Een paard groen verven, cooooool

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Een paard groen verven, cooooool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 18:40

Ik ben weg van mijn oude stal omdat de sfeer er niet zo leuk was. Ik heb nog contact met een meisje van daar, Thirza met haar paard Djodji.
Thirza werd daar altijd een beetje gepest door een aantal meiden, eigenlijk zonder reden. Het ging altijd zo dat ze spullen van Thirza verstopten en haar een beetje pestten en uitscholden maar niet verder dan dat.
Vanmiddag ging ik naar Thirza om samen met haar paard Djodji te oefenen met springen. We komen die stal in en .... Djodji is knalgroen.
Ik kon het niet geloven!! Boos! Thirza was helemaal verbaasd. Die meiden waren natuurlijk nergens te bekennen. Zij (ik weet zeker dat zij het waren en Thirza denk het ook) hebben Djodji geverfd! Dan ben je toch ZIEK!!! Dierenmishandeling is het.
Ik had van een van die trutten het telefoonnummer en ik probeerde haar te bellen maar ze nam aldoor niet op, terwijl ze even later in gesprek was.
Thirza moest vreselijk huilen, al haar verdriet om dat gepest kwam er uit. Ik heb haar naar huis gebracht want ik dacht dat ze gek werd.
Dat arme beest is nu nog steeds groen.
Ik wil haar helpen door het er af te halen, maar ik weet ook niet hoe het moet.
Frusty
[/i]

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:50

Huh? Een paard groen verven? Hoe verzinnen ze zoiets. Het is toch te gek voor woorden. Ik zou meteen de ouders bellen en er een grote zaak van maken. Dit is toch te absurd voor woorden. Doet de staleigenaar er niets aan?

Pff ik zou meteen vertrekken bij zo'n stal.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:12

Wat is dat nou weer voor iets idioots? Ik zou het hier niet bij laten zitten, maar als de donder de staleigenaar inlichten en de ouders van die meiden bellen.
Dit zijn geen grappen meer!

* To Belg, or not to Belg *

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:14

Mag ik vragen hoe oud die meiden zijn...nee laat ik het anders vragen, want dit heeft niet met leeftijd te maken.
Hoe hoog is hun IQ? Zeer laag zeker! Stomme Koe Koe

Ik zou de staleigenaar hiervan op de hoogte stellen en als die geen sjoege geeft. Wegwezen daar!
Het is voor je vriendin niet leuk en voor haar paardje ook niet

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:51

Jesus zijn die even ziek in hun hoofd???

Als ik haar was dan zou ik als eerste eens naar die stal baas lopen en werkt dat niet dan aangifte doen,want dit is echt dierenmishandeling.
En zo wie zo zou ik toch mijn paard verhuizen want dit is echt geen gezonde situatie.Niet voor haar en al helemaal niet voor haar paard.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:02

ik weet niet waar ze het paard mee geverfd hebben, maar als het echte verf is gaat dat paard echt dood als je het er niet heel erg snel afhaalt, verf sluit de huid n.l helemaal af, die kan dan niet ademen waardoor het paard zijn temperatuur niet meer kan reguleren. Wat ze er ook op gesmeerd hebben, als het mijn paard was kregen ze de eerstvolgende keer dat ik ze zag een pak slaag, serieus!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:13

Dit is echt ziek! Het pesten is al erg genoeg, maar dan ook nog haar paard slachtoffer maken die zich al helemaal niet kan verweren....

Net als de rest zegt, zaak van maken.... Dit is echt niet normaal!!!!!

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:28

Wat een stelletje mafkezen zeg.... Zoiets doe je toch niet. Die meiden zijn niet goed wijs. Je weet toch dat zoiets niet goed is voor een dier!

Pas op!!! Wycke Fan Breuningswyck loopt los
Net B gestart...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:31

Veearts bellen om advies en aangifte doen!

nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:36

tsssss dat ze zoiets durven, hebben ze dan zelf geen hart voor paarden dat hart van hun zit echt op een verkeerde plek stelletje domme meiden

Ben zwanger en we verwachten ons ukkie in september!!!

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:40

ZEKER AANGIFTE BIJ DE POLITIE EN DIERENBESCHERMING ofzo en bel hun ouders en ga naar een andere stal!! Dit is zielig !!
Probeer je paardje met MILDE-shampoo te wassen niet met agressief middel hoor!!!

~~

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:05

Bah wat een stelletje zieke personen zijn het toch.

Aangifte doen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Ross

Berichten: 1318
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:05

Dit is echt te ZOT voor woorden!! Als het kan zou ik echt van stal wisselen want dit is gewoon te raar.......... hoe kun je zoiets!!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:06

idd zeer zeker aangifte doen, dit is echt te ziek voor woorden! Weet nu even niet wat je eraan moet doen, hoe je het er af kan krijgen...
Ik zou dezelfde dag nog m'n paard met de trailer om komen halen en ergens anders ( al is het maar tijdelijk ) neer zetten!
Ik hoop dat he tnog goed komt met het paardje want grrr daar kan ik me echt zo boos om maken! Boos!:(

(L)

Jokonootje

Berichten: 4828
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:35

Dierenarts bellen voor advies over hoe het er af te krijgen (wel foto`s maken voor een eventueele rechtzaak)....
Politie meteen bellen dit is regelrechte dierenmishandeling....
Ouders van die dozen bellen want dit kan niet zo en eens een goed gesprek met ze aan gaan....
aanklagen die hap...
En METEEN het paard op de trailer laden en vragen of hij misschien niet even bij jou op stal kan/mag staan want dat beest mag daar absoluut niet de dupe van worden !!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:40

absurt gewoon, hoe oud zijn die meiden? ik zou me ook helemaal kapot geschrokken zijn, dat arme paard. wist toch ook niet wat m overkwam!

maar net wat de rest zei: da bellen en zo snel mogelijk wassen...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:45

HOE ZIEK KAN JE ZIJN!!!!!!!

dat doe je toch niet?!?!

maak foto's zodat je bewijs hebt, en meteen dierenbescherming&politie inlichten!
stalhouder weet het natuurlijk al, die komt toch dagelijks op stal en zal hem al wel hebben gezien!

bel de DA om advies, en dwing die meiden om te zeggen wat voor spul ze hebben gebruikt!

zodra het paardje gewassen is, en weer een beetje hersteld is van dit avontuur meteen vertrekken van die stal!

als dat allemaal is geregeld die meiden eens flink in elkaar slaan! ik wil wel helpen!hoe gestoord kan je zijn zeg!!

vaag me af waar die staleigenaar overdag is, want ik heb op verschillende stallen gestaan, maar op geen 1 stal had je ongemerkt een paard groen kunnen verven!
de stallen die ik ken, krijg je niet eens de kans om aan andermans paarden te zitten!

dat ze haar pesten en spullen verstoppen is al erg genoeg, maar dit doe je een paard toch niet aan?!?!

ben heel benieuwd hoe dit afloopt!!wens het meisje maar veel sterkte!ik zou een hartaanval krijgen als ik mn paard zou zien als ie groen geverfd was, en zou ongeveer stikken van woede!

vind dit echt zo ongeveer het meest gestoorde wat je kan doen!!!heb er echt geen woorden voor! wat een k*twijven zeg!!!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:02

Nouwjaaaa!
Hoe triest kan je wezen!

Ten eerste heb je al een paard voor je plezier,en je gaat er niet met plezier heen als je al gepest word.

Ten tweede kan dat paard er nix aan doen!Ik zou zeker (zoals iedereen al zegt) dierenbescherming en zow inlichten!.Dit gaat echt te ver!!

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:43

Waar wonen die meiden? mijn handen jeuken groen geel en zwart.
Wat een rotstreek om iemand haar leven zo zuur te maken en dan ook nog haar paard mishandelen. Het lijkt mij een handig idee om daar weg te gaan als dit mogenlijk is. De pesterijen zullen er niet minder van worden als je er werk van gaat maken. Dit moet je natuurlijk wel doen.
Bel de politie en laat ze komen, foto´s zijn een slim idee

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:15

jemig wat een stelletje wezenlozen zeg, inderaad aangifte doen, foto's maken voor bewijs en als de bliksem de dierenarts erbij halen, want als het een bepaalde verf is kan het dier er nog aan dood gaan ook

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:15

jemig wat een achterlijke streek Boos!
ik hoop dat jullie achter de daders komen

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:23

hey
hoe gaat het ondertussen met de pony? (paard?)
Ik zou toch ook meteen dierenarts bellen en die meiden zouden toch ook wel een keertje groen zien bij mij, groen van angst dan Boos!
pfff dat doe je toch gewoon niet
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:24

Wat een eikels zeg! Het spijt me zeer, ik ben niet gewelddadig aangelegd, maar als ze aan m'n paard komen kunnen ze een regelrechte knal voor hun kanis krijgen. Als je problemen hebt met iemand, al is het pesten, dan doe je dat bij een persoon, maar laat je dieren er buiten, die kunnen er niks aan doen.

Ik zou de VA om advies vragen. De staleigenaar inlichten. De politie bellen. Foto's maken. En een andere stalling zoeken of zorgen dat de daders weggetrapt worden.

Om zoiets kan ik heeeeeeeel erg boos worden Boos!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:55

Wat een randdebielen zeg!
Mijn handjes gaan ook jeuken als ik zoiets hoor...

Zowiezo vind ik het heel erg laf om iemand te gaan pesten, maar om dan haar paard iets aan te doen?!?
Gelijk aanklagen inderdaad.
En hoe iemand het voor elkaar kan krijgen om op zo'n stal een paard groen te verven snap ik al helemaal niet. Waar ik sta zou iemand het zeker zien, en als dat niet het geval was, zou de stalhouder + overige stalgenoten diegene toch op niet al te zachtzinnige wijze buiten de deur zetten.

Als iemand dat bij mijn pony flikte, sloeg ik diegene volgens mij echt het ziekenhuis in....

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:09

IlsjePilsje schreef:
Hoe hoog is hun IQ?


Staat vast onder hun schoenen, ik schat zo rond de 38 Boos!
Hopelijk is het van die carnavalsverf voor je haar, die was je er makkelijk uit.
Als het echte verf is zou ik zeker aangifte doen van vernieling (klinkt stom, maar dit valt onder vernieling).
Ik hoop dat ze snel een andere stal kan vinden met normale mensen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rien10 en 35 bezoekers