NH, spelen met Jamaica

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

NH, spelen met Jamaica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 11:36

De afgelopen paar dagen ben ik ben jamaica aan het rommelen geweest. Zette haar in de round penn, en begon met de longeerlijn haar rond te sturen. Al snel kwam het binnen oor en oog op mij gericht, en af en toe liep ze zelfs helemaal naar binnen gesteld Haha!. Af en toe gaf ze een bok richting mij, maar toen we verder doorgingen verdween dat al snel. Ik stuurde haar op beide handen door, en toen ze haar koppie liet zakken draaide ik mijn schouder/rug naar haar toe. Jamaica stopte, en draaide naar mij toe, maar ze kwam niet. Misschien dat ik nog iets te vroeg was, maar ik ben dan ook nog aan het leren...

Ik liep naar haar toe en begon op ongeveer 2 meter afstand ter hoogte van haar achterhand te lopen. Als ik een paar passen naar voren zette, en ter hoogte van de schouder kwam, stopte ze, liep ik weer terug naar de achterhand, stapte ze weer weg. Dit was gewoon ontzettend leuk om te zien hoe ze op me reageerde!
Ik zette haar in het midden en deed de friendly game van Parrelli, dit was allemaal prima, ze bleef keurig staan!
Was echt een ontzettend leuke ervaring, vooral omdat jamaica er voorheen niet echt op reageerde, en zich heel dominant op stelde.

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:28

leuk joh! Ik krijg over een tijdje ook een eigen paard en ben van plan om ook een beetje te gaan parellien, heb het eerste pakket al gekocht Lachen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:54

leuk dat je dit doet, ik ben blij dat er steeds meer mensen komen die naar hun paarden gaan 'luisteren'

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:26

Ik ben er ook wel in geinterresseerd! Waar kan je zo'n pakket bestellen, wat kost het en waar bestaat het eigenlijk uit?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 16:37

ik klamp me niet aan een bepaalde goeroe vast, ik pak van die dat, en van die dat. Zo'n pakket vind ik geloof ik ook weer zo overdreven commercieel....

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:37

Maar je leert er wel mee hoe hun het doen en wat je er evt uit kan halen voor jezelf Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 18:02

dat leer je ook door te lezen en je oren en ogen open te houden, door ervaringen van anderen, etc.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:57

Over een paar jaar hebben we het niet meer over Parelli maar over stef Knipoog

Goed idee dat je van alle methodes ëen paar dingen neemt. Dan krijg je vanzelf iets beters Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 20:26

Feetje schreef:
Over een paar jaar hebben we het niet meer over Parelli maar over stef Knipoog

Goed idee dat je van alle methodes ëen paar dingen neemt. Dan krijg je vanzelf iets beters Haha!


Owhnee, dat zou ik niet eens willen geloof ik. Sommige vinden me nu al zo geweldig met mijn vrijheidsdressuur, terwijl ik niks bijzonders doe, ik heb gewoon lol met mijn beestjes en moet nog heel veel leren. Een persoon als Dagami, daar neem ik mijn petje voor af. Ondanks dat ze hier zelden wat schrijft, zelden uitleg geeft, haar paarden doen het wel!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:44

ik moet wel ff zegen dat die pakketten echt hun geld waard zijn, daarnaast doe ik er inderdaad nog dingen naast, maar ik heb net pakket 2 gekocht en het is echt geweldig. het was redelijk duur, maar wat je er voor terug krijgt....het geeft je een beetje leiding om wat sneller resultaat te zien. Toen ik het allemaal zelf uitzocht duurde het een stuk langer....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 20:45

wat is er zo bijzonder aan zo'n pakket dan?

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:27

O je kan dus ook een boek erover halen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 21:29

of internet

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:46

Het pakket is echt geweldig. Ik ben al bijna 4 jaar bezig met NH, via allerlei bronnen: boeken, video's, TV, internet. Maar pas sinds ik mn L1 pakket heb ben ik ECHT snel vooruit gegaan.
Het pakket heeft een cassette bandje, twee video's, een theorie boek en kleine lesboekjes. Heel compleet en uitgebreid uitgelegd. Er staan ook heel veel standaard problemen in, hoe en waarom deze veroorzaakt worden (door jou) en hoe je ze kunt oplossen.
Na het eerste pakket kun je al zoveel meer leuke dingen doen met je paard dan de hele methode van Voest.
En dan heb je pas het eerste level!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:49

het is gewoon heel uitgebreid, als je het hiermee niet kan, dan weet ik het niet meer. Het is gewoon voor iedereen, of je het nou allemaal al een beetje weet, of er nog niets van weet. Je krijgt snel wat resultaat, dus je wordt enthousiaster, en daarnaast weet je dat het na level 1 niet ophoudt maar dat het doorgaat en dat er echt iets mee kan. je kan uiteindelijk gewoon dressuur gaan rijden ofzo.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 00:02

en wat bereik je hier uiteindelijk mee? En wat als je iets niet snapt?
Vind het een beetje vaag. Iets ECHT leren doe je toch altijd met een leraar, en niet uit enkel maar lezen en kijken, er moet iemand bij zijn die je op je fouten kan wijzen

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:31

je kan er echt een flink eind mee komen, maar ik zou inderdaad wel iemand willen hebben in het begin die even kijkt of je de basis dingen goed doet.
Maar er staat ook wel elke keer bij: 'als dit misgaat, moet je dit doen, als dat fout gaat, moet je dat doen". heel handig.
Ik heb in het begin wat hulp gehad, maar ik denk dat het zeker mogelijk is om het zelf te doen, maar ik heb ook nooit pakket 1 gehad, ik heb pakket 2, en dat vind ik echt geweldig. Als het echt niet goed gaat, zijn er altijd mensen die kunnen helpen, maar het wordt zo langzaam opgebouwd, dat er weinig mis kan gaan.

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:14

mensen even tussendoor, wat gaaf dat er dus wel meer mensen zijn die voor nh zijn en dat ook doen en er meer over willen weten en leren. Dacht echt bijna dat ik verloren was. Mijn grootste tegenstander hierbij is trouwens mijn eigen zus (Koortje), die snapt er helemaal niets van hoe het in elkaar zit enzo.
Maar goed. Ik heb op het internet ook van deze paketten gezien van pat parrelli ( dacht ik) met de verschillende levels, kan ook van Emiel zijn weet niet meer. Ik vind ze wel erg duur, 175 euro!! Maar ik denk zeker dat het het waard zal zijn. Ik ga nu eerst de twee videos kopen van Emiel voest. Weet iemand of de video's en de boeken ongeveer hetzelfde zijn of dat ze erg verschillen en wat dan het beste is en of het wel iets is om van te leren. Ben namelijk niet zo'n lezer en ik moet al zo veel voor school lezen. Wil ook nog tijd voor mn pony over hebben. Vandaar dat ik eerder kies voor een video.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:29

zo'n pakket is video en boekjes ineen, super handig, je hebt er gelijk wat aan, en het voordeel is dat je er mee verder kan gaan. Bij voest houdt het een beetje op na die video's. Maar het is inderdaad wel duur.