Hoe zit dat nou met rijden op het strand?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Hoe zit dat nou met rijden op het strand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 07:18

Van hoe laat tot hoe laat mag je nou op de diverse stranden rijden? Of is dat weer per strand verschillend.

'Paint' it 'Black'



Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 07:55

Volgens mij verschild dit inderdaad per strand.
Als het goed is staat er toch altijd zo'n bord met de tijden?

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:37

Dat is overal verschillend, van altijd tot nooit.
Helaas staan er niet altijd borden,, bij twijfel te voren even uitzoeken. Soms doet men er moeilijk over, soms staat men meer toe dan volgens de regels mag.
Een goede raad: GEDRAAG JE tegenover andere strandgangers, ruiters hebben vaak al niet zo'n geweldige naam, maak het niet nog erger.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:41

is verschillend per strand.. als je ff naar de plaats belt kunnen ze het je zo vertellen..

euhm.. Scheve mond

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:05

Van scheveningen en kuikduin weet ik dat je er na 7 uur savonds weer op mag. En voor 9 uur sochtends geloof ik maat dat weet ik niet zeker..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:10

Aramat schreef:
Van scheveningen en kuikduin weet ik dat je er na 7 uur savonds weer op mag. En voor 9 uur sochtends geloof ik maat dat weet ik niet zeker..


Voor 7 uur 's ochtends. Haha!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:17

oh haha nog vroeger Lachen

Fitzroy

Berichten: 25093
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:14

Op het strand bij Noordwijkerhout mag je de hele zomer doorrijden. Of je er blij mee moet zijn als het strand vol zonaanbidders, spelende kinderen e.d. is, is weer een ander verhaal. Het mag iig wel.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:24

Callantsoog is het VOOR 09.00 uur en NA 19.00 uur.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 17:51

ikke schreef:
Dat is overal verschillend, van altijd tot nooit.
Helaas staan er niet altijd borden,, bij twijfel te voren even uitzoeken. Soms doet men er moeilijk over, soms staat men meer toe dan volgens de regels mag.
Een goede raad: GEDRAAG JE tegenover andere strandgangers, ruiters hebben vaak al niet zo'n geweldige naam, maak het niet nog erger.


Ik weet wat je bedoeld. Dat vind ik bijvoorbeeld ook van wielrenners, die kunnen ontzettend arrogant zijn.

Ik denk dat ik, tot grote irritatie van mijn mederuiters, een enorme ruiteretiquette heb. Ik groet altijd beleefd en ga altijd opzij voor voetgangers en fietsers. Ik vind ook dat je samen gebruik maakt van faciliteiten dus waarom niet beleefd zijn toch? Maar ja, helaas denkt niet iedereen er zo over. En dat kost ons veel plezier.

'Paint' it 'Black'

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:56

Texel:
Voor 10.00 uur, en na 19.00 uur (uit m'n hoofd).
In de winter mag je 24 uur per dag.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:38

ikke schreef:
Dat is overal verschillend, van altijd tot nooit.
Helaas staan er niet altijd borden,, bij twijfel te voren even uitzoeken. Soms doet men er moeilijk over, soms staat men meer toe dan volgens de regels mag.
Een goede raad: GEDRAAG JE tegenover andere strandgangers, ruiters hebben vaak al niet zo'n geweldige naam, maak het niet nog erger.


ja idd rij geen mensen omver,maar gister was ik wel een beetje boos.
er was een mevrouw met een herdershond die voor geen meter luisterde, die hond was in het water gaan liggen en wilde niet meer meekomen, zij schelden tegen dat beest, en trekken, maar hij verzette geen poot.
sharir was precies een beetje aan het miepen en kwam langzamerhand richting hond, zegt die vrouw heel boos: ga een weg met dat paard!
dus ik zeg: waar denk je dat ik mee bezig ben?
die vrouw: als je je paard niet in bedwang hebt moet je niet met hem naar buiten gaan.
ik heel boos terug gesnauwt dat ze eerst maar haar eigen hond moest opvoeden voordat ze wat over anderen zei.
die vrouw zal het nu wel niet meer op paarden hebben, nou sorry hoor maar ik laat me niet afsnauwen. en sharir was nog lang niet bij die hond.

maar verder gedraag ik me wel hoor Knipoog
blijf altijd ver uit de buurt van zwemmende mensen, en in de buurt van mensen die liggen te zonnen kom ik al helemaal niet, hij zou maarschrikken en erop springen Lips are sealed

maar wij hebben geen echt strand, het is 100 meter zand aan een meertje,maar toch ook heel lekker hoor, en het voordeel is dat het water nu al een heerlijk temperatuurtje heeft.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:53

In Den-Helder van mei tot oktober (geloof ik) voor 09.00 `s ochtends of na 19.00 `s avonds. De rest van het jaar de hele dag door.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 13:08

Zoiets heb ik ook meegemaakt Sharir. Ik reed op een openbaar fietspad. Komt er een vrouw aan die met haar fiets helemaal overdreven de berm in gaat. 'U MAG HIER NIET RIJDEN'. Ik zeg nou nou mevrouw dat kan ook wel iets rustiger en ik mag hier wel rijden. Volgens haar mocht dat beslist niet. Ik zeg 'zullen wij dan samen even de verkeersregels erbij pakken?'. Toen fietste ze snel door Haha! . Wel banketstaaf want ik begroette haar vriendelijke n zei nog dat het veilig was. Ja zeg, een pad van drie meter breed.

'Paint' it 'Black'

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:12

Ameland: Na 19.00 uur en voor 07.00 uur.
Als je paard wat laat vallen bij de strandpaviljoens, moet je het officieel opruimen.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:17

Weet iemand hoe het zit met schoorl en bergen?

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:34

In bergen, egmond en schoorl mag je helemaal niet op het strand komen met je paard. Uitgezonderd manege poelenburgh Boos! .
Leuk he samen voeging van deze gemeenten.
Je mag in hargen aan zee of castricum aan zee voor 9 uur 'smorgens en na 7 uur 'savonds op het strand.

Wodan en ik onderweg in de M2

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:40

Citaat:
In bergen, egmond en schoorl mag je helemaal niet op het strand komen met je paard


Volgens mij is dat nooit anders geweest. ik heb 95/96 doorgebracht in Egmond en Bergen en toen mocht je alleen in castricum(wat ik toen 1x gedaan heb) en idd in hargen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:41

wodan schreef:
In bergen, egmond en schoorl mag je helemaal niet op het strand komen met je paard. Uitgezonderd manege poelenburgh Boos! .
Leuk he samen voeging van deze gemeenten.
Je mag in hargen aan zee of castricum aan zee voor 9 uur 'smorgens en na 7 uur 'savonds op het strand.


Dat snap ik niet? Uitzondering.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 97 bezoekers