Parcison, blijven zitten en paardrijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Parcison, blijven zitten en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 10:10

Heey bokkers

Ik wil even kwijt dat ik het zoveelste bewijs heb gevonden dat paarden voelen hoe jij je voelt.
Met binky en mij ging het heel erg goed we gingen van het ene kampioenschap naar het andere en hij liep bijna altijd top! Tot een maand geleden, toen kreeg ik mijn rapport. Het was zo slegt dat het bijna onmogelijk was om dat allemaal nog op te halen. Het was egt een klap in mijn gezicht, omdat ik weet dat ik het makkelijk kan maar een paar weken niet egt mijn best heb gedaan door omstandigheden. Dit had onmiddelijk uitwerking op de prestaties van Binky en mij. Hij liep niet eens meer goed aan de teugel. Ik heb eigenlijk vandaag een wedstrijd maar ik ga niet misschien vinden jullie dat laf ofzo maar ik denk dat ik tevreden moet zijn met de kleine dingen en dat het belangrijker is dat ik mijn school nog even 2 weken goed bijhoud en mijn band met binky versterk dan dat ik zijn prestaties ga forseren en hij gewrongen loopt want dat is wat hij doet. Verdrietig
Ik kom hier wel weer overheen dat weet ik zeker het geeft aan dat ik een hele sterke band met hem heb want je reageert je frustraties en je gevoel af op degene die het dichtst bij je staat.... Lovers

Ik rijd nu veel buiten omdat dat ontspannend is voor ons allebei ik ben gisteren met Fritz meegereden dat is een shire en de man die hem berijdt heeft parcison. Hij trilit dus heel erg maar hij doet alles zelf, hem uit de stal halen, poetsen, opzadelen rijden hij trilt misschien wel maar hij is nog geen invalide hoor!!! Schijnheilig
Zoals jullie allemaal weten zijn shire's heel erg groot, maar dat paard heeft zoveel vertrouwen in die man dat het hem niet uit maakt of hij trilt en dus aan de teugels trekt of niet. Hij trilt dan ook veel minder erg als hij rijd, omdat hij dan ontspant. Ach gut Dit vind ik egt geweldig als je dit kan!!!

Ik moest even mijn verhaal kwijt ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen steunen.



Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 12:20

owke niemand reageert....

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:47

Ik denk dat je beter eerst kan proberen om je cijfers op te halen en als dat voldoende is weer lekker gaan trainen.

Veel succes.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:02

Ja, tuurlijk, eerst je school, dat is het belangrijkst nu.
En hoe je het nu doet is zeker niet laf hoor, een soort van ontspan pauze inlassen is voor jouw en je paard alleen maar goed! Je hoeft niet het ene na het andere kampioenschap te winnen, tuurlijk is dat prachtig maar wat je nu doet, even lekker recreeren is voor jullie beiden goed, lekker ontspannen en je zo weer focussen op school. En af en toe een wedstrijd tussen door is dan ook geen probleem, kom je er tenminste lekker ontspannen en met een ontspannen paard aan

En die man met Parkinson, geweldig!!! Dat bewijst maar weer hoe veel vertrouwen een paard in zijn baasje kan hebben en hoe dicht deze twee naar elkaar toe gegroeid zijn

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:13

Dat is toch net zoiets als ik en Des. IK heb tot voor 2 weken regelmatig op Des gereden, en ik ben nu al ruim 33 weken zwanger! Normaal loopt ze altijd weg met opstijgen (als we nog bij stal zijn tenminste), maar nu ik telkens met stoel moet opstappen blijft ze heel netjes stil staan.
Ook paste ze duidelijk haar tempo aan mij aan. (Bv in draf of galop).

Denk dat paarden zeker kunnen aanvoelen hoe de lichamelijk/geestelijke toestand van de vaste berijder is!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:56

Ja zeker, denk ik ook.
Ik heb het met Kevin ook meerdere keren mee gemaakt, heb vaak genoeg mijn polsen gebroken of hand of arm gebroken en Kevin is best lastig te rijden, kan gemeen bokken maar wanneer ik weer eens in het gips zat was het een voorbeeldig paard Lovers

Ook heb ik eens een klein kindje van 3 jaar bij mij voor op het zadel gehad, ze wilde zoooo graag eens op dat grote paard zitten.....iedereen op stal verklaarde mij voor gek dat ik het meisje bij mij op Kevin nam maar ik wist bij voorbaat al dat hij niets zou flikken, en idd. hij was weer een voorbeeldig paard

Ze voelen je aan maar weten ook precies wie er op zijn rug zit hoor.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:06

Ik liet ook niet voor niets mijn vader van 66 destijds op Des beginnen met "rijles". (ik heb hem zelf stap en draf geleerd, en hij heeft nu 2x op zijn commando gegaloppeerd).
Als ik niet wist dat Des niet voorzichtig was met "vreemden" had ik hem er nooit op gelaten....

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 17:59

Bedankt voor jullie reactie ik vind ook dat mijn school nu even eerst moet en ik denk zeker dat paarden je heel goed aanvoelen. mijn 2 kleine nichtjes kunnen zo op bink gaan zitte ook al is hij nog zo gek en hij is gelijk rustig!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, capriz, dierenfan, fokfanaat, knockout1, mamabird, mino1, VogeltjeM en 92 bezoekers