Transportbeschermers of bandages? springschoenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Transportbeschermers of bandages? springschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 11:59

Wat gebruiken jullie als jullie paarden ongeveer 3 uur in de trailer moeten staan?
Gebruik je dan liever transportbeschermers of bandages/peesbeschermers en springscoenen?
En waarom?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:48

Rowan heeft 'reislaarzen', goede transportbeschermers. Steun heeft 'ie niet echt nodig, maar wel bescherming als 'ie z'n voeten een keer onhandig neerzet. Hij is rondom beslagen, dus kroonrand-trappen hebben we liever niet.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:57

3 uur lang?
ik zou dan gewoon transportbeschermers omdoen,sommige komen over de hoef,maar als die dat niet komt dan even springschoenen erbij omdoen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:13

Lange transportbeschermers, vierkant. (dus van de hoef tot boven de knieen)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:29

Als mijn paard langer dan 2 uur de trailer in moet zet ik 'm in de bandages met dikke onderlappen, die ook over de kroonrand komen. Net wat meer steun dan transportbeschermers.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 16:59

Als ze de benen klunzig neerzetten en op de punt van die lange transportbeschermers komen te staan, zakken ze dan niet af? Zakken die dingen uberhaupt niet af overigens?
Of zijn ze gewoon stevig?

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:21

ik zou voor de transportbeschermers gaan maar dan wel die hele lange en grote.....
maar waar ga jij heen zodat je paard 3 uur op transport moet???

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 17:35

Naar Cazemier in Neuss, vlakbij Leek/Tolbert. Tenminste, als het goed gaat allemaal.
Udinde moet daar ook pas volgend voorjaar naartoe hoor, ik ben alvast een beetje aan het struinen. Kan ik de aanbiedingen bij Divoza en Lover een beetje in de gaten houden en bokt.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:16

Eigenlijk staat ze nooit drie uut op de trailer, maar als ze dat wel zou staan zou ik gewoon transportbeschermers gebruiken!Ik heb wel van die hele grote lange dingen van eskadron

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:24

Anne schreef:
Eigenlijk staat ze nooit drie uut op de trailer, maar als ze dat wel zou staan zou ik gewoon transportbeschermers gebruiken!Ik heb wel van die hele grote lange dingen van eskadron


Ik heb ook Eskadron transportbeschermers.
Super kwaliteit, zakken niet af!!

Afbeelding Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:32

Ik heb ze niets om, vooral Händell is dan alleen maar bezig het er weer af te krijgen door met zijn ene been langs het andere te schrapen, dat heeft al enkele beenbeschermers en bandages gekost Boos!
Ook heeft al menig staartkoker vernield door hem tegen de klep kapot te schuren.
Het beste gaat het als ze helemaal "kaal" staan, dan staan ze gewoon rustig en is er niets aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:59

Toen ik Amanda van thuis naar Dronten heb gehaald, ruim 4 uur, heb ik haar zonder iets vervoerd. Ik zag het al niet zo zitten omdat het een veevrachwagen was, => onbekend, dus eng, en daarnaast was ze niet de makkelijkste met trailerladen. Dus heb ik geen bandages omgedaan (die heb ik nl, en geen speciale transportbeschermer), omdat dat anders is en eng, en dan wilde ze misschien niet meer. Het is super verlopen, geen enkel probleem gehad, zij ook niet, ze heeft wel flink gestampt, maar op wat lawaai na geen probs.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:08

He.. deze vraag vind ik wel intressant Haha! ik ga misschien een paardje kopen en die staat in Friesland en dat is dus 4 uur rijden naar Zoetermeer...Haha!
Ik ga ook voor de transportbeschermers