Rijden op IJslanders, iemand tips?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-01 11:18

hoi, ik ga deze zaterdag voor het eerst van mn leven op een IJslander rijden, dan bedoel ik dus een echte IJslander die ook kan tolten. ik heb wel eens eerder op een IJslander gereden maar dat was op de manege en dat is toch wel anders. Misschien dat iemand me tips kan geven over het rijden? Ik word namelijk al zenuwachtig als ik eraan denk hoe ik zo'n beessie aan moet laten tolten.....
grtz Maaike

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-01 18:27

ZITTEN.. Heb het ook een keer gedaan, en als je helemaal stil zit, danis het goed. Anders moet je een beetje been en voor tegenhouden. Neem aan dat er wel iemand bij is met bergen ervaring? Ik weet er ook niet zoveel van, maar het is wel super lachen. Je moet gewoon af en toe gecorrigeerd worden...


Laudine

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-01 23:34

Wow, dat wordt een leuke ervaring! Weet nog dat ik voor het eerst ging tölten op de IJslander van een vriendin. Ik had ook geen idee wat ik moest doen. Zij zei: gewoon zitten, een beetje achterover, drijven en tegelijkertijd een klein beetje tegenhouden. En zowaar... dat was GAAF! Lachen Lachen

Heb er ook hele leuke foto's van, jammer dat ik hier geen scanner heb. Zal ze morgen meenemen naar mijn werk en dan daar laten inscannen. Lachen Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-01 00:00

Bart zegt net dat-ie ze er morgen wel op wil zetten. Dus hou het in de gaten:

Karin goes Icelandic!!!

*LOL* *LOL*

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-01 00:02

ik zou zoooooo graag nog eens naar ijsland gaan. maar het is zoooooo ontzettend duur.

het goedkoopst is om via New York te vliegen. Zegt al voldoende. Bovendien is het land erg duur.

Nou ja als ik ooit nog eens een miljoen win.......

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-01 00:08

Yep, Iceland Air met een tussenstop in Reykjavik (wat trouwens 'stad aan de baai' betekent), en daar dan achterblijven.

Een vriendin van mij is er afgelopen zomer 3 weken geweest met haar vriendje. Dat heeft ze echt handen vol geld gekost. Voorbeeld: pizza (afhaal of in restaurant) = vanaf 40 piek, dagje auto huren = vanaf 300 piek. Echt aso. Maar ja, ze moeten daar alles importeren en dat maakt het leven ook duur.

Maar die foto's die ze hebben gemaakt... echt in één woord SUPER!!! IJsland is vulkanisch van oorsprong en dat is goed te zien. Nieuw-Zeeland is dat trouwens ook, overal vulkanen, kraters en geisers. 't Ligt een beetje verder weg, maar het leven is er wel goedkoper... Lachen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-01 12:58

bedankt voor de reacties! De vrouw van wie de ijslanders zijn is er natuurlijk wel bij, dus die kan me ook wel helpen. Het gaat vast wel helemaal goed komen, maar ik denk de hele tijd "straks geef ik verkeerde hulpen en gaat dat beest hartstikke gek doen!". maar dat gebeurt vast niet. tja en anders ga ik dr maar gewoon af vallen hoor Knipoog
He wat leuk, ben benieuwd naar je foto's! ik vind t er altijd heel spectaculair uitzien als een ijsje tolt, foto's daarvan zijn zooooooo gaaf! misschien dat ik morgen wel een fototoestel meeneem. Verward
meer reacties zijn welkom!!
grtz Maaike

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-01 13:02

maaike maak je daar nu maar niet druk om. Je kan t gewoon wel. Kan je beter druk maken om mij dat ik niet in de stress zit. Maarreh ach ook als je t fout doet dan zegt ze vast wel hoe t wel moet dus daar moetje je maar niet druk om maken enneh u know it "always look at the bright side of life" sorry moest er ff uit

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-01 13:07

marjo nog 1 he!!! ik ga echt wel voor je duimen hoor! naja komt allemaal wel goed morgen, leer ik ook nog eens anders rijden toch?! is alleen maar goed voor me denken we dan maar.
Keep on smiling!
xxies
maaike

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-01 21:23

Hey, Japan is anders ook paasei duur. Kost alles ook gewoon 10x zoveel als hier. da's vast geen NL, maar goed, interesseert me geen hout...


Laudie