Toestoppers (= nieuw soort veiligheidsbeugels)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Toestoppers (= nieuw soort veiligheidsbeugels)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 21:39

'Teenremmers' dus Haha!.

Heeft er hier al iemand met deze dingen gereden? Ik zag ze in de Bit van juni. Het zijn korfjes die je in je gewone stijgbeugels kunt schuiven. Je kunt er dan niet meer doorheen schieten als je met schoenen zonder (duidelijke) hak rijdt.

Afbeelding

Overigens klopt de URL in het berichtje niet, het is www.toestoppers.com

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:29

Nou ik zie het al helemaal voor me dat ik dáár mee ga rijden! Tong uitsteken
Lijkt me wel aardig veilig, maar er zijn genoeg normaal ogende veiligheidsbeugels.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:55

Het lijkt mij wel een optie hoor!

Ik weet niet wat de prijzen zijn voor iets dergelijk maar ik heb vaak zat gedacht aan wat er kan gebeuren als je eens met sportschoenen rijd....
Ik heb normale beugels en je kan natuurlijk ook wel quickouts kopen of iets dergelijks maar dit lijkt me ook zeker een optie.

De site werkt bij mij alleen niet echt goed helaas.
Ik ben ook wel benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:17

Niet mee gereden, maar ik zou er niet mee gaan rijden. Dat klitteband kan wel los raken bij enorme druk lijkt mij, nee, ziet er nog niet betrouwbaar genoeg uit.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:44

De bedoeling is ze vast te klikken in je beugels. Kunststof, er is geen sprake van klitteband.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:53

Ik rijd thuis altijd met laarzen of jodhpurs met chaps dus zie ik het nut er voor mij persoonlijk niet zo van in.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:03

Zal wel mijn hakken niet goed uitdrukken Bloos , maar tijdens een galopje schiet mijn voet altijd door de beugel. Vandaar dat deze stoppers mij wel wat lijken.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:11

*grinnik*
Ik was er dus ook geinteresseerd in nav het berichtje in BIT, website opgezocht, merkte dat de link niet klopte, google geraadpleegd, toch de goede site gevonden, enz enz Schijnheilig
Maar toen ik ergens de prijs zag dacht ik: "dan kun je beter flexride beugels kopen", hoewel je hiermee misschien wel het voordeel hebt dat je ze zo kunt verwijderen zodat je weer je gewone beugels hebt. Dan kun je makkelijker wisselen als er meerdere mensen met een zadel rijden.

Hier staat ook nog wat info over de toestoppers nav het artikel in BIT:
http://www.paardenidee.tmfweb.nl/toestopper.htm
En hier nog een tip voor crea-bea's:
http://www.paardenidee.tmfweb.nl/uitvinding-2.htm

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:14

Ik ken deze niet maar als ik het zo zie zitten ze niet helemaal geweldig. Zelf heb ik ooit tweedehands beugels met korf gekocht. Deze zijn erg zwaar. Ik zou liever voor de Flexrides gaan.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 00:14

Als je ze puur voor de veiligheid wilt gebruiken, dan lijken ze me erg geschikt voor normale beugels. Klik in/klik uit, net zo makkelijk. Maar voor het comfort lijken FlexRides me toch fijner. Het gedeelte onder je voet is bij de FR twee keer zo breed als bij normale beugels, waardoor je voeten, kuiten en knieën minder snel vermoeid raken op lange ritten dan bij normale beugels.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:32

Volgens mij wel handig voor jonge ruitertjes die nog moeten leren hoe ze hun voeten moeten houden ... een ongeluk is snel gebeurt!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:12

Denk dat je dan beter de endurancebeugels kunt kopen als je toch zoiets wilt, ziet er niet echt veilig uit in mijn ogen, dingen hangen dus los in je beugel..... (dus niet lekker stevig).
En wisselen hoeft ook geen probleem te zijn, ik heb gewoon ene setje extra beugelriemen aangeschaft, kwestie van riemen (incl) beugels verwisselen en binnen een paar seconden ben je klaar.
Viv

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 12:14

Die FlexRide-endurancebeugels kun je zowel met gewone beugelriemen als met westernbeugelriemen gebruiken. Westernriemen doe je om het bovenste houdertje heen, gewone riemen haal je door het gleufje dat er in zit.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:07

Cody schreef:
Maar toen ik ergens de prijs zag dacht ik: "dan kun je beter flexride beugels kopen"


Hoe duur waren ze dan?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:15


Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:28

Ze zien er best klein uit. Ik had even op de site gekeken maar zag alleen maar foto's van mensen met laarzen aan ... passen sportschoenen er wel in?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:42

Karin schreef:
Die FlexRide-endurancebeugels kun je zowel met gewone beugelriemen als met westernbeugelriemen gebruiken. Westernriemen doe je om het bovenste houdertje heen, gewone riemen haal je door het gleufje dat er in zit.


Waar kan ik die vinden? Ben al aan het zoeken geweest, maar geen site gevonden, juist die die op een western zadel kunnen wil ik graag, dan kan ik op mijn gympen rijden...!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 13:45


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:50

Dank je!!