Wie heeft er ervaring met Moody Mare?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Wie heeft er ervaring met Moody Mare?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 10:51

Omdat Margot nu steeds zo druk is tijdens d'r hengstigheid wil ik haar Moody Mare bij gaan voeren.
Voor diegene die niet weten wat dit inhoudt:

Moody Mare
Een zeer succesvol product voor merries die door de hengstigheid prikkelbaar, rusteloos en/of snel geïrriteerd zijn. Heeft absoluut geen effect op de vruchtbaarheid en kan het hele seizoen of hele jaar gegeven worden. De samenstelling van Moody Mare is enigzins gewijzigd; in plaats van Valeriaan bevat Moody Mare nu IJzerhard en is daardoor ook geschikt voor wedstrijdpaarden.

U kunt van dit product een proefmonster bestellen.
Informatie Kruidenmengsels, Lastige merrie
Bevat o.a. Alfalfa, Basilicum, Guldenroede, IJzerhard, Kamille, Paardenbloem, Rozemarijn
Soort: Kruid(en)
Vorm: Gedroogd
Merk: Wendals Herbs
Gebruik 10 g per 100 kg lichaamsgewicht p/d.


Wie heeft er ervaring met dit product en weet of het werkt.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:34

hallo,
ik heb sinds 2 weken ook moody mare, ze is nu lief met rijden dus ik denk dat het wel goed helpt , maar ik kocht het omdat ze zo vervelend was met rijden ook druk enzo en plassen tijdens het rijden, maar dat doet ze nou al wat minder!!

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:52

de eigenaren van mn bijrijdpaard hebben nog een ander paard, een enorme lastige merrie, die tijdens haar hengstigheid compleet stuurloos is met rijden, die hebben het ook gegeven, niet alleen tijdens de hengstigheid geloof ik maar gewoon een langere tijd, dat hielp wel goed!ze werd wat beheerster met rijden, en ook in de omgang!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:56

Iemand bij mij op stal voert het aan haar pony, gewoon elke dag 2x en dan nog druppels erbij. Pony is veel makelijker en rustiger geworden en regelmatiger hengstig.
mandy

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 23:03

Hier op stal krijgt een merrie het ook. Die merrie is als ze hengstig is bijna niet te rijden, gaat gillen als je been aanlegt bijvoorbeeld. Verder is het ook geen makkelijk paard, maar wel te rijden. Probleem was ook dat ze heel onregelmatig en lang hengstig was.
Nu is de hengstigheid wel regelmatiger en minder lang waardoor ze meer met haar kunnen doen, maar het gedrag als ze hengstig is is niet veel veranderd...

Run free Jordy.... 1997 - 2021

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 23:11

misschien ook die druppels, die bij ons is minder gaan gillen. Bij jordens hipo hebben ze ook iets misschien helpt dat beter.
mandy

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:45

En paardje dat ik verzorg had ook druppels ervoor weet niet prcies wat voor druppels maar die heeft ze nu niet meer want alsalles goed is gegaan is ze nu drachtig *LOL*:D

Lynn B+18 - L1+13

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:32

Tjo kreeg dit ook vorig jaar maar werd er NOG hengstiger van, ben na een paar maanden weer gestopt want het was geen doen.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:46

Extreem hengstige merrie op stal heeft het een tijd gekregen, haalde geen moer uit.
DA heeft wat zwaarder geschut uit de kast getrokken, dat helpt redelijk.

Nulla tenaci invia est via

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:31

lailapri schreef:
misschien ook die druppels, die bij ons is minder gaan gillen. Bij jordens hipo hebben ze ook iets misschien helpt dat beter.
mandy


Dit gaat dus over mijn pony.
Ze krijgt ook bronscure van depaardendrogist.
Mijn merrie gilt nu helemaal niet meer, of ze moet hengstig zijn
en er lopen vreemde paarden bij.

April had het op mijn andere stal veel minder tot niet. Daar stonden alleen maar merries. En er kwamen bijna geen vreemden op het erf.
Misschien dat het dat ook kan zijn? Dat er een hengst vlakbij staat? Andere paarden op het erf? Misschien een aantal dingen om over na te denken?

En Vippie ik had dat ook dat het eerst er erger van werd. Ik dacht dat het door de homeopatische druppels kwam. Want als het dan aanslaat wordt het eerst erger. Dat was iets van 1 week tot 1,5. Daarna geen last meer van gehad.

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:40

Heel gek, maar mijn merrie heeft er dus veel minder last van nu ze RECHT tegenover een dekhengst staat. Eerst werd ze hengstig van de eerste de beste ruin (of soms zelfs merrie) maar nu ze the real thing kent, is ze niet snel meer onder de indruk Knipoog

soory voor het enigzins offtopic gaan..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:45

Bij ons op stal stond ok een merrie die het kreeg, ik geloof dat het niet echt hielp,misschien een beetje.
Maar dan was dit (overigens zeeer mooie) paardje ook ALTIJD al slecht gehumeurd........



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, HarmanyL, Unravelation en 50 bezoekers