[NH] horseman string/touwtje???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:10

LiSSy schreef:
NOGMAALS: ik vraag niet naar de ervaringen met touwen en halsters van touwhalster.tk.... maar wil weten waarvoor die string precies is...


Dat staat toch ook tussen de reacties? Callipo heeft uitleg gegeven en ik dus o.a.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 09:15

het is dus duidelijk dat ik tussen de bomen het bos niet meer zie... want ik heb die reacties niet eens kunnen vinden.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:39

LiSSy schreef:
het is dus duidelijk dat ik tussen de bomen het bos niet meer zie... want ik heb die reacties niet eens kunnen vinden.


De savvy-string gebruik je bij PNH voor ontelbaar veel verschillende dingen, daarvoor zou je eigenlijk wat meer over Parelli moeten lezen

Het horsemantouwtje wordt gebruikt om je carrot-stick te verlengen, om mee te rijden (aan het halster, om de hals of door de mond van het paard) maar ook voor veel andere dingen: paard laten wennen aan een 'singel' om zijn buik, kort halstertouwtje aan je halster, om je paard mee aan te tikken op zn kont tijdens het rijden (als je niet met hackamore rijdt)
Parelli zegt dat er 1001 toepassingen voor zijn..

Tijdens het grondwerk word het gebruikt voor bijvoorbeeld meer 'energie' te geven (het paard sneller te laten reageren). Of de friendlygame mee spelen of je hond aanlijnen tijdens een buitenrit Tong uitsteken

Als het grondwerk goed gaat en met touwhalster rijden ook kan je ook met alleen die string rijden om zijn hals heen etc...er zijn veel dingen die je er mee kunt doen dus.

Ik heb alles dan maar even voor je onderelkaar gezet.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 09:53

tnx!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 09:54

heeft iemand misschien nog een foto hiervan?

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:25

het is gewoon een touwtje, een sterk, dun touwtje, met aan de ene kant een gaatje en aan de andere kant een leertje.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:42

Ik kan wel een foto maken, zal hem er zo snel mogelijk opzetten dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:52

callippo schreef:
Hoihoi,

Ik ga hier geen topic van maken om mezelf te verdedigen ofzo, want ik weet gewoon dat mijn spullen goed zijn Haha!

Het horsemantouwtje wordt gebruikt om je carrot-stick te verlengen, om mee te rijden (aan het halster, om de hals of door de mond van het paard) maar ook voor veel andere dingen: paard laten wennen aan een 'singel' om zijn buik, kort halstertouwtje aan je halster, om je paard mee aan te tikken op zn kont tijdens het rijden (als je niet met hackamore rijdt)
Parelli zegt dat er 1001 toepassingen voor zijn...


ben jij dan de eigenar van www.touwhalster.tk

en dan nog wat waar heb ik gezegd dat ze slecht zijn ik zeg alleen dat je ze net zo goed zelf kan maken

miscghien zijn ze welhartstikke goed , maar mischien ook wel als je je zelf knoopt en volgens mij ben je dan een stuk goedkoper uit

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:29

Hoi,

ik ben idd de "eigenaar" van touwhalster.tk
jij had ook helemaal niet gezegd dat ze slecht waren, dat was iemand anders.

Natuurlijk is het NOG goedkoper om ze zelf te maken, maar dan kost het je wel ontzettend veel tijd. Je moet het juiste materiaal weten te vinden, een goede beschrijving op internet (er is niet 1 goede, je moet het combineren van 3 verschillende beschrijvingen) en dan moet je het ook nog KUNNEN knopen.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:10

Dit is de Carrotstick met savvystring helemaal
Afbeelding

Zo zit hij vast aan de carrotstick, maar je kunt hem dus ook los gebruiken.
Afbeelding

Savvystring
Afbeelding

* dit is overigens niet het orgineel, want deze is van naturalhorses.com maar hij lijkt wel heel erg op het orgineel.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 19:18

tnx!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:45

ja, hij lijkt er best wel op, alleen de klauren zijn anders.
is deze flexibel?
of is hij zeg maar net zo stijf als die van parelli?
(rare vraag,hihi)

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:31

kinglover schreef:
jonge, ik ben ook niet verwent,
maar ik weet wel dat pat parelli niet voor niets 20 jaar lang bezig is geweest met het zoeken naar goede touwen.


Ik zou het niet zo persoonlijk opvatten als ik jou was, en achter 'verwent' stond volgens mij een smile.. Om aan te geven dat dat een grap was.. mijn bedoeling, maar dus niet over gekomen Haha!

Citaat:
ik heb ook een tijd met de neppe touwen gewerkt, het lijkt even goed te gaan, maar je hebt er later echt geen profijt van,
en als het gaat om het punt dat het goedkoop is dan denk ik: goedkoop is durrkoop. ik had eerst ook de neppe materialen, en nu de echte, ben dus veel meer geld kwjt,
moet je niet ineens gaan doen of ik verwend ben,
ik ben 16 jaar en werk er hard voor, om de echte materialen te krijgen.
maar het is iedereens proces, ik vind het veel fijner om met het echte materiaal te werken, dan met het neppe, je hebt minder impact wanneer je het touw moet gaan gebruiken, eventueel de zone 4, die kun je bijna niet berijken.


Ik ben 20 en werk er ook hard voor maar soms moet je prioriteiten stellen. Mijn level 1 heb ik ook bijna gehaald met een Voest touw.
Met een dure Parker pen schrijf je misschien sneller en netter, maar dat wil niet zeggen dat die goedkope van de hema niet schrijft! het kost alleen wat meer moeite alles vlekkeloos op papier te krijgen.
Hopelijk verduidelijkt dit alles een beetje.

Ik wil maar aangeven dat ik het er niet mee eens ben dat het zonder het 'echte' materiaal niet kan. Maar ook gelijk toegaf dat als ik mijn geld er aan uit kon geven, ik het wel gelijk zou kopen. Al was het voor mijn eigen gemak.

En wat betreft jou tinkerruin: Als de juiste persoon met jou paardje zou werken ben ik er van overtuigd dat het ook lukt met een simpel touwtje, dat is van ondergeschikt belang. De persoon doet het werk en het touwtje is bijzaak.

Overigens heeft Eddy zich tegen mij nooit uitgelaten over mijn neppe touw en halster...

O.T. Heb je trouwens mee gedaan aan de cursus bij Urs of was je toeschouwer? Ik ben wel benieuwd!

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:41

kinglover schreef:
ja, hij lijkt er best wel op, alleen de klauren zijn anders.
is deze flexibel?
of is hij zeg maar net zo stijf als die van parelli?
(rare vraag,hihi)


Deze is niet flexibel en dus net zo stijf als die van Parelli Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:29

Ineke2 schreef:
Deze is niet flexibel en dus net zo stijf als die van Parelli Haha!


Heeeeeeeel charmant gezegd Ineke... Haha!:P

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:36

SmithsGirl"]
[quote="Ineke2 schreef:
Deze is niet flexibel en dus net zo stijf als die van Parelli Haha!


Heeeeeeeel charmant gezegd Ineke... Haha!:P
[/quote]

Daarom ook de Haha! erachter Knipoog Tong uitsteken

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:15

Hai ik wou hier even op reageren.Ik ben zelf op L2 weekend geweest.Eddy en urs hebben vaker gezegd dat je kan met ''nep'' touwen als je verder wilt komen zal je teleurgestelt worden.Ik wil niemand afkraken maar wat c. zij klopt niet urs heeft duidelijk gezegd ( hij werdt zelfs een beetje boos) dat parelli er niet voor niets zo lang aan heeft gewerkt hierbij sluit ik me aan bij kinglover!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:20

ow, en kinglover heeft het op videoband staan,
dit klinkt best wel zeikerig, maar goed, ik denk ik zeg het ff

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:57

natuurlijk moedigen die mensen je aan om dat touwtje te kopen... da brengt weer geld in het laadje.....
ze zullen wel van goed materiaal zijn, maar ik heb zelf een leadrope..?? lang touw...
en daar kan ik vanalles mee.....
paardjes doen het er goed op.. maar het is ook meer hoe ik me opstel... het touwtje is maar een verlenging van mij.. en aangezien dat ik wil reduceren.. hoop ik steeds minder touw te gebruiken......
kan ik voor die centen van zon echt touw.. mijn paardje onderhouden...
ik wil jullie niet afzeiken en vind het kei goed waar jullie mee bezig zijn.. maar probeer niet zo andere te overtuigen... iedereen doet zijn best en wil het beste voor zijn paardje... ik ok met mijn goedkope touwtje.....
en ik zeg je.. die 3 van ons zijn geen schatjes hoor

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:00

Tuurlijk ik laat ook verder iedereen in zijn waarde,Het is je eigen ding wat jij met je paard doet wat je er ook voor gebruikt.Nu moet ik nog 1 ding zeggen....Een paar mensen bij ons op stal hadden de stick van touwhalster.tk gekocht en die werkte niet zo als de echte hij boog en werkte niet zoals ''de carottstick''Nou dit wou ik even kwijt als voorbeeld verder iedereen veel succes met hun pony's

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:01

Wil hiermee niet touwhalseter.tk afkraken!

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:07

he maar dola... wie is de echte??
wie maakt parelli tot god???
ze zijn allemaal met hetzelfde bezig.. en het doel is uiteindelijk ok hetzelfde... in grote lijnen dan

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:08

Jah daarom de 1 gelooft er wel in de andere niet.Dus daarom zeg ik ik laat ieder in zijn eigen ''sprookje'' geloven.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:19

en dat zou jij ok moeten doen.. in plaats van iemand zo op een voetstuk te plaatsen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:19

ELISE:
ik was zelf op die clinic als toeschouwer, samen met dola,
mijn moeder deed mee met haar haflo,
ik zeg ook niet dat je het niet zou kunnen met een nep touw, maar je merkt het verschil enorm, vind ik dan, ik heb zelf menig touw in de hand gewerkt.
tuurlijk, het touwtje is bijzaak, maar met een nep touw heb ik veel minder impact op mijn tinkerruin, hij was in het begin heel erg dominant tegen mij, als ik toen niet was overgestapt op de parelli touwen, die gewoon zwaarder zijn als de andere, waren er denk ik erge problemen van gekomen.

ik geloof ook best dat mijn tinkerruin het bij de goede persoon fantastisch zou doen,
maar hij was vroeger zo getraumatiseerd, dat hij je niet eens de kans gaf om wat te proberen, hij flipte in de bak, en als hij ook maar iets van druk voelde sprong hij of over de bakrand heen, of er dwars doorheen,

ik weet niet of er hier iemand is die NH doet met een getraumatiseerd paard, want die begrijpt misschien wat ik bedoel.