hij pakt het bit en loopt weg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

hobbel

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: friesland

hij pakt het bit en loopt weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 18:57

mijn paard shiraz wil niet naar lings , in de bak is geen probleem maar op de wedstrijd en in een weiland wel dan heeft hij de ruimte en als hij naar lings moet dan pakt het bit beet en loopt met je weg zo uit de bak of in iemands andere proef Verward hij loopt allen op lings weg op rechts doet hij alles prima weet iemand daar iets tegen????
groeten ingeborg

rijden met tantieme gaat het super


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:10

een tijd geleden onder het rijden pakte mijn pony het bit ook welleens vast,meestal vroeg ik toen dan iets meer door en laat ze eigenlijk wel los,maar als ze hem bleef vast houden dan gooide ik even de teugel los,zij liet dan meteen los,zo heb ik het haar afgeleert.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:44

Misschien kun je er voor zorgen dat je paard het bit niet kan pakken door er mee te spelen..?

... And we like all the fluffy animals.


gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:49

hobbel schreef:
mijn paard shiraz wil niet naar lings , in de bak is geen probleem maar op de wedstrijd en in een weiland wel dan heeft hij de ruimte en als hij naar lings moet dan pakt het bit beet en loopt met je weg zo uit de bak of in iemands andere proef Verward hij loopt allen op lings weg op rechts doet hij alles prima weet iemand daar iets tegen????
groeten ingeborg


Ik zou dit zo kunnen hebben getypt! Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Fries. Het heeft ermee te maken dat je hem op 1 kant te strak houdt, om maar te voorkomen dat..... Maar dat werkt dus averechts. Bij mijn paard zit het probleem in zijn nek, hij kan sowieso de rechterstelling niet zo lekker. Dit wordt nu dus onderzocht.

Don't dream your life, live your dreams!

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 23:16

Mijn haflinger pakt ook altijd het bit vast en daarom rij ik nu met een pessoa bit maar dit kan niet eeuwig. Maar mijn pony pakt dubbel en enkels gebroken bitjes vast maar dikke bitten iets minder snel maar uiteindelijk wel. Ik weet nie wat ik moet doen. Tips iemand? Zou een stang helpen. Omdat de pessoa bit kantelt kan ze hem niet zo makkelijk vast pakken en ik krijg daarop een hele goede reactie van haar. Ik denk dat het gewoon haar karakter is. Maar als iemand iets weet wat ik kan doen..zou het graag willen horen!!

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 05:20

Ik zou eerst nagaan waarom het bit vastgepakt word, bij mij ondat ik een te harde hand had (kon eerts voor geen meter rijden). Om te remmen trok ik gewoon en bleef trekken. Nu maak ik ophoudingen en heb een heel zacht bitje. Mijn pony steekt ook haar tong uit en doet haar mond open. Ik ben nu met een touwhalster gaan rijden en dt was voor ij de oplossing, maar niet iets voor een dressuurruiter ofzo. Heb wel eens gehoord van een rollenbit. En een corectiebitje of scholingsbit, ik dacht dat die er ook bij hielpen, maar dat weet ik niet zeker.
mandy

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:03

geen rollenbit! bij mij helpt een ongebroken trens wel (hier mag je wel mee starten, mits hij niet dunner=scherper dan 15 mm id). Met een stang mag je niet starten

Don't dream your life, live your dreams!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:28

Niet met bitten rommelen, zoiets is niet de schuld van het paard, maar een rijtechnisch probleem.
Los het op samen met je instructeur/trice.

met een rollenbit mag je ook niet starten.
succes

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:56

Het kan een rijtechnisch probleem zijn, maar het kan ook medisch zijn. Het paard doet het in ieder gaval niet om jou te pesten. Ik zou hem eerst laten nakijken door tandarts en dierenarts en dan door een instructeur op laten lossen.

Don't dream your life, live your dreams!

hobbel

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 22:34

dankje wel voor al deze reactis

rijden met tantieme gaat het super


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook en 83 bezoekers