Foto Gribaldi (even kijken aub)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:33

Ik denk dat als een paard het zo goed doet toch wel werklust moet hebben anders was ie nooit zo ver gekomen

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:59

GribaldiFAN schreef:
Ik denk dat als een paard het zo goed doet toch wel werklust moet hebben anders was ie nooit zo ver gekomen


Echt objectief kan je jezelf natuurlijk ook niet noemen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:05

MissHIS"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Ik denk dat als een paard het zo goed doet toch wel werklust moet hebben anders was ie nooit zo ver gekomen


Echt objectief kan je jezelf natuurlijk ook niet noemen.
[/quote]
hahaha dat is waar! Gelukkig baseer ik dit niet alleen op mijn mening maar op resultaten als een paard in een jaar tijd op lichte tour niveau een gem. prestatie niveau heeft van meer dan 70 % geeft dat aan dat zo'n paard keer op keer hoog weet te presteren. Als zo'n paard niet mee wilde werken was dit juist heel wisselvallig geweest.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:27

Inderdaad puur baseren op prestatie: hoe een paard ineen zit. Zoveel van die knollen rijdt Gal dan toch niet, denk dat Grib z'n ster wel is? Ik hoor nooit niks van die man dan in combi met Gribaldi. Nationaal ligt dat misschien anders....
En Sarabande, moet jij toch weten, moeten en gedwongen worden komen niet in de woordenboek van een trakehner voor. Die werkt voor een ruiter die z'n respect verdient en niet voor klungelaars.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 16:32

Gaan we nu weer beginnen?

punt 1 gaat het hier way off topic punt twee, hier is alles al over gezegd je kan Gribi leuk vinden of niet, maar zijn prestaties spreken voor zich dacht ik zo.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:32

Kijk eens even op Nederlandse sportuitslagen. Gal is met zijn paard Lingh toegevoegd aan het A kader.
Vaak Zanekin heb je een mening over dingen die je niet weet.
Gribaldi is door meerdere ruiters gereden waarbij hij absoluut niets wilde.
Edward staat bekend als Trouble shooter.
En als voorbeeld Edward heeft nog een Trakehner die niets wilde, die noemde hij Risky Bussiness, daar horen we overigens de laatste jaren niets meer van.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 16:35

speculeren heet dat Sarabande wat jij doet, Risky is herstellende van een blessure Itty van bokt zal het fijne hiervan wel weten, Gribi door MEERDERE ruiters? please tell me.... het is een dekhengst edward is de hengstenexpert.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:35

Zannekin schreef:
Nationaal ligt dat misschien anders....


Inderdaad spreek je dan over Nederlandse uitslagen. Internationaal ken ik hem van Grib, meer niet.
Ik vind het ook nogal een gezever rond die hengst hier. Je zou peinzen dat er iets meer achter zit Knipoog. Laat de uitslagen voor zich spreken en de toekomst zal het wel laten weten.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:36

Is Lingh een dekhengst???

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 16:44

pffff lingh niet nee, Le Charmeur, Gribaldi, Turbo Magic, Magic Ronaldo, San Remo, Nourejev, o.a. wel zijn vast allemaal leip....

Onderbouw je beweringen, Zannekin doet dat door Gribi zijn prestaties, ik heb hem een paar keer in training gezien, veel hengst maar lastig is een heel groot woord.

Waar baseer jij het op?

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:53

sarabande schreef:
Kijk eens even op Nederlandse sportuitslagen. Gal is met zijn paard Lingh toegevoegd aan het A kader.
Vaak Zanekin heb je een mening over dingen die je niet weet.
Gribaldi is door meerdere ruiters gereden waarbij hij absoluut niets wilde.
Edward staat bekend als Trouble shooter.
En als voorbeeld Edward heeft nog een Trakehner die niets wilde, die noemde hij Risky Bussiness, daar horen we overigens de laatste jaren niets meer van.


Om je even precies te laten weten hoe het met Risky is: Dit paard liep in Mechelen zij 3e en tevens laatste GP met 68%

Risky was ten dode opgeschreven. Kon alleen nog op 3 benen hinkelen. Artsen in Nederland en Duitsland wisten niet meer wat ze met de peesblessure aan moesten. Edward en Nicole weigerde (tegen alles en iedereen in) het paard in te laten slapen en hebben hem met een paardenambulance naar Belgie, naar Tom Marien laten brengen. Dit is 1 van de beste chirurgen op deze aardkloot. Hij opereerde Risky met succes. Door Tom Marien en het enorme doorzettingsvermogen van Risky (Trakehner). Leeft Risky nog en loopt hij weer op 4 benen. Risky zal voor Edward en Nicole voor wat veulens gaan zorgen en mag verder pijnvrij in de wei lopen en zal niet meer in de sport lopen.

Gribaldi is als jong paard heel even door Anne v. Uytert gereden en toen door Matthias Janson. Daarna is Gribaldi naar Edward gegaan.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:55

Edward heeft die hengsten aangeleverd gekregen nadat hij zich had ontpopt als ruiter die alles en vooral lastige paarden kan rijden. En Zanekin je denkt toch niet dat iemand in het A kader komt waar Van Grunsven, De Van Baalens en de Bartelsen de dienst uitmaken, door alleen maar een beetje op nationaal niveau te presteren. Bekijk de internationale uitslagen van de laatste tijd maar. Als het even meezit is Edward volgende week Nationaal kampioen.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 16:58

sarabande"]

Vaak Zanekin heb je een mening over dingen die je niet weet.
Gribaldi is door meerdere ruiters gereden waarbij hij absoluut niets wilde.
[/quote]
[quote="itty schreef:
Gribaldi is als jong paard heel even door Anne v. Uytert gereden en toen door Matthias Janson. Daarna is Gribaldi naar Edward gegaan.


dank je wel voor toelichting Itty Knipoog

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:02

Volgens mij heeft Edward veel te danken aan z'n goeie prestaties met Gribaldi. Vraag in Frankrijk of Duitsland waarvan ze hem kennen, daar kennen ze Gribaldi en z'n ruiter. Die andere paarden zijn jonger en lopen minder hoge proeven zeker, weet niet hoe het komt, was een constatering.

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:05

Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat Edward lastige hengsten kan en wil rijden, Sarabande???

Lastige dieren vertrekken linea recta naar huis terug als ze lastig zijn. Edward heeft een hekel aan lastige dieren. Edward is absoluut geen vechtersbaas.

Edward is een heel goede ruiter met verschrikkelijk veel gevoel en talent. Heel goede paarden hebben vaak ook heel veel intiligentie daardoor worden ze vaak verkeerd begrepen door hun ruiters.

Ze worden dan snel bestempeld als zijnde lastig, maar dit is zeer onterecht. het is vaak de onkunde van de ruiter, waar een intiligent paard niks mee kan. Een dommer paard of gemoedelijker paard pikt de fouten van de ruiter, maar een intiligent paard niet.
Laatst bijgewerkt door itty op 09-06-03 17:08, in het totaal 2 keer bewerkt

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:07

Zannekin schreef:
Volgens mij heeft Edward veel te danken aan z'n goeie prestaties met Gribaldi. Vraag in Frankrijk of Duitsland waarvan ze hem kennen, daar kennen ze Gribaldi en z'n ruiter. Die andere paarden zijn jonger en lopen minder hoge proeven zeker, weet niet hoe het komt, was een constatering.


Grand prix met Gestion Kappuccino, Grand Prix met Gestion Risky Bussiness en nu Grand Prix met Gestion Lingh.

Met alle drie de paarden internationaal gereden.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:12

Nog niet tegen het lijf gelopen voorlopig. Dit jaar in Mechelen misschien?

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:15

Volgende week, Aken zal je bedoelen!!!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 17:15

oppassen wat je zegt itty Knipoog ik reken erop dat een bepaalde schimmel naar aken gaat Haha!

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:16

Wouter24 schreef:
oppassen wat je zegt itty Knipoog ik reken erop dat een bepaalde schimmel naar aken gaat Haha!


Dan weet ik lekker meer dan jij!!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:24

Zannekin schreef:
Inderdaad spreek je dan over Nederlandse uitslagen. Internationaal ken ik hem van Grib, meer niet.
Ik vind het ook nogal een gezever rond die hengst hier. Je zou peinzen dat er iets meer achter zit Knipoog. Laat de uitslagen voor zich spreken en de toekomst zal het wel laten weten.


Een paar stukjes die ik gewoon dmv google vond;

Citaat:
Edward Gal wint CDI Achleiten
Tijdens het internationale dressuurconcours in het Oostenrijkse Achleiten heeft Edward Gal duidelijk van zich doen spreken. Hij kwam aan de start met twee paarden. Gestion Nourejev, de KWPN-goedgekeurde hengst, werd tweede in de Prix St.Georges en in de Intermediaire I met scores van 69,5% en 71,05%. In de Kür op Muziek op Intermediaire I niveau behaalde Edward met hem een ruime overwinning met maar liefst 76,66%.

In de Grand Prix reed Edward Gestion Lingh naar een tweede plaats met 70,29% en in de Kür op Muziek wist Edward opnieuw de overwinning op de eisen met een formidabele 77,04%!


Citaat:
Beste Nederlander bij de wereldbekerwedstrijd dressuur in Vilhelmsborg was Edward Gal. Hij werd in de Kur op Muziek met Gestion Lingh vierde.


Citaat:
Aarhus DEN (6-9 feb. 2003)
CDI-W/ CSI-B/ CSIP-A AARHUS
Datum: 6 - 9 februari

Grand Prix-kwalificatie Wereldbeker: 1. Heike Kemmer, Albano (Dui.), 69.84%; 2. Marlies van Baalen, Idocus, 69.80%; 3. Gina Capellmann, Amando (Dui.), 68.84%; 4. Jan Brink, Björsells Briar (Zwe.), 68.36%; 5. Isabell Werth, Antony FRH (Dui.), 67.32%; 6. Kyra Kyrklund, Andiamo Tyme (Fin.), 66.80%; 7. Edward Gal, Gestion Lingh, 66.76%; 10. Thamar Zweistra, 65.12%; 14. Stephanie Peters Rubinson, 64.00%.
Grand Prix Kür op muziek Wereldbeker: 1. Heike Kemmer, Albano (Dui.), 76.41%; 2. Isabell Werth, Antony FRH (Dui.), 74.58%; 3. Gina Capellmann, Amando (Dui.), 74.03%; 4. Edward Gal, Gestion Lingh, 73.84%; 5. Kyra Kyrklund, Andiamo Tyme (Fin.), 73.67%; 11. Thamar Zweistra, Hexagon’s Kyrain, 67.59%.


Dat jij hem internationaal niet kent zegt denk ik meer wat over jou als over Gal. Verward

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:27

Thanx Sjuimpje!

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:29

Wouter24 schreef:
oppassen wat je zegt itty Knipoog ik reken erop dat een bepaalde schimmel naar aken gaat Haha!


Die schimmel kan toch ook gewoon naar Aken? Wouter? Haha! Haha!

Nicole vertelde mij van de week dat ze naar Aken gaan, die zal daar nix over zeggen als ze dat niet zeker wist. Ze gaan met Lingh en Nourejev.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:33

Haha, veel tijd ingestoken Sjuim. Naar Oostenrijk ga ik niet naar dressuur kijken nee, en het andere is Denemarken? Is mij ook net iets te ver.
Een Fransman kwam naar onze Grib kijken en die was zeker onder de indruk van Gribaldi zelf. Kon net nog op de naam van z'n ruiter komen. Vraag aan de gemiddelde buitenlander wie die man is en dat zal wel in combi met Grib zijn zeker?
Ik vind Edward Gal trouwens goed, sorry, ook door Gribaldi leren kennen. Mag dat dan niet?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:38

Nope, nauwelijks tijd ingestoken.
Tellen deze concoursen dus niet mee omdat jij er niet gaat kijken?
Dat Duitsers Gal alleen kennen van Gribaldi geloof ik dus ook niet,
de Duitsers in de uitslagen hierboven hebben allang gezien en gemerkt dat ze met Gal rekening hebben te houden en dat zijn toch niet de eerste de beste Duitsers.
Laatst bijgewerkt door ibikus op 09-06-03 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt