'herprogrammeren' (en ze dus nieuwe dingen kan leren) zou je in principe vanuit the matrix mensen ook moeten kunnen herprogrammeren. Agent smith overschreef dus de hersenen van die andere mensjes met 'zijn' programma. Zowel in the Matrix als in de echte wereld...

Ben zeer benieuwd naar deel 3 Haha!

Overigens is de actrice die The Oracle speelt aan het einde van de opnames voor deel 2 overleden IIRC Scheve mond

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:34

BartVB schreef:
De vraag waar ik nu nog mee zit en die me het meest irriteert is hoe Neo die sentinels in de 'echte' wereld tegen kon houden Scheve mond
Heeft iemand daar theorieen over?


Hmmm, hoezo "echte" wereld Knipoog
Wie zegt dat de echte wereld echt is?

Wat mij het meest opviel: Neo had eerst een tijdje geen sleutelgat achterin zijn nek. Later wel weer. En hij (ook de anderen) had de gaten nog in hun rug en op zijn borstkas zitten. Errug fout, als je weet dat die er in deel 1 al uitghaald zijn
Op 1 in de arm en 1 in de nek na.

Verder vond ik dat idee van die programma's die hun taak niet deden wel weer tof gevonden Lachen
Zo ook verklaren waarom vampiers zo snel zijn Lachen

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:11

Zoals romkabouter al zegt wie zegt dat die wereld echt is.. de "architect" verteld NEO namelijk dat dit de 6e (of 7e) keer wordt dat ze Zion gaan vernietigen.. Lachen Dat zou dus betekenen dat Zion niets meer is als een andere matrix wereld, misschien een soort backup om de originele wereld te kunnen resetten (wat natuurlijk eens in de zoveel tijd moet gebeuren)
(reincarnatie zal waarschijnlijk hierin een uitleg/doel hebben)
Dat zou ook verklaren waarom Neo ineens zo'n sentinal aankan

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:02

ik denk dat hij ze kon tegenhouden omdat werkelijk 'the one' is,en je bent dus kennelijk 'the one' blijkt uiteindelijk als je dat ook in de echt wereld allemaal kan.
Beetje moeilijk uit te leggen,maar kan nu al niet wachten tot augustus.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:04

ps zaten trouwens meerdere fouten in de film,bv toen die neger zijn toespraak hield zag je af en toe de camera's in zijn bril en toen de electricitei uit viel in de stad vielen ook de koplampen uit van de auto's en dat chineesje dat met trinity op een gegeven moemnt van die wagen springt is tijdens de sprong in 1en stuk groter en breder dan trinity.
Maar goed blijft knap gemaakt.