Heike en ik bij Dorine, foto's met verslagje 1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Heike en ik bij Dorine, foto's met verslagje 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 01:38

Afgelopen week was ik even bij Heike op bezoek en toen vertelde ze dat ze zaterdags naar Dorine zou gaan. En of ik zin had om mee te gaan. Nou, dus!

We zouden om een uur of elf bij Dorine en Peter op de stoep staan, dus om kwart over 9 stond ik bij Heike voor de deur. Nou ja, niet meteen, want ik kon de voordeur niet vinden Clown . Heike bleek zich een beetje verslapen te hebben, dus toen ze de deur voor me open deed stond ze daar met een hoofd nog helemaal frommelig van de slaap en haar haren pief-paf-poef op haar hoofd, net als bij mij als ik net onder de dekens vandaan kom.
Terwijl Heike haar kapsel fatsoeneerde heb ik Dorine dus maar even een pb-tje gestuurd dat we een ietsie later zouden zijn. Ondertussen kwam Lukkie, de kat, heel nieuwsgierig kijken wie ik was en wat ik toch allemaal aan het doen was. Heike waarschuwde al dat hij blaast tegen vreemden en dat ik een beetje moest uitkijken, maar kennelijk was Lukkie dat zelf heel even vergeten. Hij kwam in ieder geval vriendelijk kopjes geven.

De weg naar Zevenaar was met behulp van de routeplanner makkelijk te vinden en een kwartiertje later dan afgespoken stonden we dan bij Dorine in de straat. Eenmaal binnen stond het werkelijk helemaal vol met de allerprachtigste rozen! Lachen We hebben even zitten kletsen en de cadeautjes aan Dorine gegeven, een armbandje en keetinkje van Heike en een symbolisch bedoeld kinderboekje van mij, en toen zijn we gauw in de auto gestapt om Melissa, het nichtje, tevens bijrijdster van Dorine op te halen en naar Cerise te gaan. Peter ging ondertussen wat boodschappen doen.

Cerise staat op een boerderijtje in Didam, samen met de twee Gelderse paarden van de eigenaren van de stal en een witte KWPN-er die daar ook in pension staat en als baasje Jolan van Bokt heeft. De paarden hebben hele ruime stallen en bij Cerise hangen er allemaal soort skippyballen tegen de muur, omdat die druif steeds probeerde door de wand en de spijlen daar boven heen te trappen. Hoezo standje ongeduld }> !

Terwijl Heike en ik de stallen en de omgeving bekeken probeerde Melissa Cerise van de wei te plukken. Probéérde, ja. Cerise is niet gek, die had de les van de vorige dag nog kersvers in gedachten waarbij ze flink had moeten werken Haha! ! De eigenaresse van de stal besloot een handje te helpen, maar ook zij kon achter Cerise aanrennen zoveel ze wilde, ze liet zich mooi niet foppen. Dorine dacht nog even dat ze zich misschien door mij zou laten pakken, ze kent me tenslotte niet, maar hoe "onschuldig" ik ook door de wei liep met mij blik op de andere paarden gericht, op het moment dat ik er bijna was nam Mevrouw de benen. Uiteindelijk lukte het met een truukje om Cerise de paddock in te laten lopen en daar kon ze gepakt worden.

Melissa bond de Dame stevig vast aan de stal om haar eens een flinke poetsbeurt te geven. Maar denk nu maar niet dat Cerise haar voetjes wilde uit laten krabben, hoor, ze was veel te verontwaardigd dat ze gepakt was en moest luisteren! Zelfs als we een voet oppakte presteerde ze het nog om ons constant omver te lopen. Respekt is duidelijk niet het eerste woord in haar woordenboek. Wat een hittepetit! Met veel geduld lukte het Melissa om Cerise schoon te krijgen onder toeziend oog van Heike en Dorine.
Afbeelding
Afbeelding

Dorine sprak met Heike af dat die Melissa les zou geven. De verschillende overgangen gingen namelijk nog niet helemaal soepeltjes en zowel Melissa en Cerise houden wel erg veel van scheuren door de bak Extreme duivel , en daar mocht best wel wat meer controle over komen. *LOL* Terwijl Dorine lekker in het zonnetje zat te kijken hoe het ging Lachen zwoegde Melissa rond op Cerise. In het begin stond Heike nog buiten de bak.
Afbeelding


Uiteraard moest er eerst lekker los gestapt worden:
Afbeelding
Afbeelding
De armhouding is nog niet helemaal 100%, maar dat komt allemaal vanzelf wel .


Daarna mochten ze aandraven. Tempowisselingen en veel voltes en andere figuren was Heikes opdracht voor Melissa.
Afbeelding
Afbeelding


Heike houdt Cerise nauwlettend in de gaten.
Afbeelding


En dan eindelijk in galop. Cerise wilde de hele tijd eigenlijk al niets liever en hetzelfde gold voor haar berijdster! Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Beide dames zijn duidelijk in hun element, al begint Melissa langzaamaan behoorlijk te smelten van de hitte Schijnheilig .
Ook Cerise vindt het wel weer even genoeg geweest, maar Heike is streng. Jij wilde galopperen? Dan zúl je galopperen jij Extreme duivel !
Afbeelding
Stelling naar binnen? Moet dat dan?


En nee, ook terug in stap moet er doorgewerkt worden . Lanterfanteren doe je maar in je eigen tijd.
Afbeelding


Voor het gevolg van het verslag en de foto's: zie deel 2 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=1725528#1725528

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:50

Leuke foto's hoor en Heike, leuke koppie hoor met dat korte haar Fijne dag gehad zo te zien.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:02

Leuke foto's!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:34

Niet alleen Cerise heeft een koppie om verliefd op te worden!
Heike en Gwen hadden net zulke sjieke koppies! *LOL*

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:27

Cerise ziet er goed uit zeg! Ze glanst mooi.
Leuke fotos hoor!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 17:04

Leuk foto's, echt leuk paardje