Het lukt niet om echt een band met Bunny te krijge

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Het lukt niet om echt een band met Bunny te krijge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 23:15

Ik weet niet echt goed hoe ik het uit moet leggen.

Ze is wel harstikke liev voor mij enzo, en krabt en hinnikt naar me. Maar toch lijkt er iets tussen te zitten waardoor ze me zeg maar niet wil toelaten om echt een band met haar te krijgen zeg maar.
Het lijkt ook wel of ze me niet helemaal vertrouwd als ze ligt en ik kom staat ze gelijk op. Angeligeu18 van bokt had ook naar een foto en zei ook dat ze me niet vertrouwde maar dat dat maar aan haar lag dan aan mij. Ik wil zo graag echt een band krijgen.
Dat had ik met elise nou wel echt een enorme sterke band. Zij liet me echt helemaal toe zeg maar. Ze zat toen ze werd weggebracht heel hard te roepen naar mij zoiets zou ik nou ook met bunny willen.
Mischien volgen jullie het niet helemaal, sorry dan. Lachen Moest het ff kwijt, mischien nog meer ervaringen? Oja ik verzorg haar nu bijna een jaar elke dag.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:23

Misschien denk je nog wel teveel aan Elise. Onbewust bedoel ik dan. Ik ken het verhaal niet achter Elise natuurlijk maar ik kan me voorstellen dat als jij (net als je hier doet) zegt 'dat had ik wel met Elise', je paardje nog niet toe is aan zich open te stellen voor je. Pas als je echt helemaal open staat en niet vergelijkt denk ik dat je die band gaat krijgen. Daarmee bedoel ik niet dat je Elise moet vergeten hoor.

Sterkte!!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 23:31

Bunny is niet na Elise gekomen ze waren er allebei tegelijk. Mischien ook opdat zei echt contackt zoch en Bunny wacht zeg maar.
Ik heb begin was het zo dat het haat echt koud liet of ik haat nou een knuffel gaf of niet nu vind ze het wel fijn.

Maar Fasel je kan best wel een beetje gelijk hebben hoor. Ik probeer met toch wel erg open te stellen. Maar het kan natuurlikj ook aan mij liggen.

Owja en als ik haar soms aai doet je haar hoofd tegen me aan en druk ze echt, weet nog niet wat dat te betekenen heeft. Verward

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:42

Ik heb mijn pony bijna 10 jaar en als ze ligt (wat ik zelden zie) en ik wil naar haar toe komen gaat ze ook altijd staan.

Bij mijn paard kan je zo gaan liggen die blijft lekker liggen je moet dan alleen uitkijken voor je schoenen want daar gaat hij in bijten Verward .

Ik denk dat je met ieder paard weer een andere band hebt. Ze zijn niet allemaal hetzelfde net zoals met mensen met de een klikt het meer als met de ander.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:45

Pienke verzorgde ik 2 dagen en ze stond me hinnikend op te wachten, een jaar lang heb ik haar elke dag verzogt, haar alles geleerd, en ze vertrouwde me 100%
Ze heeft nooit iets niet toegelaten wat ik deed Lovers
Toen kreeg ik Tos, en die was niet zo makkelijk... pas na een paar maanden, toen we opnieuw waren begonnen met trainen,... het lekkerder ging tussen ons begon hij meer interesse te tonen in wat ik deed, nu na anderhalf jaar zijn we dikke maatjes hoor Lovers
Maar tussen Pienke en mij Lovers das iets speciaals, en ik denk dat je zo'n band als met Elise niet met de band met Bunny kunt vergelijken.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:57

Dat verschilt echt heel erg per paard hoe snel je een band hebt..
Met Rocky en mij was er meteen een soort "klik" tussen ons en hij kon echt alles doen wat maar vervelend was, zonder dat ik er boos om was bijvoorbeeld.. Hij bleef op zijn manier lief, terwijl hij toch best afstandelijk is. Nu 5 maanden later en nu ik hem niet meer rijdt, kijkt hij altijd naar me als ik de wei in kom en een ander paard meeneem..
Met Larissa is die "klik" er niet echt geweest, zij is wel net zo eigenwijs als Rocky geweest de eerste keer dat ik op d'r reed (Rocky deed z'n achterkant omhoog steeds, zij steeds haar voorkant Knipoog) maar met Rocky voelde het allemaal gewoon veel beter aan..
Jij blijft denk ik ook de band die je met Bunny krijgt, vergelijken met de band die je met Elise had, maar zo'n band kun je niet opnieuw krijgen, dus dat vergelijken heeft niet zoveel zin, de band blijft toch anders, op z'n eigen manier een sterke band Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:42

Wat is een band hebben met? Ik denk dat ik daar veel te nuchter voor heb, zelfs met mensen zie ik het niet zo. Ik houd het lekker simpel: die vind ik aardig, daar heb ik bewondering voor, maar erg veel gecompliceerder moet het niet worden.
Mijn paard vind ik lief. De enige 'band' die we hebben is dat ik het meisje ben die hem eten geeft en die z'n stal uitmest, hem buiten zet etc. Maar als ik het niet doe, dan is er wel iemand anders.
Ik denk dat je het meer zo moet zien: het ene paard is makkelijker in de omgang dan de ander. Sommige paarden zijn gewoon einzelgangers, zowel onder soortgenoten als onder mensen. Ik maak me er nooit zo druk om. Een paard is er te dom voor om echt een beeld van iemand te vormen en daar een mening over te hebben. Ik weet zeker dat alle paarden mij NIET aardig vinden als ik iets vervelends kom doen, en ook dat alle paarden mij wél aardig vinden als ik eten heb.
Ik denk ook dat je meer een veiligheid moet zijn voor een paard. Als het in jouw nabijheid allemaal goedkomt en er geen leeuwen uit de bosjes springen dan weten ze dat snel genoeg. Als jij gewoon rustig blijft en laat zien dat er niets aan de hand is dan denkt zo'n paard (voorzover ze denken): hey, daar gaat het altijd goed. En als je dan op een wildvreemde plek bent en overal is wat te zien zal een paard bij jou blijven. Als je zelf tenminste nog steeds rustig bent. Zodra je zelf gaat twijfelen en je spant gaat het mis. Band of niet, een paard is een vluchtdier. Mijn paard heeft een hele tijd gedacht dat iedereen hem mepte, behalve ik. Hij had het een beetje mis, want met rijden mepte ik hem echt wel, alleen niet als ik ernaast stond en hij de trailer in moest. Dus als ik hem de trailer in zette deed hij het zo, kwam er iemand anders, dan verzette hij geen stap (zelfs niet als ik ernaast stond). Vertrouwen? Nee veiligheid, want iedereen kon hem uit z'n stal trekken, poetsen, in de wei zetten, rijden (met zadel, zonder gooide hij ook iedereen eraf), behalve het in de trailer zetten. Hij werd niet wild, hij deed het gewoon niet. Meppen had totaal geen zin, dan brak hij de boel gewoon even af. Heb je dan een band? Ik vind van niet (ik had hem er met een boel geduld en eten ingekregen en toen bleek het niet eng te zijn, anderen hadden hem gemept, was ook niet eng, maar het is een flinke meneer met een eigen mening, dus dat onthield hij wel).

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:25

Ik denk dat je niet te veel bezig moet zijn met 'een band' willen hebben. Zoiets komt er niet door te denken dat je dat wil. Je bouwt iets op met een pony en hoelanger je bezig bent hoe meer vertrouwen er zal komen.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:23

Ik ben het helemaal eens met Laui!

Iedere pony is anders, en de een vind het lekker om te knuffelen en aangehaald te worden of lekker gekrabbeld te worden, en de ander niet, en ik denk niet dat dat iets met een 'band' te maken heeft!

Heb Michelle nu 9 jaar, vanaf mijn 9e dus, en natuurlijk ken ik haar door en door, maar ze heeft ook sterk haar eigen mening, als je d'r omhelst word ze sjagerijnig, maar als je d'r eten geeft ben je de liefste op aarde... tsjah.. wat is een band?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:43

Zowiets komt denk ik idd vanzelf.
Soms is het meteen, ik en ukkie was gelijk helemaal goed, maar met sabine heeft het heel lang geduurt. Dat klikte gewoon niet.
Ik en starlight was ook gelijk helemaal goed (is maar goed ook, want rijden op haar ging toen echt nog niet Haha!)
Die band komt vanzelf, de pony moet vertrouwen in jou krijgen en jij in die pony.
succes d'r mee, ik hoop dat het lukt

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 17:19

Tjee lijkt wel of ze dit gelezen heeft (Bunny). Ze was zooo liev vandaag Lovers helemaal krabben knuffelen, echt super. Onder het rijden harstikke haar best gedaan. En ze heeft er een e-pony uitgecrost Cool

ALs het altijd zo word als vandaag: Lovers Lachen

Bednakt voor alle reactie's.

Laui is denk dat toch dat het wat dieper ligt hoor, niet een band op verstand maar op gevoel!

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:33

Ik heb er 3 jaar over gedaan om een échte band met faust te krijgen, maar nu die band er is , is ie er voor altijd.

Heb gewoon wat geduld, en dan komt het wel.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 20:37

Vast wel! En dan weet ik ook zeker dat die band er niet is omdat ik bijv. eten zou geven, want dat doe ik niet Lachen
Zal bij de ene wel een stuk langer duren als bij de ander. Lachen

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:45

ik heb ook zoiets, ik heb wel een band maar die kan veel beter zeg maar. soms heb i; zoiets van vertrouwd ze me nu wel of niet? ik heb net hetzelfde, als ze mn stap maar hoort in de gang staat ze al recht. ik heb der nog nooits iets gedaan als ze lag of haar nooit gedwongen om op te staan. da geeft je zoiets van vertrouwd ze me wel? vroeger ging het dan iets beter. ik weet wat ik mss mis gedaan heb. vroeger zou ze heel veel voor me gedaan hebben (veel maar niet alles) en nu kan der bijna niet meer vanaf. alsof alles te veel is, das ook super ambetant. dat zou ik ook zo graag zien verandren maar weet niet hoe?

heeft mss iermand ook tips voor mij?
greetz

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:22

Gewoon geduld hebben, zoiets kan je niet dwingen.
Altijd consequent blijven, het komt allemaal wel vanzelf als je maar genoeg geduld hebt.