Valeriaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-01 19:32

Jullie hebben bij paardenpraat kunnen over Rex kunnen lezen. Hij mag nu twee maanden lang alleen maar een paar keer per dag stappen. Hij is nu erg onrustig dus het is moeilijk om hem in stap te houden. De DA had het over Valeriaan. Een homeopatisch kalmeringsmiddel ofzo. Hij had er zelf geen ervaring mee. Kan iemand mij er meer over vertellen?


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 20:25

IK weet dat je valeriaan in thee kan doen. Het is een soort hoge plant, doet me een beetje denken aan de schermbloemen die op berenklauw komen.

In kleine dosis geeft Valeriaan een kalmerend effect en in grote hoeveelheid ga je hallucineren.

Ik ben deze vakantie bij een tante geweest en we hadden om te lachen eens valeriaan in de thee gedaan, maar omdat het niet de bedoeling was om moe te worden, hebben we er goed veel in gedaan. Ik heb niet (nauwelijks) gehallusineerd en ik heb geslapen als een blok, mijn tante heeft die nacht geen oog dicht gedaan. Het heeft blijkbaar wel een wisselende werking Haha! .

Valeriaan bij paarden gebruiken, daar heb ik nog niet van gehoord, maar misschien is het wel goed Verward .
Femke


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 09:36

Ik heb het voor mijn vorige paard ook gekocht, gewoon bij het kruidvat geloof ik.

Alleen net op het moment dat ik het had willen proberen kwamen er kopers voor en ik hou er niet van om een paard anders voor te stellen als dat hij daadwerkelijk is.

Ik kan je dus niet vertellen of het werkt en in welke dosering je het moet gebruiken, het is wel goedkoop en het is puur natuurlijk.
Ik heb ook de kant & klare kruidenmengsels van bijv de paardendrogist geprobeerd, daar zat ook wat valeriaan in maar daar had mijn paard geen baat bij.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:44

Valeriaan is gewoon homeopatisch, baat het niet dan schaadt het niet... zoiets. Je kan gewoon druppels kopen bij de drogist, het is niet eens zo heel duur, en die druppels spuit je dan met een pipetje/spuitje gewoon achter in de mond van je paard. Snoepje er achteraan, goh dat is lekker!

Je kan het zelf als mens ook gewoon gebruiken, je wordt er inderdaad een beetje rustiger van. Verwacht geen sedalin-effect, maar gewoon een wat kalmer paard. een tijdje valeriaan kan geen kwaad.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

nlannemieke
Berichten: 52
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 14:14

Hoi hoi,

Valeriaan is niets anders dan een kalmeringsmiddel dat niet suf maakt, tenminste, zolang je de druppels gebruikt of tabletjes (bijv. Valdispert).
Onze kat is er dol op, die krijgt het bij oud&nieuw.

Door valeriaan wordt alleen de heftigheid van de reactie op veranderde omstandigheden afgezwakt.

Groetjes,
Annemieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Homerup en 93 bezoekers