welke leeftijd (kind) op paardrijles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

welke leeftijd (kind) op paardrijles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 10:26

Hoi, met welke leeftijd kan/mag een kindje op paardrij les of wanneer is het verantwoord een eigen pony te kopen?


sofieenhans
Berichten: 56
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: Zwevegem (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:29

Ik was 5 toen ik voor de eerste keer les kreeg, 7 toen ik op paardenkamp ding en 10 toen ik mijn eerste eigen pony kreeg. Ik ben vroeg begonnen omdat ik het zelf wou. Zoiets mag je niet forceren. Als het kind er zelf klaar voor is.
Ikzelf ben blij dat ik zo vroeg mijn eerste pony gekregen heb. Je leerst alleen maar bij!
Succes!!

Wees blij dat je op een paard kan rijden. Alleen het feit al dat je erop mag zitten zou ik al als een hele eer beschouwen.

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:43

Ik zelf was ook 5 omdat ik het zelf wilde ik "kroste" op mijn derde al wat rond met mijn oom samen op zijn paard maar zoals ik al zei ben ik op mijn vijfde begonnen ben nu 29 en doe het nog!!!!
Als je kind er klaar voor is zou ik het gewoon doen je kan ook op maneges vragen wat bij hun de leeftijdsgrens is dat ze mogen beginnen met rijden dat verschilt nl.ook nog wel per provincie.
Succes ermee!!!

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:27

ik was geloof ik 7 toen ik op paardrijles mocht
moest eerst m'n zwemdiploma halen en dan mocht ik pas op een andere sport Boos!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:34

Ik was 7 geloof ik maar had toen daarvoor al een eigen Shettie Haha!

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:41

Ik was zeven jaar toen ik pas op paardrijles kon..ik was heel erg klein (ben nu nog wel), ik mocht een sport uitkiezen en toen ik de paarden bij de buren zag staan wist ik het al meteen... Haha!

!Update profiel!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:43

Ja, als ze het zelf wil. Lijkt mij goed.

Let love shine so bright

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:51

In de eerste plaats moet een kind het zelf willen.
Ik zelf ben pas begonnen op mijn 12e. Toen pas had ik mijn ouders overgehaald. Mijn jongste zusje was toen 5 jaar en begon ook met rijden. Ze had wel veel extra begeleiding nodig, was eigenlijk nog te jong om in een groepsles te rijden.

* To Belg, or not to Belg *

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:56

Officieel is de leeftijd 6/7 jaar ivm de groei van de gewrichten geloof ik. Als de kinderen jonger zijn kan af en toe een ritje geen kwaad.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:57

Maks (buurjongetje, oppaskindje) heeft op z'n 2 een eigen pony gekregen. Pietje. Omdat de andere pony's te groot voor m waren.
Dat is altijd goed gegaan. Alleen is ie wel een paar keer gevallen, maar dat hou je toch altijd.
Om iemand echt goed te leren rijden (hij luistert namelijk niet) denk ik toch dat je een jaar of 7 moet zijn. Dan kun je ook beter de hulpen aanleren omdat je er met je benen beter aankan.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:23

Het is inderdaad beter om op ongeveer 8 jarige leeftijd te beginnen rijles. Vaak vinden jongere kinderen het al heel leuk om met een (kleine) pony bezig te zijn. Dat kan allemaal nog heel speels en onder begeleiding. Ze wennen dan snel aan de gewoontes van de omgang met een pony. Als ze gaan lessen, moeten ze ook begrijpen wat er wordt bedoeld, wat er wordt uitgelegd door de instructeur. Dan is het fijn als ze wat ouder zijn. Ook lichamelijk gezien, je kan beter met je benen drijven als ze wat langer zijn, je bent wat sterker, je houdt het wat langer vol als je acht bent. Maar het allerbelangrijkste is, dat het kind er plezier aan beleeft!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:11

Eigenlijk vind ik niet dat je daar een leeftijd voor kan zeggen. Het hangt heel erg van het kind af (en de motivatie en het gezond verstand van de ouders). Mijn oudste reed met vijf jaar al in de les op haar eigen pony, de jongste is nu vijf en rommelt nog alleen wat aan. Die kan de concentratie voor een echte les nog niet opbrengen.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:49

Ik zou een kind zeker niet voor 6 jaar op paardrijles doen, misschien wel af en toe op een pony zetten, maar dat is dan alles. En geen eiegn pony voor 10. Verzorg pony's vind ik dan wat anders. Het hangt natuurlijk wel heel erg af van hoe grote verandwoordelijkheid de ouders ervoor nemen, en kind kan het nog niet helemaal zelf op zijn 10e.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

ramira

Berichten: 436
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: leimuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:55

ik ben op mijn tiende begonnen..................en ik denk dat je dan meer leert als dat je op je zesde gaat paardrijden omdat de meeste kinderen het niet begrijpen.

Everyone who think's that sunshine is pure happiness, has never danced in the rain.

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:50

Bij ons op de manege mag je pas met 7 jaar in de lessen gaan rijden. Als je kind jonger is kan af en toe op een shet rondhobbelen prima, de meeste vinden het poetsen toch veel leuker.

Ik zelf ben pas op mijn 15e begonnen, mocht niet eerder van mijn ouders Verdrietig

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:52

Ik ben op mijn 5e begonnen en mijn zus was toen 8.Ach toen ik 6-7 was reed ik toch al mee in de beginners en op mijn 7-8 deed ik ook mee met ponykampen/dagen etc. .

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:24

ik geef zelf les en de jongste is bij mij 6 jaar
en wanneer je toe bent aan een eigen ponyy ligt naturlijk aan veel dingen

ONDERSCHRIFTLOOS


_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:31

bij ons op de manege mag je officiël vanaf de 6 jaar paardrijden....ik ben zelf begonnen vanaf mijn 7 jaar

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:32

Bij mij op les is er iemand van 5.
Bij de lessen waar ik help.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:39

Ik zat als 3 jarige al alleen op de pony's, maar ik ben onder les gegaan bij een manege op m'n 5de.
Op de meeste manege's mag je volgens mij beginnen als je 6 bent.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:34

Bij ons op de manege mag het vanaf 6 jaar, vroeger eerder toen hadden we ook shetlanders maar die zijn allemaal weg!

Ik zelf ben begonnen op mijn 8ste geloof ik!

renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:33

bij ons op de manege mag je ook van 6 geloof ik rijden..maar het ligt aan de breedte van de heupen ook ofso had ik gehoord?? kan dat?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 15 bezoekers