Korstjes op achterbenen..wassen met imaverol??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Korstjes op achterbenen..wassen met imaverol??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 21:00

Matti heeft van die korstjes op de achterbenen...ze heeft wel een beetje stalbenen maar toch krijgt ze iedere dag beweging en komt elke dag buiten..het lijkt een soort schimmel en er valt haar vanaf als je het aanraakt ze heeft er verder helemaal geen last van..nou heb ik toevallig nog een flesje imaverol staan (hadden we ooit gebruikt voor de shet), zou ik de achterbenen daar gewoon mee kunnen wassen? Verward Kan het geen kwaad..

!Update profiel!



boemel

Berichten: 8268
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:06

Mijn paard had ook korstjes op de achterbenen. En ze bleven steeds maar terugkomen. Omdat ze op een gegeven moment schimmel op haar hoofd en hals had, heb ik haar een aantal dagen met Imaverol gewassen.
De korstjes op de achterbenen waren vanaf dat moment ook weg en zijn ook nooit meer teruggekomen.

Ik zou het dus gewoon proberen.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:22

kan inderdad wel werken ja

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 21:35

Citaat:
Mijn paard had ook korstjes op de achterbenen. En ze bleven steeds maar terugkomen. Omdat ze op een gegeven moment schimmel op haar hoofd en hals had, heb ik haar een aantal dagen met Imaverol gewassen.


Tis dat je het zegt maar gister was ik toevallig haar oren aan het knippen en toen voelde ik dat ze ook een beetje korstjes op de oren had..ik hoop niet dat mijn borstels besmet zijn of zoiets anders moet ik die ook maar met imaverol wassen..hihi

!Update profiel!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 06:32

Volgens mij is het Rap,
wassen met betadineshampoo en er mokzalf/uierzalf op smeren.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 08:51

Ik denk eerder aan schurft/mijt.
Maar je kan eerst met imaverol proberen te wassen en anders toch de da even bellen hoor. Als het namelijk wel mijt is, dan is dat erg besmettelijk voor andere paarden.

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 10:31

ok bedankt voor de tips, ik zal het eerst even met imaverol proberen te wassen en als het dan nog niet weg is zal ik de DA even bellen..het paard wat naast haar in de stal staat heeft gelukkig nergens last van
gr. eva

!Update profiel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelo_J, cinniz123, DotBot, paardje2013, Samantha89 en 48 bezoekers