Ka heeft weer Retgehobbeld! (& updeet pootje)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Ka heeft weer Retgehobbeld! (& updeet pootje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 18:09

Tik ik net een heel verhaal, loopt m'n pc vast op een cd met foto's. Boos!

Nieuwe poging dus.

Inmiddels is het vier weken na het geintje [VvdD] Boktrit eindigt in ziekenhuis - met nog drie weken tape te gaan. Een week na het suffe ongeluk mocht het gips eraf en daar kwam een voetje vol groenblauwe bloeduitstortingen onder vandaan. De arts in het ziekenhuis was er toch tevreden over, en ik kreeg tape. De eerste dagen durfde ik er nauwelijks op te staan (het voelde nog zo slap) maar na een paar dagen kon ik me aardig redden, wel met krukken. Ben toen ook weer gaan werken en na een week liep ik al helemaal los Haha!. Gelukkig maar, want die krukken was ik toen echt al spuugzat. Het voetje moest ook weer beweging hebben: volgens de arts mocht ik alles weer doen, 'pijn is de grens'. Alleen paardrijden moest ik nog even een weekje of 3-4 uit mijn hoofd laten. Zucht... Scheve mond

Ik heb het de eerste twee weken maar echt rustig aan gedaan. De cross van Ambt Delden verkennen vond ik nog wat te veel van het goede, maar een middagje rustig winkelen in Enschede (een dag later) ging al best aardig. De maandag daarna kreeg ik nieuw tape. Was de dag ervoor naar het strand geweest, en weet nu de letterlijke betekenis van 'een wit voetje halen' Haha!. Op het witte voetje waren de grote groene vlekken nog steeds te zien, met hier en daar een zwart streepje waar dus toch een scheurtje in m'n banden zit. Tja. Weer opnieuw in het tape (nog 2 x 2 weken te gaan) en gewoon weer alles doen, maar met mate. Had wel besloten dat ik dit weekend weer in het zadel wilde zitten, vier weken niet op de knol is bij mij echt het maximale haalbare! *LOL*

Vorig weekend had ik Ret al even van bovenaf bekeken (10 minuutjes uitstappen), maar dat was geen rijden te noemen. Hak uitdrukken wilde toen ook nog voor geen meter, dus nog even rustig aan gedaan. Gisteren wilde het gelukkig al beter. Het was even zoeken naar de juiste houding om ontspannen te zitten: hak uitdrukken en teen naar binnen is nog steeds wat pijnlijk, vooral in draf. Heb dus ook relatief veel gestapt en gegaloppeerd (met tenen naar buiten - zie foto Tong uitsteken) en dat ging me toch nog aardig goed af. Na drie kwartier heb ik het voor gezien gehouden, was redelijk tevreden en ga nu mijn voetje weer een week rust gunnen. Of ja, rust: beetje proberen te fietsen en veel traplopen (naar beneden is nog wat lastig) om zo de 'bandenspanning' wat op te voeren. Komende zaterdag maar weer eens met de knol naar buiten, een hopelijk rustig ritje onder begeleiding.

Nu nog drie weken tape en dan mag het voetje als het goed is weer 'bloot' door het leven. Ik ga er van uit dat ik 20 juli weer probleemloos een 35 km-rit kan rijden, desnoods gooi ik er dan voor the time being nog weer even een strak verband om. En begin juli heb ik Ret ook nog een weekje voor mezelf, dan kan ik ook flink oefenen. Ben wel heel erg blij dat ik een tijdje geleden van die brede veiligheidsbeugels heb gekocht, die geven heel wat steun! Cool

Maar het belangrijkste is: Kiwi rijdt weer! *LOL*

[img]http://www.bokt.nl/upload/29/dsc02212(1).jpg[/img]

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:35

Hoe hebben ze het ingetaped, dan? Toen ik een paar jaar geleden in de tape zat kon ik nog geen slipper aan mijn voet krijgen. Laat staan dat ik in de beugel zou kunnen!
Maar wel fijn dat het weer wat beter gaat.

* To Belg, or not to Belg *

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:02

Jippie Ka zit weer in het zadel Tong uitsteken

Fijn dat het zo goed gaat, maar kijk je nog wel uit Schijnheilig
Ik ben benieuwd naar het verschil straks in kleur Tong uitsteken

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:06

Dat ziet er toch beter uit dan een kiwi met krukken (ook al zijn ze blauw).
Ik vind het wel dapper van je dat je meteen al weer aan 35 km zit te denken! Alhoewel, Ret zal daar het meest van moeten lopen Tong uitsteken

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:09

wauw gister heb ik het IRL mogen bewonderen kiwi op ret
gelukkig gaat het weer wat beter en nu maar hopen dat het snel over is.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:14

Wat een blije foto
Hartstikke fijn joh dat er weer wat schot in de zaak zit en dat het dus de goede kant op gaat.
En inderdaad lijken die beugels me nu extra fijn, goede koop geweest!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:37

Hihihi, ik kan je op de foto gewoon zien grijnzen *LOL*

Lekker joh dat je weer even hebt kunnen hobbelen. Hopelijk kan je snel alles weer zonder de pijn.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 20:07

Tape is niet dik, wel drie lagen over elkaar en flink strak. Enkel paste gelukkig al vanaf de eerste gipsloze dag in een schoen. Elf jaar geleden had ik zo'n zelfde ongelukje en ook toen paste ik gewoon in een schoen, ben toen ook vrij snel weer gaan rijden. Komt nog bij dat ik van die brede veiligheidsbeugels heb, volgens mij kun je daar zelfs met gips nog in! *LOL*

Die 35 km moet lukken, zeker als ik blijf stappen en galopperen. Draven is op de een of andere manier nog te vermoeiend en te pijnlijk, hopelijk tegen die tijd wel beter. In augustus wil ik 50 km rijden, dan zal het toch wel over moeten zijn. Haha!

En wat die foto betreft: ik moet eerlijk zeggen dat dat een van de weinige foto's is van gisteren waarop ik blij kijk. Op de meeste foto's keek ik ofwel heel moeilijk ('het-lukt-NIET!') ofwel heel pijnlijk ('AAAUWW!'). Maar dat was met één druk op het delete-knopje opgelost, is dus ook geen belastend fotomateriaal meer van. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:16

Goh voel met je mee Karin. Ik heb duidelijk minder pijn, alleen als ik belast, maar loop Verward voorlopig nog met gips en twee krukken en ben al verschrikkelijk blij dat ik al twee keer naar de wei ben geweest om de kudde merries te zien. Die mis ik dus verschrikkelijk.
Doe maar voorzichtig en veel sterkte en succes met je training, het moet wel leuk blijven hoor

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:07

Hey leuk zeg! Eindelijk weer! Gedroeg Ret zich een beetje?

Mooie schabrak trouwens Tong uitsteken

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:48

Op die fot ziet het er wel professioneel uit hoor Ka!
had je ook geen pijn tijdens het rijden?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:52

je moet geen pijn hebben hoor is hobby geen straf

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 22:57

Nope, niet echt pijn. Natuurlijk wel een strak gevoel, die hele enkelband is destijds uit proportie gegaan en moet nu weer 'normaal' worden. Maar dat lukt alleen door oefening, en dan is het idd soms gevoelig. Daarom ga ik ook nog maar niet te veel aan lichtrijden, verlichte zit en dat soort dingen doen. Ik wilde eerst vandaag weer gaan rijden, maar dat leek me niet zo verstandig, twee dagen achter elkaar. Rustig opbouwen, niet forceren maar wel steeds iets meer vragen.

Wat ik af en toe wel voel, is een tintelend gevoel dat van m'n kleine teen naar m'n knie schiet. Heb ik gister een keer of drie gevoeld, net of er een zenuw even beklemd zit. Maar dat mag geen naam hebben. En tja, ik zal toch een keer weer moeten beginnen, een maand niet rijden is voor mij al behoorlijk afzien! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:04

Zegge, kan die gipspoot dan niet eensv an die Kiwi af nu ??? Haha!

Fijn dat je weer gereden hebt meis.

'Paint' it 'Black'

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 08:11

Wat goed! Dat moet toch heel fijn zijn om weer te kunnen rijden.
En het beste is nog, nu kan je 28 juni ook weer te paard over het strand! *LOL*

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 08:25

Gaaf Karin, dat het goedging. Op naar de volgende endurance wedstrijd Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:48

Fijn dat het lukte met Retje! Succes met het weer oppakken van het rijden en op naar 20 juli!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:28

Leuke foto! En wat een leuk paardje!! *LOL* Fijn gevoel he als je dan weer kan rijden!!
Nou gelukkig dat je het weer een beetje kan oppakken nu! *LOL*

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 15:51

Excellent! Heb je die hindernis ook maar ff genomen? *LOL*

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 34 bezoekers